daa
Selväse, on aika paskamaista kun ei löydy noinki makeelle autolle ammattiapua, ei toi nyt voi olla ainoa suomessa oleva s8 mitä pitäis korjata????
Niin ja tossahan on jo hienoa väylätekniikkaa, eli periaatteessa voi olla vaikka minkälaista kosketus/maadotus probleemaa joss siellä on lillinyt vettä.
Ymmärsinkö oikein että auto on saanut runsaasti kosteutta sillon tällöin, ja nyt oli seissyt pari viikkoa ja hajonnut??
kyllä tuo vaikuttaa moottorin ohjauxen puolelle menevän.
Ja joss tota ei voi kokeilla muilla boxeilla, eikä sulakkeet, tai piirit haise tai ole muuttanut väriä, vie se vaikka maalaus uuniin parix päivää ovet ja pellit auki, ja kokeile joss toimis ees yhtään paremmin.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Löytyisköhän täältä lisäapuja (Audi S8 käyntiongelma)
Collapse
X
-
Originally posted by Clavurion View PostJep jep! Kuten Mage jo edellä: Jos kyseessä on virallinen merkkihuolto, vaadit maahantuojaa hinauttamaan auton heidän kustannuksellaan sellaiseen liikkeeseen, jossa korjaus onnistuu. Miettisivät mekaanikkojensa koulutustarvetta tai minkälaisten kyläpajojen katolle valotaulujaan nostelevat.
Edit: Olit jo näköjään ollut Audiin yhteydessä. Sitten uusi kierros vakuutusyhtiöön, tarvittaessa kuluttajaneuvojan tai kuluttajien vakuutustoimiston avustamana.
Otetaan huomenna taas uutta kierrosta tonne kuluttajaneuvonnan puolellle ens alkuun..
Audin maahantuojan edustaja ei tosiaan luvannut että maahantuoja maksaa sentinjeniäkään tuosta ylimenevästä osasta, vaan kuten todettua jokainen korjaamo (ainakin heidän piirissään) saa kieltäytyä tekemästä töitä jos kuullostaa esim liian vaikealta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ile01 View Postmitä oon kuullu audeista on noissa a6-8 ollu tosi paljon sähkövikoja.
Ei sulla kyllä remmi oo menny, luulis jo tollane 40venanen hajoavan jos on yxikin hammas vituillaan, paitsi jos hihna on ollu tosi kauvan koneessa ja se on venynyt.....mutta silti.
Muuten porgen(928.32v) remmin kireys on aika tarkka säätö proggis sitä ei pysty kädellä kokeilemaan, mitataan asteilla.
Yleensä joss massamittari lahoaa ei kone suostu ottaa paljoo yhtään kierroksia, mut tyhjäkäynti on vielä jonkunlaista, kampuran anturi hajoaa ei kaikki pytyt oo mukana ihan koko aikaa ja käy tosi huonosti.
Kannattais mittailla päästöjä, tai joss pääset jotenkin kokeilemaan pakosarjoja, joss vaikka joku putki olis kylmä.
Vaikuttas vähän kyllä että, ton vian ratkaisuun vaatis aika kovat laitteet.
Päästöt täytys jollain saada mitattua, ihan silmänenä tuntumalla kone käy tod. rikkaalla. Kaikki pytyt mun/meidän mielestä ei kyllä ole mukana koko ajan, käy ihan suht hyvin tyhjäkäyntiä ja kiertää mainiosti ylhäällä. Tuossa 1000-3500 kierr hitaasti painamalla kone ottaa kierroksia ja nopeasti painamalla sen saa hyytymään. Lämpinä käy hiukan paremmin kun kylmänä. Pako sarjoja pääsee kyllä nosturilla "hiplaamaan"... Massamittaristakaan ei tule mitään vikakoodeja, niin kun ei kampuran asentotunnistimestakaan...
Metkoja laitteita noi olympiaifat, juuh 8P.
Leave a comment:
-
-
mutumutu
Originally posted by -Mage- View PostMillanen moottorinohjaus tossa on?
Olisikohan ohjausyksikkö paskana?
Ajattelin et jos ei edes osia irrottamalla anna vikakoodeja niin kysymys onkin miksi ei anna. <-Ehjät osat, ohjain kaput:think
Noista anturoista voi jäädä ns. ei aktiivinen vikakoodi. Ainakin bemussa on kaksi eritasoista vikakoodi tyyppiä, aktiivinen ja ei aktiivinen (ilmennyt joskus). Mitään en tosin audin vikakoodi järjestelmistä tiedä, kunhan mutuilen.
mitä oon kuullu audeista on noissa a6-8 ollu tosi paljon sähkövikoja.
Ei sulla kyllä remmi oo menny, luulis jo tollane 40venanen hajoavan jos on yxikin hammas vituillaan, paitsi jos hihna on ollu tosi kauvan koneessa ja se on venynyt.....mutta silti.
Muuten porgen(928.32v) remmin kireys on aika tarkka säätö proggis sitä ei pysty kädellä kokeilemaan, mitataan asteilla.
Yleensä joss massamittari lahoaa ei kone suostu ottaa paljoo yhtään kierroksia, mut tyhjäkäynti on vielä jonkunlaista, kampuran anturi hajoaa ei kaikki pytyt oo mukana ihan koko aikaa ja käy tosi huonosti.
Kannattais mittailla päästöjä, tai joss pääset jotenkin kokeilemaan pakosarjoja, joss vaikka joku putki olis kylmä.
Vaikuttas vähän kyllä että, ton vian ratkaisuun vaatis aika kovat laitteet.
Leave a comment:
-
-
Voi olla kaukaa haettu mut porukoitten opel omega 2,5 v6 -95. se ei käynyt juuri ollenkaan ja siinä oli just sökönä toi kampiakselin asentotunnistin. sen kun vaihto niin toimi taas niinkuin pitääkin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by *PexU* View PostMutta kun if:fi on täsyin samaa mieltä =(, kaskon piikkiin hinataan lähimpään merkkikorjaamoon tai sitten oma kustannushinnoilla herttoniemen audille, kas näin.
Edit: Olit jo näköjään ollut Audiin yhteydessä. Sitten uusi kierros vakuutusyhtiöön, tarvittaessa kuluttajaneuvojan tai kuluttajien vakuutustoimiston avustamana.Last edited by Clavurion; 05-08-2008, 14:55.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by -Mage- View PostOnko tämä tumpelopulju virallinen merkki huolto? Jos on niin valitusta suoraan maahantuojalle.... tai saksaan.
Ihan on virallinen huolto (http://www.forssanlaatuauto.fi/Default.aspx?id=6), ja valitus maahantuojalle tuotti tulokseksi sen että jokaisella huoltopisteellä on esim juuri ammattitaidottomuuteensa vedoten oikeus kieltäytyä korjaamasta näitä "erikoisajoneuvoja", näin juuri 8D.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Clavurion View PostOn kyllä erikoista kädet pystyyn meininkiä. Toisaalta siellä ei homma varmaan tulisi hullua hurskaammaksi, jos huoltomiehet ovat erikoistuneet vain öljynvaihtoihin.
Otapa yhteyttä vakuutusyhtiöösi. Kyllä hinaus pitäisi järjestää lähimmälle korjaamolle, jossa vian korjaaminen onnistuu. Paikallisen pajan avuttomuus ei voi olla sinun päänsärkysi.
Mutta kun if:fi on täsyin samaa mieltä =(, kaskon piikkiin hinataan lähimpään merkkikorjaamoon tai sitten oma kustannushinnoilla herttoniemen audille, kas näin.
Leave a comment:
-
-
Onko tämä tumpelopulju virallinen merkki huolto? Jos on niin valitusta suoraan maahantuojalle.... tai saksaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by *PexU* View PostHauskaksi tämän homman tekee tosiaan paikallinen audidiileri, joka kieltäytyy ottamasta ässää sinne vedoten työkalujen??? ja ammattitaidon puutteeseen (mitähän vitun eroa tuossa on a8:iin, jota kyllä huolletaan siellä)..? Kaskon piikkiin auto hinattaisiin forssaan (juuri tuonne puljuun) ja stadiin sen saisi maksamalla itse kilometrien erotuksen hinausfirmoille..
Otapa yhteyttä vakuutusyhtiöösi. Kyllä hinaus pitäisi järjestää lähimmälle korjaamolle, jossa vian korjaaminen onnistuu. Paikallisen pajan avuttomuus ei voi olla sinun päänsärkysi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by -Mage- View PostMillanen moottorinohjaus tossa on?
Olisikohan ohjausyksikkö paskana?
Ajattelin et jos ei edes osia irrottamalla anna vikakoodeja niin kysymys onkin miksi ei anna. <-Ehjät osat, ohjain kaput:think
Noista anturoista voi jäädä ns. ei aktiivinen vikakoodi. Ainakin bemussa on kaksi eritasoista vikakoodi tyyppiä, aktiivinen ja ei aktiivinen (ilmennyt joskus). Mitään en tosin audin vikakoodi järjestelmistä tiedä, kunhan mutuilen.
Ecu löytyy konehuoneen puolelta, apparin puolelta, on avattu ja tarkistettu, samoin liittimet tarkistettu/putsattu, aivan uuden veroisia kaikki. Ohjainykskön testaaminen onkin hankalampi juttu, sen kun pitää ainakin audin mukaan olla autossa kiinni, mitään näkyvää ei siis ole missään.
Vikakoodithan pamahtavat kyllä kun manulle illallinen, mutta vikaohjelmaa ei sitten tipu päälle millään, se hiukan hämmästyttää kummastuttaa pientä (useita pieniä) kulkijoita...
Menee ihan opettelun puolelle tuo homma meilläkin, bemareista hairahdus tuonne olympiakeuliin, ja kohta takaisin, hopeso =).
Hauskaksi tämän homman tekee tosiaan paikallinen audidiileri, joka kieltäytyy ottamasta ässää sinne vedoten työkalujen??? ja ammattitaidon puutteeseen (mitähän vitun eroa tuossa on a8:iin, jota kyllä huolletaan siellä)..? Kaskon piikkiin auto hinattaisiin forssaan (juuri tuonne puljuun) ja stadiin sen saisi maksamalla itse kilometrien erotuksen hinausfirmoille..
Että voi V***U mitä toimintaa noiden audi "merkkikorjaamojen" puolesta.. Oli sitten minkälainen M-bemu tahansa, niin kyllä huollot toimii kaikissa pajoissa...
Nooh, e28 siintää mielessä
Leave a comment:
-
-
Millanen moottorinohjaus tossa on?
Olisikohan ohjausyksikkö paskana?
Ajattelin et jos ei edes osia irrottamalla anna vikakoodeja niin kysymys onkin miksi ei anna. <-Ehjät osat, ohjain kaput:think
Originally posted by *PexU*Pitäs kuulemma tiputtaa välitön vikakoodi näytölle, ja sellasta ei tuu =(.Last edited by -Mage-; 05-08-2008, 13:37.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pheno View PostMites se auto toimi kun otit lambdat ja MAF:fin piuhan irti ? Tällöin auton luulisi pelaavan OK, vaikkakin varaohjelmalla eli kaikki tehot ei ole käytössä.
Mulla kun oli lambdat rikki, niin "kylmällä" koneella toimi hyvin, kunnes lambdat lämpesi ja ECU alkoi huomioimaan lambdankin arvoja. Senjälkeen kävi vajailla pytyillä, ja todella rikkaalla.
Sehän tuosta viasta niin "hauskan" tekeekin että noiden kys om osien ottaminen irti ei juuri käyntiin vaikuta, ja mitään vikaohjelmaa ei päälle tule, eikä moottorinvikavalokaan ilmoittele itsestään..... Rupiaa hieman noi oma järjenjuoksu jo loppumaan kesken...
Leave a comment:
-
-
Mites se auto toimi kun otit lambdat ja MAF:fin piuhan irti ? Tällöin auton luulisi pelaavan OK, vaikkakin varaohjelmalla eli kaikki tehot ei ole käytössä.
Mulla kun oli lambdat rikki, niin "kylmällä" koneella toimi hyvin, kunnes lambdat lämpesi ja ECU alkoi huomioimaan lambdankin arvoja. Senjälkeen kävi vajailla pytyillä, ja todella rikkaalla.
Leave a comment:
-
Leave a comment: