Airbag pois käytöstä

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• blueorange
    replied
    Minkälaista kilpuria oot tekemässä?Ralli,rata vai mikä?

Leave a comment:

• C'mon_maik
    replied
    Mun kaveri Tre:n Autokeskukselta selvitteli hiukan asiaa ja sai mt:lta vastaukseksi seuraavaa:

"Moi,

Ongelmana on ettei minulla ole järjestelmää josta voisin tarkistaa tietyn mallin vakiovarusteet eri markkinoilla jne. Suomen tilanteen voin tarkistaa vanhoista hinnastoista, mutta esim. ko. mallin varusteisiin on kuulunut kuljettajan airbag vakiona, kts. liite.

Jo Teukan aikana on tehty päätös ettei BMW Suomi / Nordic / AG anna lausuntoja rakennemuutoksia varten. Osaltaan tämä johtuu siitä että kyselyitä tulee kohtuullisen paljon eikä aika riitä tietojen metsästämiseen."

Sikäli ympäripyöree vastaus, että oikein ärsyttää. Jos kerran kyselijöitä on eli tarve selkeästi on, niin miksi tästä ei maahantuoja anna toimipisteille valtuutusta tehdä pienimuotoista bisnestä? Tää on tätä ja kiva ois jos joku saa ns. pään auki asiasta niin laittaisi sit tänne infoo.

Leave a comment:

• jr66
    replied
    Originally posted by Jaamies74 View Post
    Eli tarvitaan paperi alle kirjoituksella. Olen ollut yhteydessä bmw suomeen
    Niin tarvitaan. Lupasivat varmaankin nopeasti ja halvalla ?

Leave a comment:

• Jaamies74
    replied
    Oottaa

Sain hinnasto -93 vuodelta. Ollut aina lisävaruste. Tämäkään ei riitä. Eli tarvitaan paperi alle kirjoituksella. Olen ollut yhteydessä bmw suomeen

Leave a comment:

• Jürgen_
    replied
    Sotketaan nyt vielä sen verran että mulla oli purussa -95 compacti jossa oli tuo retrofitti airbagi

Leave a comment:

• Skunkki^
    replied
    Sain hinnaston jossa autoon on saanut lisävarusteena tuon Airbagin. Ei riitä sekään. Pitää saada todistus maahantuojalta vielä.....:think
    Laitat sähköpostia asiastasi [email protected] ja lähettävät sinulle todistuksen allekirjoituksella varustettuna nimelliseen 50,00€ hintaan.

Leave a comment:

• Jaamies74
    replied
    Hinnasto

Sain hinnaston jossa autoon on saanut lisävarusteena tuon Airbagin. Ei riitä sekään. Pitää saada todistus maahantuojalta vielä.....:think

Leave a comment:

• Hemi
    replied
    Eliikkä tuota todistusta ei löydy ihan vähällä keltään?
    Ei, ei löydy.

Leave a comment:

• Jaamies74
    replied
    t

Eliikkä tuota todistusta ei löydy ihan vähällä keltään?

Leave a comment:

• Hemi
    replied
    Mulla ei ole ollenkaan tuota mittari valoa? Ratissahan on joku valo. Se ei pala. Chekcontrol valo syttyy ja saamuu hetken kuluttua. Ilmeisesti normaalia. Tosiaan kilpaauto kun on kysymyksessä niin vaihtaisin tuohon toisen ratin vaan
    Sinulla on -92 mekaaninen airbag(kaikki kilkkeet bagissä), joka on vähän eri juttu kuin -93 tullut keskusyksiköllä varustettu sähköinen bagisysteemi.
    Toki tätäkään ei virallisesti saa poistaa ilman tarvittavia todistuksia+muutoskatsastusta(tosin tähän muutoskatsastus pitäisi olla helppo).

Leave a comment:

• Jaamies74
    replied
    Mittariston valo

Mulla ei ole ollenkaan tuota mittari valoa? Ratissahan on joku valo. Se ei pala. Chekcontrol valo syttyy ja saamuu hetken kuluttua. Ilmeisesti normaalia. Tosiaan kilpaauto kun on kysymyksessä niin vaihtaisin tuohon toisen ratin vaan

Leave a comment:

• Hemi
    replied
    Originally posted by intfreak View Post
    Lisätään nyt vielä, että pelkkä ratin vaihto ei riitä, kaikki airbagiin liittyvät asiat pitää myös poistaa (mm. yksikkö, merkinnät, anturit...)
    +Mahdollisesti vyönkiristimet, lukkokappaleet ja vyöt mikäli erilaiset, segä bagivalo mittaristosta... mutta kyllä, nimenomaan näin ja myös tästä pitää olla luotettavan tahon antama todistus.

Leave a comment:

• intfreak
    replied
    Lisätään nyt vielä, että pelkkä ratin vaihto ei riitä, kaikki airbagiin liittyvät asiat pitää myös poistaa (mm. yksikkö, merkinnät, anturit...)

Leave a comment:

• Hemi
    replied
    Originally posted by tmth View Post
    Äkkiseltään noin 10 auton otannalla kaikissa -93 puolella valmistetuissa 325i:ssä oli varustelistassa joko S255A Sport-Lederlenkrad Airbag tai S240A Lenkrad Leder Airbag.

Tuosta voisi äkkiä päätellä, että ilman bagia noita ei olisi edes tehty?

Onneksi omaan on bagillinen ratti olemassa, niin sen voi laittaa takaisin jos alkaa ahdistamaan. Siis minua, ei teitä
    "Arabimallia" taitaa olla ja käsittääkseni -93:sta sai ilmankin tilauksesta(ainakin olen nähnyt -93:n otteen jossa ihan laillisesti oli bagi poistettu)?
    Eihän tuossa nyt tietenkään itselle ole mitään riskiäkään kun tietää pelisäännöt jos kolahtaa (eli toki melko kalliiksi voi tulla itsellekkin jos vammautuu, mutta kun tämän tietää niin pulinat pois).
    Joku muu jos ajaa ja kolahtaa, niin voi tulla yllättävänkin kalliiksi jos vakuutusyhtiö välttämättä haluaa "kiristää ruuvia".

Leave a comment:

• tmth
    replied
    Äkkiseltään noin 10 auton otannalla kaikissa -93 puolella valmistetuissa 325i:ssä oli varustelistassa joko S255A Sport-Lederlenkrad Airbag tai S240A Lenkrad Leder Airbag.

Tuosta voisi äkkiä päätellä, että ilman bagia noita ei olisi edes tehty?

Onneksi omaan on bagillinen ratti olemassa, niin sen voi laittaa takaisin jos alkaa ahdistamaan. Siis minua, ei teitä

Leave a comment:

Working...