ZCS Koodiavaimet, huom. bmw huollon ammattilaiset

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Clavurion
    replied
    Originally posted by kaikkone View Post
    Voiskohan dunky tai joku toinen osaava jamppa kirjotella muutaman rivisen mitä pitäs ensinnä tehä tuolla ncs:llä. Elikkäs miten otetaan backup kaikesta ja kuinka kaikki voidaan palauttaa. jonka jälkeen myö amatöörit voitas harjotella :>.. Tätä lukiessa alkanu jänskättää et mitäköhän muuta tuossa mun autossa muuttu kun ykspäivä räpelsin ncs:llä klikliklik menetelmäl kyl siin joku codin homma alko rullaa ja loppu erroriin
    Kuulostaapa hyvältä.

Otat vain jonnekin talteen mittaristolta tai EWS:ltä auton ZCS:n (GM, SA, VN). Noiden avulla auton saa ainakin koodattua takaisin alkuperäiseen kuosiinsa.

Leave a comment:

• kaikkone
    replied
    Voiskohan dunky tai joku toinen osaava jamppa kirjotella muutaman rivisen mitä pitäs ensinnä tehä tuolla ncs:llä. Elikkäs miten otetaan backup kaikesta ja kuinka kaikki voidaan palauttaa. jonka jälkeen myö amatöörit voitas harjotella :>.. Tätä lukiessa alkanu jänskättää et mitäköhän muuta tuossa mun autossa muuttu kun ykspäivä räpelsin ncs:llä klikliklik menetelmäl kyl siin joku codin homma alko rullaa ja loppu erroriin

Leave a comment:

• Erich
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Tarkoitin tuossa aiemmin softan päivitystä ZCS:n koodauksen jälkeen oikean varusteluettelon mukaisesti. Sehän muuttaa kyseisen ohjainlaitteen parametrejä, joita pääsee toki erikseenkin puukottamaan. Koodaus saattaa tarkoittaa myös auton yksilöintitietojen (VIN) ajamista kyseisen ohjainlaitteen muistiin.
    Entäs tämä:

When coding a ZCS codable control module the coding program in CIP automatically searches the stored location, based on the VIN, and codes the selected module according to the information provided in the ZCS code.
    Lähteen tiedätkin. Mikäs tämä CIP sitten on, joku Progmanin osa?

Vai onko niin, että ohjainlaitteisiin ei pääse käsiksi ennen, kuin ZCS on uutta varustusta vastaavassa kunnossa? Ja sitten kun pääsee ja mikäli tarvetta on, asettaa ohjainlaite itse parametrinsä ZCS koodin mukaisesti?
    Last edited by Erich; 08-04-2009, 11:05.

Leave a comment:

• Rahu
    replied
    Originally posted by Dunky View Post
    Buhahaa buhahaa, nii-i... Tämän vuoden puolella olen käynyt koodaas 3 autoa jotaka on sotkettu juurikin tuolla NCS:llä. Naurattaahan se jos sen itse osaa
    Juu en tarkoittanut tätä sillä että itse osaisin, parempi että mä en koske siihen ollenkaan, mutta muistelisin että ollaan jartsan kanssa "erään" kaverin jälkiä korjattu.

Parempi vaan kun keskittyy korjaamaan toisten jälkiä silloin ei ainakaan itse saa enempää tuhoa aikaiseksi ja voi aina sanoa että se oli jo "solmussa".

Leave a comment:

• Dunky
    replied
    Originally posted by Rahu View Post
    Buhahaa..
    Buhahaa buhahaa, nii-i... Tämän vuoden puolella olen käynyt koodaas 3 autoa jotaka on sotkettu juurikin tuolla NCS:llä. Naurattaahan se jos sen itse osaa

Leave a comment:

• Rahu
    replied
    Olkaahan sitten varovaisia NCS:n kanssa
    Kuin myös!
    Buhahaa..

Leave a comment:

• Clavurion
    replied
    Kuin myös!

Leave a comment:

• Dunky
    replied

Leave a comment:

• Clavurion
    replied
    Originally posted by Erich View Post
    Jos näin on, niin eipä löydy kaikkiin progmanista apuja... onko tietoa, mitkä varusteet tuohon koodiin pitäisi sisällyttää? Kuuluuko siellä olla kaikki, jotka ovat jollain väylällä tai joihin liittyy väylän kautta diagnostiikkaa? Tai entä jos olemassa olevan ohjainlaitteen tyyppi tai rautaversio muuttuu uudempaan, pitääkö koodata?

Mä luulin, että se koodaaminen olisi juurikin ZCS:n editoimista... Ollaan vissiin vielä täyttä ymmärrystä vailla. Eli viitsisitkö kertoa saman hieman yksityiskohtaisemmin? Mitä ZCS:n muokkaamisen jälkeen vielä pitää koodata?
    NCS:stä löytyy jokaiselle korimallille kohtuullisen pitkä litania noita ominaisuuksia, jotka ZCS:ään on sisällytetty. Tuon mukaan ZCS:n saa kyllä "käsin" laskettua uudelleen. Jos esim. valomodulin tyyppi muuttuu, tieto siitä löytyy myös ZCS:stä. Pääsääntöisesti koodausta vaaditaan, jos laite on kiinni väylässä. Esim. CKM:n (Car key memory) muokkaus ei onnistu, jos väylältä puuttuu/on ylimääräisiä laitteita ZCS:n tietoihin verrattuna.

Tarkoitin tuossa aiemmin softan päivitystä ZCS:n koodauksen jälkeen oikean varusteluettelon mukaisesti. Sehän muuttaa kyseisen ohjainlaitteen parametrejä, joita pääsee toki erikseenkin puukottamaan. Koodaus saattaa tarkoittaa myös auton yksilöintitietojen (VIN) ajamista kyseisen ohjainlaitteen muistiin. ZCS löytyy mittaristosta ja varmuuskopio korimallista riippuen esim. EWS:stä.

Leave a comment:

• Erich
    replied
    Eiköhän sieltä löydy samat, jotka ovat virallisia retrofittejä EBA:ssa ja vaativat koodausta.
    Jos näin on, niin eipä löydy kaikkiin progmanista apuja... onko tietoa, mitkä varusteet tuohon koodiin pitäisi sisällyttää? Kuuluuko siellä olla kaikki, jotka ovat jollain väylällä tai joihin liittyy väylän kautta diagnostiikkaa? Tai entä jos olemassa olevan ohjainlaitteen tyyppi tai rautaversio muuttuu uudempaan, pitääkö koodata?

Jos tuolta ei löydy, niin ZCS pitää rakentaa/laskea uudelleen ja tyrkätä se esim. NCS:llä sisään ja koodaukset sen jälkeen.
    Mä luulin, että se koodaaminen olisi juurikin ZCS:n editoimista... Ollaan vissiin vielä täyttä ymmärrystä vailla. Eli viitsisitkö kertoa saman hieman yksityiskohtaisemmin? Mitä ZCS:n muokkaamisen jälkeen vielä pitää koodata?

Leave a comment:

• Clavurion
    replied
    Originally posted by Erich View Post
    Eli olenko ymmärtänyt oikein: DIS:n "Coding ZCS" (tai jotain..) valikosta löytyy automallin alta "Retrofit" valikko, jolla saa jälkiasennettujen varusteiden asetukset kuntoon. Ilmeisesti saman asian saa kuitenkin tehtyä muutenkin?

1) Onko kenelläkään heittää listausta siitä, mitä lisävarusteita tuolta DIS:n valikosta löytyy, esim. E38 tai E39?

2) Miten sitten toimitaan, jos jälkiasennettavia varusteita ei tuota kautta löydy?

3) Voiko autoon koodata varustusta, jota sen valmistusajankohdan aikoihin ei ole ollut saatavilla, onko niillä päiväyksillä merkitystä?
    Toki varmin tapa on tehdä tuo Progman:lla. Eiköhän sieltä löydy samat, jotka ovat virallisia retrofittejä EBA:ssa ja vaativat koodausta.

Jos tuolta ei löydy, niin ZCS pitää rakentaa/laskea uudelleen ja tyrkätä se esim. NCS:llä sisään ja koodaukset sen jälkeen.

Jos ko. varustetta ei ole ollut auton valmistusajankohtana, eri asteisia ongelmia saattaa tulla. Klassinen esimerkki on E39:n PDC, joka alkupäässä on vain takana ja myöhemmin myös edessä. Uudemmasta otettulla PDC-yksiköllä etututkat toimivat myös vanhemmissa malleissa, jos PDC on varustelistassa. Jos tämän jälkeen PDC:n softan menee päivittämään vanhemmassa autossa, vain takatutkat toimivat.

Leave a comment:

• Erich
    replied
    Jatketaan samaan, kun topicin aihe on aika liki...

Eli olenko ymmärtänyt oikein: DIS:n "Coding ZCS" (tai jotain..) valikosta löytyy automallin alta "Retrofit" valikko, jolla saa jälkiasennettujen varusteiden asetukset kuntoon. Ilmeisesti saman asian saa kuitenkin tehtyä muutenkin?

1) Onko kenelläkään heittää listausta siitä, mitä lisävarusteita tuolta DIS:n valikosta löytyy, esim. E38 tai E39?

2) Miten sitten toimitaan, jos jälkiasennettavia varusteita ei tuota kautta löydy?

3) Voiko autoon koodata varustusta, jota sen valmistusajankohdan aikoihin ei ole ollut saatavilla, onko niillä päiväyksillä merkitystä?

Vastauksista kiitollinen...

Leave a comment:

• Dunky
    replied
    Originally posted by siksta View Post
    No hemmetti.. Sähän varmaan haluisit edullisesti tuota mun autoa "näppäillä" ?
    Pitäis varmaan sit Kotkaan suunnistaa joku ilta, jos onnistuu? :think
    Joo ei siinä mitään, katsotaan joku päivä milloin koodataan Laita privaa.

Leave a comment:

• siksta
    replied
    Joo. Eipä tuo iso homaa ole poistaa laitetta autosta ohjelmallisesti.
    No hemmetti.. Sähän varmaan haluisit edullisesti tuota mun autoa "näppäillä" ?
    Pitäis varmaan sit Kotkaan suunnistaa joku ilta, jos onnistuu? :think

Leave a comment:

• Dunky
    replied
    Originally posted by siksta View Post
    Eli sä siis pystyisit tuolle kotterolle jotain tekemään?
    Pystyt sit varmaan samalla kodaamaan ton ajovaloautomatiikan yms.?

Merkkiliike vaan silloin aikanaan totes, että eivät osaa tuolle tehdä mitään.
    Sanoivat, että pitää Saksasta pyytää neuvoa.. No eipä oo vissiin tähän päivään
    mennessä apua saaneet.
    Joo. Eipä tuo iso homaa ole poistaa laitetta autosta ohjelmallisesti.

Leave a comment:

Working...