Announcement

Collapse
No announcement yet.

Löytyisköhän täältä lisäapuja (Audi S8 käyntiongelma)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • *PexU*
    replied
    Originally posted by Harzzza View Post
    Vaihda siihen se bensapumppu nyt ensimmäiseks. Just samojen oireiden kans taistelin ja vaihoin kaikkee ja korjaamollakin ihmeteltiin aikansa ennenkun hoksattiin että pumpusta oli siipi irti, pyöri kyllä aina mutta tuotto romahti vähän väliä. Sammuili kokoajan, ryntäili yhtenään ja huoju käynti tyhjäkäynnilläkin.

    Uus pumppu ja katos samantien kaikki kettuilu. Nekään ei oo ikuisia... Oppii että harvemmin tollasta ihmevikaa tulee vaan yksinkertaisista syistä on paree alottaa !

    Bensanpaineet mittaillaan seuraavaksi, ja pumppu varmaan tilaukseen kanssa..

    Mutta sekään ei varmaan selitä tota lambdaa =/.

    Leave a comment:


  • Harzzza
    replied
    Vaihda siihen se bensapumppu nyt ensimmäiseks. Just samojen oireiden kans taistelin ja vaihoin kaikkee ja korjaamollakin ihmeteltiin aikansa ennenkun hoksattiin että pumpusta oli siipi irti, pyöri kyllä aina mutta tuotto romahti vähän väliä. Sammuili kokoajan, ryntäili yhtenään ja huoju käynti tyhjäkäynnilläkin.

    Uus pumppu ja katos samantien kaikki kettuilu. Nekään ei oo ikuisia... Oppii että harvemmin tollasta ihmevikaa tulee vaan yksinkertaisista syistä on paree alottaa !

    Leave a comment:


  • Radon
    replied
    Originally posted by *PexU* View Post
    Päivitellään nyt tännekin taas .

    Eli vkonloppu tallilla ja liuta vaihdettuja osia, tulos nolla, ja kaupan päälle uusi vaihdettu lambda on luultavasti taas paskana...

    Vaihdettiin tosiaan lambda kuskinpuolelle, joka tyhjäkäynnillä piirsi ihan tasaista viivaa kun taas toinen sääti itseään, ja noin muutaman tunnin touhuilun jälkeen kun koitettiin taas autoa käymään, niin kas, ihme oli tapahtunut, toinen lambda (se sama) toimi ihan samalla tavalla kun ennen vaihtoa... Voi p****np*****nperse!

    Joko joku hajoittaa ton lambdan tai joku ohjaa sen toimintaa päin v****a huihai =(.


    Siinä se ois, pexun uus auto =). Vitun audin kun vaan sais kuntoon...




    http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=vdtvecgdnevl HUOH UNELMA =(
    Toimiiko lambdojen lämmitys?

    Mutta lamdat ei kyllä yksinään aiheuta noin isoja ongelmia, onko se kampi/nokkaakselin tunnistimet katsottu? seuraavaksi katsoisin ne bensanpaineet.

    Leave a comment:


  • *PexU*
    replied
    Originally posted by hednam View Post
    Puristukset mitattu?
    ECU koitettu vaihtaa ?


    Puristuksia ei ole mitattu, ja ecun vaihtokin on hiukan ongelmallista, kun tuollaisia ecuja ei liiemmälti löydy... Sitten jos vielä jostain löytyykin, on sen sopeuttaminen tohon kärryyn edessä, ja sittenhän sitä ei enää kukaan takaisin haluakaan...

    Ei viittis huvikseen sitä ostaa, sitä kun ei voi irrallaan mitata, eikä edes audi saa sitä mitään irti, kuulemma.. Ecu on avattu, liittimet käsitelty, kaikki aivan priiman näköistä (samoin abs,esp) jotka kuulemma nekin voi kyykyttää ton myllyn..

    Leave a comment:


  • hednam
    replied
    Puristukset mitattu?
    ECU koitettu vaihtaa ?
    Last edited by hednam; 11-08-2008, 08:16.

    Leave a comment:


  • *PexU*
    replied
    Päivitellään nyt tännekin taas .

    Eli vkonloppu tallilla ja liuta vaihdettuja osia, tulos nolla, ja kaupan päälle uusi vaihdettu lambda on luultavasti taas paskana...

    Vaihdettiin tosiaan lambda kuskinpuolelle, joka tyhjäkäynnillä piirsi ihan tasaista viivaa kun taas toinen sääti itseään, ja noin muutaman tunnin touhuilun jälkeen kun koitettiin taas autoa käymään, niin kas, ihme oli tapahtunut, toinen lambda (se sama) toimi ihan samalla tavalla kun ennen vaihtoa... Voi p****np*****nperse!

    Joko joku hajoittaa ton lambdan tai joku ohjaa sen toimintaa päin v****a huihai =(.


    Siinä se ois, pexun uus auto =). Vitun audin kun vaan sais kuntoon...




    http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=vdtvecgdnevl HUOH UNELMA =(
    Last edited by *PexU*; 11-08-2008, 08:34.

    Leave a comment:


  • *PexU*
    replied
    Originally posted by Peltsii View Post
    Ootko nyt käyttänyt sitä autoa VAS 505x testerin päässä?:think Vois selvitä vähän enemmän kun jollain leluilla..

    www.obd.fi sivustolta Ross-Tech HEX-USB+CAN tilaukseen eiköhän rupia löytymään =).

    Auton ajaminen minnekään testerille on about mahdotonta =(
    Last edited by *PexU*; 06-08-2008, 10:09.

    Leave a comment:


  • Peltsii
    replied
    Ootko nyt käyttänyt sitä autoa VAS 505x testerin päässä?:think Vois selvitä vähän enemmän kun jollain leluilla..

    Leave a comment:


  • *PexU*
    replied
    Originally posted by Exami View Post
    Mites onko bensaan kajottu? vettätankissa? vettä bensajärjestelmässä? tuplanjohdot ja tulpat ilmeisesti vaihdettu..

    Muutama ehdotus:
    • Bensajärjestelmä huutelu?
    • Jollakin ohjelmalla kattoo ennakoita yms reaaliaikasta tietoa tyhjäkäynnillä
    • Selvitys syttyykö joka sylinterissä? ei ilmeisesti jos epätasanen käynti..

    Bensaan ei ole kajottu, paitsi käyty hakemassa kannulla lisää menovettä .
    Täytyy vkonloppuna laittaa mitaten noi bensapaineet suuttimilta, ja tossahan on näpsäkästi 8 puolaa/tulppaa, tulpat on vaihdettu jo uusista vanhoihin.

    Nyt läx toi vag.com tilaukseen, vkonloppuna onkin sitten testeri tulessa =)

    Leave a comment:


  • *PexU*
    replied
    Originally posted by -Mage- View Post
    Jos pytyt ei tunnu olevan mukana niin:

    -Edelleen asentotunnistimet (voi pätkiä), jos ei saa kierroslukua boksille niin katkasee sytkän tai polttoaineen syötön (tai molemmat) ((noi on about käyty läpi, mittaamalla, ja ei vikakoodeja))
    -Ilman saanti / maffi/ joku julmettu imuvuoto ((maf:fin jänniteet ok, ei vikakoodeja, imuvuodot eliminoitu))
    -Moottorin ohjaus ((boxin ulkoinen/sisäinen tarkistus ok, ei vikakoodeja))
    -Sytkä, puolat, johdot, tulpat <- lyökö joku tulppa maihin ((sytkä tarkistamatta,kaikki tulpat tasaisen mustia, täytyis käydä pytyt yx kerrallaan läpi ottamalla puola irti))
    -Öljyä tulpan koloissa <- ei tämä ei ole vitsi....(en tosin tunne audin rakennetta onko edes mahdollista) ((tulpan kolot puhtaat ja täysin kuivat))
    -Huohotin tukossa? ((huohotin(kin ok))

    Rikkaalla käynti selittyy heti jos yksikin sylinteri pois pelistä, antaa menovettä mutta ei polta. Jos katkaisee vain sytytyksen.

    Laitettiin nyt toi vag.com testeri tilaukseen, vkonloppuna tulee ainakin varmaa fileä että mikä tolla oikein on hätänä...
    Last edited by *PexU*; 06-08-2008, 09:40.

    Leave a comment:


  • Exami
    replied
    Mites onko bensaan kajottu? vettätankissa? vettä bensajärjestelmässä? tuplanjohdot ja tulpat ilmeisesti vaihdettu..

    Muutama ehdotus:
    • Bensajärjestelmä huutelu?
    • Jollakin ohjelmalla kattoo ennakoita yms reaaliaikasta tietoa tyhjäkäynnillä
    • Selvitys syttyykö joka sylinterissä? ei ilmeisesti jos epätasanen käynti..

    Leave a comment:


  • -Mage-
    replied
    Originally posted by *PexU* View Post
    Päästöt täytys jollain saada mitattua, ihan silmänenä tuntumalla kone käy tod. rikkaalla. Kaikki pytyt mun/meidän mielestä ei kyllä ole mukana koko ajan, käy ihan suht hyvin tyhjäkäyntiä ja kiertää mainiosti ylhäällä. Tuossa 1000-3500 kierr hitaasti painamalla kone ottaa kierroksia ja nopeasti painamalla sen saa hyytymään. Lämpinä käy hiukan paremmin kun kylmänä. Pako sarjoja pääsee kyllä nosturilla "hiplaamaan"... Massamittaristakaan ei tule mitään vikakoodeja, niin kun ei kampuran asentotunnistimestakaan...

    Metkoja laitteita noi olympiaifat, juuh 8P.
    Jos pytyt ei tunnu olevan mukana niin:

    -Edelleen asentotunnistimet (voi pätkiä), jos ei saa kierroslukua boksille niin katkasee sytkän tai polttoaineen syötön (tai molemmat)
    -Ilman saanti / maffi/ joku julmettu imuvuoto
    -Moottorin ohjaus
    -Sytkä, puolat, johdot, tulpat <- lyökö joku tulppa maihin
    -Öljyä tulpan koloissa <- ei tämä ei ole vitsi....(en tosin tunne audin rakennetta onko edes mahdollista)
    -Huohotin tukossa?

    Rikkaalla käynti selittyy heti jos yksikin sylinteri pois pelistä, antaa menovettä mutta ei polta. Jos katkaisee vain sytytyksen.
    Last edited by -Mage-; 06-08-2008, 09:09.

    Leave a comment:


  • *PexU*
    replied
    Taitaa sittenkin tosiaan taipua tuonne abs/esp yksikön puolelle tuo vika..


    Kenttien arvot pitää olla paikallaan ollessa, moottori sammutettuna (virrat päällä) ja ratti suorassa. 1. kenttä +-5ast, 2. kenttä +-3 ast/s, 3 kenttä 0-5bar, 4 kenttä 0-0.7m/s^2

    (tuossa acf:n puoleta kopioituna boxin arvoja)


    Nyt päästiin abs/esp yksiköön sisään, noi grouppi vitosen arvot heitttäkin hiukan 1kenttä: -00355,0ast, 2kenttä*1ast/s, 3kenttä1253,29bar,4kenttä 0,254,11m/s2.

    (ja tuossa meidän mittaustuloksia)

    Hiukan on heittoa, varsinkin tossa kolmoskentässä .


    Katsellaan jokohan sitä vikaa rupeaa pikkuhiljaa löytymään...




    EDIT: tai sitten taaskaan ei, ovat kuulemma "universaalitesterin" pilkkuvirheitä (pilkkua kolmella taaksepäin niin osuu jos sinnepäin..

    voi hitsi voi harmi, ei vieläkään syntipukkia =(
    Last edited by *PexU*; 06-08-2008, 07:15. Reason: uppailua

    Leave a comment:


  • Kentsu
    replied
    Originally posted by -Mage- View Post
    Millanen moottorinohjaus tossa on?
    Olisikohan ohjausyksikkö paskana?
    Onpa tuo sen verran sekavaa että uutta boksia minäkin yrittäisin jostain kokeilla. Ei mene vikatilaan vaikka pitäisi jne... Hankala sinänsä spekuloida kun ei tiedä tuosta automallista hevon persettä. Joku tietty signaali joltain anturilta voi tietenkin laittaa bitit poikittain, ja eikai tuokaan, niinkuin tuolla audi-saitilla joku kommentoi, että laatikon boksi kyykyttää mooottorin ohjausta, ole täysin pois suljettu vaihtoehto. Näissä buimureissahan nämä DME:t tuntuisi olevan aika jämyjä, kerran itse meinasin vaihtoon laittaa mutta diagnostiikka oli kuitenkin lopulta viisaampi kuin minä itse. Kokemusta on siitäkin että ehjä DME ei rekisteröi vikakoodia (ainakaan kaikkien koodinlukijoiden ymmärtämään muotoon) vaikka käytät tyhjäkäynnillä pari minsaa 2 puolaa irti kytkettynä.

    Mutta kokemusta eräästä omistamastani jenkistä jossa boksi pimahti varoittelematta:
    Käynti pätki epämääräisellä frekvenssillä ja enemmän lämpimänä, pelkät virrat päällä huomasin että ruiskut nakutti samalla mikä sattuu -frekvenssillä soppaa pyttyyn vaikka käynnistystä en edes ajatellut, diagnostiikka ilmoitti aivan mitä sattuu vikoja tyyliin "varashälytin" vaikka k.o. laitetta ei autossa edes ollut. Pystyi silti ajamaan vaikka pahaa teki. Uusi boksi ja ongelmat katosi sen siliän tien, ei ollut saanut edes kosteutta tms.

    Tämäkin varmasti lopulta selviää ja Kiinan olympialaisten kunniaksi raportoihan tännekin Toivottavasti ratkaisu on lopulta yksinkertainen. Harmi sinänsä että ei meinaa rahallakaan saada kuntoon jos merkkihuolto kommentoi "ei myö tiijetä, vie muuvalle". Mutta tätähän se on.

    Leave a comment:


  • pmv
    replied
    No kerranko näihin nykyautoihin mystistä käyntihäikkää iskeee? Itsellä on kaikkien omistamien autojen kanssa ollut jossain vaiheessa joku täysin mystinen käyntihäiriöä, jota ei millään muka ole pystytty selvittämään. Kyllä niihin yleensä on lääkkeet löytyneet, 0-euro/markka linjalla se ei tokikaan ole onnistunut, mutta loppupeleissä ei nyt aivan mielettömän kallista ole ollut. Paitsi sillä hetkellä kun taalerit on latonut tiskiin.

    Osien vaihto ristiin voisi tietysi olla yks juttu tuon kuivaamisen lisäksi. Ohjausyksikköhän tuo nyt voi olla vallan mainiosti. Voi se mennä rikki, vaikka onkin ulkoisesti aivan ehjä. Ei se ole mikään pääsääntö, että aivolaatikko ei ole koskaan rikki. Paremmat mahdollisuudet boksin rikkoon on kuin lottovoittoon.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎