Jarrutärinät + Hammastanko + Airbag ONGELMAA!!!!
Collapse
X
-
Mulla jäi vanhassa E34:ssä jarru laahaaman vielä satulan herkistelyn jälkeenkin, kun oli ennen herkistystä päässyt uudet palat kulumaan laahauksen takia kiilamaisiksi. Tästä nyt ei varmaan ole apua, mutta kuitenki.
-
Jos jossain on löysää tärinä lisääntyy. Lähdettä se ei poista, pitämällä tiukempaa kiinni pyörä ei pääse vatkaamaan muttei se tarkoita sitä ettäkö syy olisi poistunut vaikka seuraus poistuukin korjaamalla jokin toinen paikka.
Väitän että satula siellä jumii, joko liukutapeista tai sitten mäntä.
Leave a comment:
-
Onko kaikki nyt sitämieltä että hammastangon väljyys ei täristä jarruja? Ehkä pahentaa, muttei aiheuta tärinää? Ts. tangolla ei korjata mitään?
Kaverilla tosin just E38:ssa apusimpukan vaihto korjasi tärinät...
Leave a comment:
-
Joskus laakeri vika ei välttämättä tunnu välyksenä, mutta siis todella harvoin..
Näitten postauksien perusteella (minä) lähtisin ehtii vikaa navoista ja jousituksesta..
Leave a comment:
-
Jos ne kuumaksi vetämällä paranee, niin ei se vika muualla ole kuin itse jarruissa. Jarru jää makaamaan päälle ja jarrulevyn kitkakerroin vaihtelee eri kohdissa levyä. Kun vedät kuumaksi kerran niin se pintakerros palautuu joka kohdasta samanlaiseksi.
Ps. pelkällä jarrusatulan korjauksella on tullut yhdet täristävät jarrut korjattua, ihan ilman levyjen ja palojen vaihtoa.
Leave a comment:
-
Jarrulevyt x 3Originally posted by kaol View PostAinakin mulla kaikki Lemfoderit on ollut "orkkis osaa", erona vain se, että osasta on BMW:n osanumero hiottu veks.
Alfredson: Listaa kaikki osat, jotka autoosi on vaihdettu tärinöiden vuoksi.
Jarrupalat
Alatukivarret
Reaktiotangot
Raidetangonpäät
Tosiaan satulat, navat ja levyt pitäis olla kunnossa.
Ydinkysymys on että voiko pelkkä viallinen hammastanko aiheuttaa tärinänlisäksi noi nykivät pysähdykset = auto pysähtyy viimemetrit nykien ja takajarrulevyissä vika ei pitäis olla.
Leave a comment:
-
Hyvin mahdollista, mutta se että tangot on lemföderin niin onko puslat sitten samaa...Originally posted by _nixu_ View PostNo sellaista ne viisaammat ovat täällä väittäneet että lemföder valmistaa myös orkkisosat, mistä siihen sitten varmuuden saisi?
Mm.motenetistä on tullut tukivarsia missä on ollut milloin mitäkin puslaa ja joskus puslaa ei ole ollenkaan....
Leave a comment:
-
Ainakin mulla kaikki Lemfoderit on ollut "orkkis osaa", erona vain se, että osasta on BMW:n osanumero hiottu veks.Originally posted by _nixu_ View PostNo sellaista ne viisaammat ovat täällä väittäneet että lemföder valmistaa myös orkkisosat, mistä siihen sitten varmuuden saisi?
Alfredson: Listaa kaikki osat, jotka autoosi on vaihdettu tärinöiden vuoksi.
Leave a comment:
-
Entä jarrusylinterit/liukutapit/jarrunesteet/ABS-pumppu, onko niitä tutkittu/mietitty vian aiheuttajiksi? Etupyörien laakerit, tuliko ne vaihdettua jo viimeksi?Originally posted by Alfredson View PostEdelleen: Auto todella siis pysähtyy nykien. Mikä muu kuin jarrulevyssä/paloissa oleva vika voi tehdä tämän? Jos ajan jarrut tulikuumiksi niin tärinät ja nykimiset häipyy pitkäksikin aikaa. Sitten tulee hitaastin takaisin...
4) Ehkäpä pään sijaan tuo auto pitäisi ajaa betoniseinään...
Leave a comment:
-
No eikös se tässä tapauksessa ole Lemföder = OEM ?Originally posted by jani1632 View PostEt tainnut ymmärtää pointtiani,mitkä ne puslat on,minkä malliset....vertaa sitä tarvike puslaa ja orkkista rinnakkkain...alkuperäinen umpinainen ja tarvike monesti puoliksi avonainen.
Uudellakin tarvike puslalla kun otat eturenkaasta kiinni tai käytät ravistinta jne. niin etupyörä antaa reilummin periksi kulkusuunnassaa(ei ihan suoraan verrannollinen) no mitäpä se tekee sitten jarrutuksessa jossa on hieman suuremmat voimat...no mitäs sitten kun renkaat on kuluneet,tienpinta epätasainen ja jarrulevyssä pienenpieni heitto--->vatkaa niin pkleesti..TÄRISTÄÄ.
Tähän päätelmään itse olen tullut enkä enää ikuna laita E39 :sin alle tarvike puslaa....
Leave a comment:
-
Et tainnut ymmärtää pointtiani,mitkä ne puslat on,minkä malliset....vertaa sitä tarvike puslaa ja orkkista rinnakkkain...alkuperäinen umpinainen ja tarvike monesti puoliksi avonainen.Originally posted by Alfredson View PostReaktiotangot on Lemförder....pitäis kelvata. Siis siihen on vaihettu koko saatanan varret. Ensin puslat, sit uskoteltiin että ei kannata pelkkiä puslia vaan koko varret, ja tuli vaihettua. Turhaan. Ne puslat oli kyl rikki alunpitäen mut sen kyl tunti ajossakin.
Uudellakin tarvike puslalla kun otat eturenkaasta kiinni tai käytät ravistinta jne. niin etupyörä antaa reilummin periksi kulkusuunnassaa(se reaktiotangon pusla vastaanottaa voimia jotka kohdistuu mm.pyörän kulkusuunnassa) no mitäpä se tekee sitten jarrutuksessa jossa on hieman suuremmat voimat...no mitäs sitten kun renkaat on kuluneet,tienpinta epätasainen ja jarrulevyssä pienenpieni heitto--->vatkaa niin pkleesti..TÄRISTÄÄ.
Tähän päätelmään itse olen tullut enkä enää ikuna laita E39 :sin alle tarvike puslaa....Last edited by jani1632; 04-02-2009, 17:35.
Leave a comment:
-
Reaktiotangot on Lemförder....pitäis kelvata. Siis siihen on vaihettu koko saatanan varret. Ensin puslat, sit uskoteltiin että ei kannata pelkkiä puslia vaan koko varret, ja tuli vaihettua. Turhaan. Ne puslat oli kyl rikki alunpitäen mut sen kyl tunti ajossakin.Originally posted by jani1632 View PostMitäs laatua ne reaktiotangonpuslat on,jos motonettiä niin voit samointein nakata vesilintua...
Hyvin paljon mahdollista että tärinä tulee juurikin levyistä ja paloista,AINA niissä jonkunlainen heitto on on,mutta se tärinä johtuukin niihin tukivarsiin ja niistä niihin motonet pusliin...eli jarrulevyjen heitto on kertautunut moninkertaisesti siinä tukivarren matkalla....eli tarkoittaa sitä että ko.rakenteeseen sopimaton pusla aiheuttaa tärinän.
E39:hän on melkoisen tarkka siitä että alustassa on hyvälaatuista osaa ja oikean kokoiset/oikealla offsetilla olevat vanteet/renkaat.....
Leave a comment:
Leave a comment: