tds sivuääni
mulla tulee kanssa kannesta suht kova kalkatus? lähetäänkö nostimista tutkimaan, ei vaikuta tehoihin eikä mihinkään muuhun ja hiljenee kun antaa jengaa koneelle
525 TDS touring outo "sivuääni"
Collapse
X
-
Onko tähän selvinnyt mitään? Oma -97 tds kolahtelee tyhjäkäynnillä tasaisesti ja ääni poistuu kun antaa vähän kierroksia. Mittärissa 349tkm, ja välillä tekee sitä että vetää huonosti ja välillä paremmin.. Lähtee lämpösenä hyvin käyntiin.
Leave a comment:
-
Tätä minä epäilen aina ensimmäiseksi jos tds kuulostaa oudolta.. Mulla meni entisestä 318tds kaksi noita paskaksi ja se kyllä äänsi ihan miten sattuu.Originally posted by make_wt View PostTai toinen vaihtoehto on hydraulinen remminkiristin mikä voi olla väliänä:think
Helppo ainakin koittaa kun väännättää sitä vaan meisselillä tiukalle...
Leave a comment:
-
Kuulostaa siltä että jokin apulaite tai sen pyörä ottaa johonki kiinni:think Oliskohan mahollisesti kampiakselin siimapyörä joka ottaa lohkoon kiinni ku joskus oon nähny tapauksia missä pyörä vääntyny sen verran että ottaa hiukan lohkoon tai kiristimeen kiinni... Tai toinen vaihtoehto on hydraulinen remminkiristin mikä voi olla väliänä:think Tarkistappas nuo varmuudenvuoksi niin on ainaki muutama paikka varmistettu
Leave a comment:
-
Ylempi ketju vilkaistu öljyntäyttöaukosta
Pistin 5-vaihteen päälle ja työnsin autoa loivaa alamäkeä kymmenisen metriä. Samalla vaimo tiirasi lampulla ketjua öljyntäyttöaukosta. Mun laskelmien mukaan nokka-akseli pyörii yli 6 kierrosta tuolla matkalla eli koko ketju tuli varmaankin nähtyä. Vikaa ei näkynyt. Saiskohan jostain selville noiden rattaiden hammasmääriä ja ketjujen lenkkimääriä? Niiden avulla ja ääninäytteen perusteella vois myös laskea kumpi ketju on kyseessä jos ketsussa tosiaan on vika.
Leave a comment:
-
Alipainepumppu kunnossa?
Ei pöllömpi idea! Pitänee avata se seuraavaksi. Mistäs kaikesta sen voisi päätellä? Tosiaan jarrutehostin ei kyl oo mitenkään kovin voimakas ja sitten toi EGR näyttää vähän siltä, että se ei ole toiminut vähään aikaan - venttiilin tanko on yhtä likainen koko matkalta: http://picasaweb.google.com/kalle.ly...49315404466434Originally posted by Alpina E34 View PostAika jännä ääni. On kuitenkin suht epäsäännöllinen ja voimakkuus vaihtelee.
Millainen alipainepumppu näissä on? Mitäs jos se on kaputt?
Leave a comment:
-
alipaine pumppu on nokka-akselin päässä semmonen mötikkä
edit: ei se jakoketjun vaihtaminen mahdoton homma ole! 3 erikois työkalua siinä tarvitsee mutta kätevä poika tekee ne vaikka itse nimimerkillä tehty on
kantta ei tarvi käyttää irti jos saa jakopäänkopan ja kannen välisen liitoksen pitämään jollain tiiviste massalla...
Leave a comment:
-
Aika jännä ääni. On kuitenkin suht epäsäännöllinen ja voimakkuus vaihtelee.
Millainen alipainepumppu näissä on? Mitäs jos se on kaputt?
Leave a comment:
-
Ei hemmetti
Aargh. Pitänee ostaa toinen auto jota käyttää sinä aikana kun tähän vaihdetaan ketjut. Veikkaan, että mulla menee pitkään ennen kuin saan homman aikaiseksiOriginally posted by xela View PostKuulostaa hyvin samanlaiselta kuin oma autoni taannoin. Tuolloin ääni hävisi jakopäärempan jälkeen.
Enkä edes tiedä tarviinko kaikennäköisiä erikoistyökaluja. Tai sit maksan itseni kipeeks jollekin Laakkoselle. Täytyy vaan toivoa ettei jakopää paukahda lopullisesti katsastuksen pakokaasumittauksessa.
Leave a comment:
-
Kuulostaa hyvin samanlaiselta kuin oma autoni taannoin. Tuolloin ääni hävisi jakopäärempan jälkeen. Mielestäni ääni ei ole niin säännöllinen, että voisi olla paloääni. Lisäksi ääni on enemmän rasahtava kuin naputus, mikä viittaa jakoketjuun. Jos on mahdollista saada auto testeriin jolla näkee reaaliajassa ruiskutusennakon niin sillä pystyy myös tarkistamaan jos ketjussa on jotain häikkää. Syöttöpumpusta kun irroittaa syöttöennakon solenoidin johdon, niin ennakon pitäisi pysyä vakiona, jos näin ei käy jakoketjussa todennäköisesti vikaa.
Leave a comment:
-
Päädyin siten että kuuntelin ainoastaan ensimmäistä sekuntia, jolloin ääni kuuluu mielestäni kolme kertaa.
Katselin sitten tuota pätkää Audacityllä, ja totesin joka kuudennen palotapahtuman "äänikuvan" muista poikkeavaksi.
Katselin nyt tuota ekaa näytettä uudelleen, ja eihän päätelmässäni todellakaan ole mitään järkeä.
Mutta ei tämä äänen analysointi turhaa ole, kyllä sillä keinoin on joskus vikakin löydetty ;-)Last edited by kalevik; 08-05-2009, 21:08.
Leave a comment:
-
kalahtaa 3,33 kertaa niin usein kuin nokka-akseli pyörähtää
No mäkin otin Audacityn käsiin ja aloin vatvaamaan sun kommentin perusteella. Miten päädyit tuohon, että kerran joka kuudennen palon välein? Mun mielestä tyhjäkäynnillä toi kalahdus kuuluu 0,57 sekunnin välein. Silloin moottori pyörii noin 700rpm joka tarkoittaa nokka-akselin pyörähdystä (kaikkien neljän tahdin läpikäyntiä) 350 kertaa minuutissa eli 0,17 sekunnin välein. Jotenkin mun korva ei täsmää tuohon venttiili-teoriaan.. 0,57 sek ja 0,17 sek suhde on 3,33. Toisaalta kaikki apulaitteethan taitaa pyöriä nopeammin kuin kampiakseli, että sekään ei oikein anna itsestäänselvää kandidaattia vialle.Originally posted by kalevik View PostKuuntelin ja katselin ääninäytettä Audacityllä.
Alusta jossa kone käy tyhjäkäyntiä hetken, voi havannoida että outo ääni tulee joka kuudennen palotapahtuman/pakopulssin kohdalla, toisin sanoen kerran nokka-akselin kierroksella.
Tässä vielä toinen näyte konepelti auki: http://elmeri.net/~elmeri/1998_M51D25_hood_up.mp3
Hmm. tuli muuten just mieleen, että olenkohan kokeillu tota ollenkaan kytkin pohjassa
Onkohan vaihdelaatikossa (manuaali) jotain akselia tommosella 3,33 välityksellä...
Leave a comment:
-
Kuuntelin ja katselin ääninäytettä Audacityllä.
Alusta jossa kone käy tyhjäkäyntiä hetken, voi havannoida että outo ääni tulee joka kuudennen palotapahtuman/pakopulssin kohdalla, toisin sanoen kerran nokka-akselin kierroksella.
Mihin tämä sitten viittaa, on paha sanoa. Pakoventtilin nostin, suutin, joku muu?
Leave a comment:
-
ompa erikoinen että noin harvakseltaan kalahtaa.. nokkaketjussa jokin vekki ja kolauttaa aina kiristintä? kaukaa haettua.. kannataa ottaa remmit irti ja koittaa että kalkattaako vieläkin..Originally posted by kalyytik View PostTässä vielä sokeri pohjalla eli ääninäyte siitä kalkatuksesta. Miltäs kuulostaa? Kierrokset käy korkeimmillaan noin 3000rpm:ssä. Tuo kalke kuuluu aika harvaan, mutta sen taajuus on suoraan verrannollinen moottorin nopeuteen.
http://elmeri.net/~elmeri/1998_M51D25.mp3
edit: jos ei ole vika apulaitteissa niin ota venakopan kansi pois jos siel olis keinuvipuissa tai jossakin vikaa vaikkakin pitäisi olla korkeampi taajuus kolinalla jos vika olisi sielläLast edited by peto2; 08-05-2009, 01:06.
Leave a comment:
-
onpa mielenkiintoisen kuuloinen. Luulin että ääni ois hiukka erilainen. (jos nyt kuulin tästä läppäristä kaiken tarpeellisen).
erottaako tuosta äänestä sen suuntaa. Eli miltä suunnalta kuuluu. Hieman sen kuuloinen ääni että kuuluisko jostain apulaitteesta. Hankala miettiä mistä moottorin sisältä tommonen ääni vois kuulua silleen että se ei muutu kilometrien myötä tai häviä.
Leave a comment:
Leave a comment: