Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jarrujen parannus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kani
    replied
    Ferodon DS2500 paloilla ja Motulin RBF nesteillä saa jo paljon aikaan. Kaikissa E46 malleissa taitaa olla punotut/teräsvahvisteiset jarruletkut jo vakiona?

    Mulla oli Type-R:ssä kadullakin DS3000:t ja ne kyllä puri tosi hyvin kuumanakin, siis aivan uskomattomasti vakiosatuloilla ja levyilläkin. Söi kyllä palat ja levyt loppuun 10tkm matkalla, etuvanteet ja auton kyljet oli aina jarrupölyn peittämät, jarrut vinkui kuin kilpa-autossa ja kylmänä pari ekaa jarrutusta oli havaittavissa ihan pieni täysin merkityksetkön viive. Mutta toimi ihan hyvin kadullakin ja jarruja riivatessa piti aivan uskomattomasti. Nyttemmin kun rata-ajot on jääneet riittää ihan hyvin DS2000/2500.

    Vähän ihmettelen jos katuajoon tarvii muuta kuin palat ja nesteet vaihtaa parempiin. Nää on kuitenkin mitoitettu autobahn ajoon, isompi ongelma monessa tapauksessa on että jarrut on vaan kohmeessa kun niitä ei ole juuri käytetty..

    Leave a comment:


  • blueorange
    replied
    Tulipa tossa huomattua eilen Teijotalot rallissa että sitten kun alkaa oikeesti kyytiä olemaan niin sitä tuntumaa alkaa kaipaamaan ja levy tai useampi joko meni kieroks tai halkes.Ravisti aika perkeleesti. Nyt kysymys kuuluu että käykö e36 M3 jarrut suoraan e36 325:een.En nyt muista oonko joskus jo tätä kysyny

    Leave a comment:


  • Casull
    replied
    Täältä äni EBC:n Yellowstuffeille.
    Laitoin pari vuotta sitten allekirjoituksen autoon EBC:n uritetut levyt ja Yellowstuff-palat.
    Jarruteho on nyt kaikissa olosuhteissa riittävä.

    Alkuperäisillä paloilla ja levyillä ei ollut, parin kunnon jarrutuksen jälkeen teho vain kertakaikkiaan loppu.

    Jarrujuttuja selvitellessäni törmäsin varmahkoon tietoon jonka mukaan 330 E90:n oem-palat vastaa aika lähelle noita EBC:n Redstuffeja.

    Perushalpoja tarvikepaloja on aika turha verrata edes noihin oem-paloihin.
    Vielä jos alla on useamman vuoden suolassa ryvetetyt levyt joiden kanavat on ruostunu lähes tukkoon, niin jarrujen teho on aika olematon.
    Kyllä se auto noillakin pysähtyy jos ei vauhtia ole paljon, eikä tarvi ihan paniikkijarrutusta tehdä.

    Mutta minusta on kyllä kiva jos jarrupuolellakin on vähän ylimääräistä reservissä.

    Leave a comment:


  • blueorange
    replied
    Originally posted by 2bar..ahhh View Post
    mikä pirssi?

    mut lähtisin tolla red kokeileen vakio jarruja toimii myös siviili ajossa.

    Viestini oli ketjun aloittajalle.Mulla on e36 325 ralliautossa vakiojarrut ja ferodon 2500 palat.Ihan kohtalaisesti riittää jarrut.Oishan kilpajarrut mukavat niin ois vähän tuntoo enemmän

    Leave a comment:


  • 2bar..ahhh
    replied
    Originally posted by blueorange View Post
    Täytyy kysyä että mitä haluat?kun haluat parempia jarruja etkä tiedä nykyisten jarrujen tehosta tai soveltuvuudesta vaikka rata-ajoon mitään.? Palat ekaks vaihtoon.Eikä sitten niitä täysiverisiä kilpapaloja.Ne ei pidä kun lämpösenä.Ferodolla ainakin lukee mitkä soveltuu siviililiikenteeseen
    mikä pirssi?

    mut lähtisin tolla red kokeileen vakio jarruja toimii myös siviili ajossa.

    Leave a comment:


  • blueorange
    replied
    Täytyy kysyä että mitä haluat?kun haluat parempia jarruja etkä tiedä nykyisten jarrujen tehosta tai soveltuvuudesta vaikka rata-ajoon mitään.? Palat ekaks vaihtoon.Eikä sitten niitä täysiverisiä kilpapaloja.Ne ei pidä kun lämpösenä.Ferodolla ainakin lukee mitkä soveltuu siviililiikenteeseen

    Leave a comment:


  • Surina
    replied
    mites ois pehmeemmät palat? Luulis tarraavan äkäisemmin.

    teollisuus,teollisuus,suomi,suomalainen,palvelu,haku,hae,etsi,teollisuus,jarru-pinnoitus,kytkin-pinnoitus,erikoiskitkapalvelu


    tai http://www.kitkaliimaus.fi/

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by KOS56OLAVI View Post
    Löytyykö E46 330d autoon jostain muusta BMW:stä tehokkaampaa jarrusatulaa, joka menisi sinne paikalle?
    Kai
    Pistä BMW performancen 6 mäntäiset jarrut ja M3 CSL levyt.
    Luulis riittävän.

    Leave a comment:


  • Rocla
    replied
    "Tavallisen" M3 mallin etujarrut eivät ole kovin iso parannus, eli niistä nyt ei kannata edes satasia maksaa.

    Levyn halkaisija on sama ja molemmat autot ovat 1 mäntä satulalla eli oikeastaan se mikä muuttuu on levyn rakenne.

    CSL mallista alkaisi sitten saada jo ismopaa jarrua.

    Leave a comment:


  • KOS56OLAVI
    replied
    Putsasin tosta omastani satulat,teräsharjalla karstat pois, en laittanu mitään voiteita,eli kuivana vaan putsaus.
    Viime kesän jälkeen olen ajanu 30000,eli talven karstat otin pois,ei ollu pahasti jumissa.
    Kun sen toin viime vuonna Saksasta,niin heti meni laikat ja palat uusiksi,nyt putsaus.
    Last edited by KOS56OLAVI; 16-07-2014, 20:42.

    Leave a comment:


  • KOS56OLAVI
    replied
    Toi on hyvä kommentti että jos tehonlisäys saa aikaan sikailua,
    niin on vika asenteessa,mutta jokainen tietää että jos virität autoasi,
    niin väkisin jossain kohtaa karkaa mopo käsistä.
    Vaikka noi jarrut on vakioautoon ihan hyvät, niin ei ne ole tossakaan vehkeessä liian hyvät,
    ja kuten todettiin,on huonompiakin kohteita tuunata.
    Saa siihen hyvät jarrut kun satsaa tonnitolkulla rahaa,
    mutta olinkin utelias ,että jos BMW vakiopalikoilla saisi parannusta,
    mutta en ole kyllä tässä keskustelussa viisastunu,muuta kuin tässä asenteessani.
    Kai

    Leave a comment:


  • Ovaali
    replied
    Eli tässä on pelkona että 330d vakiojarrut ei riitä yleisillä teillä muun liikenteen seassa? :think

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by KOS56OLAVI View Post
    Ajatus jarruista lähtee kun Jari Niemi korjasi mun turbiinin,
    ja oli sitä mieltä että GM-laatikko kestäisi pienen väännön lisäyksen,
    joten siinä kohtaa saisi olla paremmat jarrut ,kun kuitenkin tulee ajettua sitten kovempaa,
    eli voi tulla tilanteita.
    Eikä tollasilla vakiojarruilla voi ajatellakaan radalle menoa,vai voiko?
    Kai
    Ehjillä osilla ja tuoreilla nesteillä, kyllä voi. Eka kerralla voi jarrut häipyä äkkiä jos ei ole radalla yhtään ajellut kun jarruttaa mitensattuu. Sitten kun oppii about jarruttamaan niin lämpöongelmat voi helpottaa, vaikka vauhti kasvaa (kierrosajat putoaa).
    Jos radalla meinaa ruveta ajelemaan, niin kannattaa päivittää osia sitä mukaa kun tarvetta ilmenee. Siinä menee rahaa kumminkin kaikennäköiseen niin turha alkaa varuiksi tekemään jotain, oletuksen pohjalta. No, sama pätee kaikkeen auton korjaamiseen, varuiksi summassa tekemällä ei paljon voita.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Nyt ollaan aika hankalan mietteen äärellä.

    Toisaalta nuo jarruthan toimivat saksassa autobahnilla yms.
    Radalla ne varmasti saa paistettua mutta kyllä ne varmaan sielläkin pari kierrosta menisi.

    Suomessa laillisilla nopeuksilla ei varmaan jarrujen päivitys ole välttämättä tarpeellista. Jos lastutus nostaa nopeuttasi niin paljon että jarrut alkavat loppua on ehkä syytä päivittää jotain muutakin kuin jarrut

    Rakenteluhan on mukavaa ja jos sitä tykkää harrastaa ei jarrut varmaan huono paikka ole rakennella.

    Leave a comment:


  • KOS56OLAVI
    replied
    Ajatus jarruista lähtee kun Jari Niemi korjasi mun turbiinin,
    ja oli sitä mieltä että GM-laatikko kestäisi pienen väännön lisäyksen,
    joten siinä kohtaa saisi olla paremmat jarrut ,kun kuitenkin tulee ajettua sitten kovempaa,
    eli voi tulla tilanteita.
    Eikä tollasilla vakiojarruilla voi ajatellakaan radalle menoa,vai voiko?
    Kai

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎