Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jarrujen parannus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • blueorange
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Sitä en sitten tiedä miten onnistuisi niillä BMW:n omilla bremboilla (e38 725tds/728i/730i) 4-mäntäisillä. Niitä välillä tosi edullisesti ebayssa.

    Onko joku syy miksi haluat pitää levykoon vakiossa 325i 286/22 levyssä?
    Ei muuten mutta pitäs saada 15" bmw orkkis alut menemään kun niitä on 8kpl ja rallisorarenkaita ei ole kun 15" kokosina

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by MNi View Post
    E38 Bremboja löytyy Suomestakin kohtuuhinnalla purkaamoilta käsittääkseni.

    Mitenkähän mahtaa ABS-yksikkö tykätä nelimäntäkonversiosta, ottaako se herneen nenään kun tarvii enemmän tuupata tavaraa mäntien taakse arvatakseni?

    No ei ole hinnan kiroissa nuo nelimäntäiset uusiotuotteinakaan: KLIK.
    Eipä se pinta-ala juurikaan suurene. Muutaman prosentin.

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    E38 Bremboja löytyy Suomestakin kohtuuhinnalla purkaamoilta käsittääkseni.

    Mitenkähän mahtaa ABS-yksikkö tykätä nelimäntäkonversiosta, ottaako se herneen nenään kun tarvii enemmän tuupata tavaraa mäntien taakse arvatakseni?

    No ei ole hinnan kiroissa nuo nelimäntäiset uusiotuotteinakaan: KLIK.

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by blueorange View Post
    No täytyy jättää asia hautumaan.
    Sitä en sitten tiedä miten onnistuisi niillä BMW:n omilla bremboilla (e38 725tds/728i/730i) 4-mäntäisillä. Niitä välillä tosi edullisesti ebayssa.

    Onko joku syy miksi haluat pitää levykoon vakiossa 325i 286/22 levyssä?

    Leave a comment:


  • blueorange
    replied
    No täytyy jättää asia hautumaan.

    Leave a comment:


  • Daa Daa
    replied
    Originally posted by blueorange View Post
    Onko kukaan sovittanu e36:een(325) porschen 4 mäntäsiä satuloita eteen omien levyjen kanssa?
    Kuten jo todettiin ei onnistu moinen, 325mm levyn vaatii porschen 996.351.425/6 satulat. Seat ibizan brembot pystyy laittamaan 315mm levylle. Samat 36/40mm männät on molemmissa.

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by blueorange View Post
    Onko kukaan sovittanu e36:een(325) porschen 4 mäntäsiä satuloita eteen omien levyjen kanssa?
    Ei taida onnistua vakiolle levylle. Taitaa olla adapterin tekeminen fyysisesti mahdotonta jos vertaa esim. tossa myytävään adapteriin: http://www.ebay.com/itm/BMW-E36-AND-...item27d4582a1d

    Leave a comment:


  • blueorange
    replied
    Onko kukaan sovittanu e36:een(325) porschen 4 mäntäsiä satuloita eteen omien levyjen kanssa?

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Eikö 16" (edes oem) vanteet mahdu?
    E46 330d:ssä ei mahdu eteen eikä taakse, nimimerkillä kokemusta on. 325Ci:stä otin 16" orkkisvanteet (style 54) eikä mennyt 330d:n alle. Ei eteen eikä taakse. Edessä 325mm ja takana 320mm levyt. Klassinen vaihdetaan-tässä-talvivalssit-alle-mitä-***a-ei-nää-mee-tänne. Oli niin sanotusti pöljä olo --> vannekaupoille.

    Alkuperäiseen kyssäriin, jos jotain parannusta 10v autoon tekisin niin vetäisin uudet jarruputket ja -letkut. Ota vuosittain satulat ja satulanpidikkeet irti, viilaa puhtaaksi ja tarkista männän kunto. Vaihda samalla jarrunesteet vuosittain. Eli perusasiat kuntoon ennenkuin lähdetään satuloita vaihtamaan.

    Leave a comment:


  • Freak
    replied
    Originally posted by Calypsocoupe View Post
    Oli siellä kyllä jututkin vähän mitä sattuu. Olen itse kokeillut 15" vannetta E46 300mm etujarruihin sekä 16" vannetta E36 M3 315mm etujarruihin yhtä huonoin lopputuloksin. Jollain tietyllä vanteella etenkin jälkimmäinen voisi mennä, mutta kannattaa varmistaa että ne omat sattuu olemaan tota tiettyä mallia ennen halvan jarrupäivityksen tekemistä :-P
    OEM 7x15 Style 34 mahtuu ainakin pyörimään e36:ssa 300mm jarruilla laittamalla noin 25mm levikepalan. Kapeammallakin voisi ehkä mennä, mutta mulla nyt sattui tuota vahvat mutterit olemaan. Satulaa hiukan muokkaamalla menee kapeampi lätty.

    Leave a comment:


  • Calypsocoupe
    replied
    Originally posted by blueorange View Post
    Totta. Itse ymmärsin väärin sen rallinetti keskustelun
    Oli siellä kyllä jututkin vähän mitä sattuu. Olen itse kokeillut 15" vannetta E46 300mm etujarruihin sekä 16" vannetta E36 M3 315mm etujarruihin yhtä huonoin lopputuloksin. Jollain tietyllä vanteella etenkin jälkimmäinen voisi mennä, mutta kannattaa varmistaa että ne omat sattuu olemaan tota tiettyä mallia ennen halvan jarrupäivityksen tekemistä :-P

    Leave a comment:


  • blueorange
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Käy mutta vaatii 17" vanteet kuten e36:ssakin, tuo 15" on täyttä paskaa.
    Tosin, nehän on samat jarrut kuin nyt on kiinni (?) vai onko tässä jotain mennyt minulta ohi ??
    Totta. Itse ymmärsin väärin sen rallinetti keskustelun

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Käy mutta vaatii 17" vanteet kuten e36:ssakin, tuo 15" on täyttä paskaa.
    Eikö 16" (edes oem) vanteet mahdu?

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by blueorange View Post
    e46 330 mallin jarrut käy suoraan ja mahtuu 15 tuumasilla vanteilla?????????
    Käy mutta vaatii 17" vanteet kuten e36:ssakin, tuo 15" on täyttä paskaa.
    Tosin, nehän on samat jarrut kuin nyt on kiinni (?) vai onko tässä jotain mennyt minulta ohi ??
    Last edited by jr66; 12-10-2014, 22:23.

    Leave a comment:


  • blueorange
    replied
    Originally posted by kani View Post
    Ferodon DS2500 paloilla ja Motulin RBF nesteillä saa jo paljon aikaan. Kaikissa E46 malleissa taitaa olla punotut/teräsvahvisteiset jarruletkut jo vakiona?

    Mulla oli Type-R:ssä kadullakin DS3000:t ja ne kyllä puri tosi hyvin kuumanakin, siis aivan uskomattomasti vakiosatuloilla ja levyilläkin. Söi kyllä palat ja levyt loppuun 10tkm matkalla, etuvanteet ja auton kyljet oli aina jarrupölyn peittämät, jarrut vinkui kuin kilpa-autossa ja kylmänä pari ekaa jarrutusta oli havaittavissa ihan pieni täysin merkityksetkön viive. Mutta toimi ihan hyvin kadullakin ja jarruja riivatessa piti aivan uskomattomasti. Nyttemmin kun rata-ajot on jääneet riittää ihan hyvin DS2000/2500.

    Vähän ihmettelen jos katuajoon tarvii muuta kuin palat ja nesteet vaihtaa parempiin. Nää on kuitenkin mitoitettu autobahn ajoon, isompi ongelma monessa tapauksessa on että jarrut on vaan kohmeessa kun niitä ei ole juuri käytetty..
    Ne Ferodon palat puree juurikin kuumana mutta kylmänä EI ! Silti se pala ei poista mun ongelmaa että tunto on huono ja levy menee kieroks tai halkee.En ole nyt tutkinu onko vaan kiero vai mitä on tapahtunu mut silti ois kiva saada hyvät jarrut.Rallinetissä sanottiin että e46 330 mallin jarrut käy suoraan ja mahtuu 15 tuumasilla vanteilla?????????

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎