Apua OZ vanteiden purkuun

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • VilleH.
    replied
    Kiitoksia jälleen kerran

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    20Nm 2-osaiset ja 25Nm 3-osaiset vanteet.

    Leave a comment:


  • Rockford
    replied
    Originally posted by Ville--- View Post
    Onko porukka laittanut mihin momenttiin nuo kehäpultit vai ihan näppituntumalla
    On niissä suositeltu momentti, mutta henk.koht. olen kiristänyt suoraan oman maun mukaan räikällä. Kyllä jokainen sen verran osaa pultteja kiristää, että tuntee käsiin milloin on sopiva.

    Leave a comment:


  • VilleH.
    replied
    Onko porukka laittanut mihin momenttiin nuo kehäpultit vai ihan näppituntumalla

    Leave a comment:


  • Jucke
    replied
    Originally posted by Hemu__ View Post
    Ei ozilla ole tietääkseni alkuperäisinä mitään kullattuja pultteja, eli ovat aftermarket tavaraa johon pitäisi varmaan käydä 12 kulmainen 8-kokoa?? oleva hylsy, löytyy esim biltemasta.
    Aivan, enpäs tullut tarkistaneeksi kulmien määrää noista
    Pitääpäs tsekata.

    Leave a comment:


  • Hemu__
    replied
    Ei ozilla ole tietääkseni alkuperäisinä mitään kullattuja pultteja, eli ovat aftermarket tavaraa johon pitäisi varmaan käydä 12 kulmainen 8-kokoa?? oleva hylsy, löytyy esim biltemasta.

    Leave a comment:


  • Jucke
    replied
    Originally posted by basso72 View Post
    Riippuu mihin menee. Fixus-liikkeistä: tuotenro:258-5132 8mm ja 258-5133 10mm 10-kulmainen. 9€/kpl.
    Kyllä näin on, kävin juuri noutamassa paikallisesta puljusta avaimet.
    Mutta mutta, onkos näitä oz:eja kasattu myös 9mm kannalla olevilla pulteilla? Kullattuihin pultteihin ei käynyt kumpikaan, 8 liian pieni kymppi iso?

    Leave a comment:


  • basso72
    replied
    Originally posted by Morkai View Post
    Siinä on työkalumyyjä ihmeissään, kun menee 10-kantasen pultin kanssa hakemaan työkalua. Saattaa pian kysyä mistä tää oikein on peräsin.

    Edit: Ja alkuperäiseen kysymykseen: jos et halua foorumilta ostaa, niin ebaystä saa kans
    Riippuu mihin menee. Fixus-liikkeistä: tuotenro:258-5132 8mm ja 258-5133 10mm 10-kulmainen. 9€/kpl.

    Leave a comment:


  • VilleH.
    replied
    Originally posted by A.I View Post
    Täällähän on taas oikeen tietäjiä paikalla.

    Älä saatana millään meisselillä / vasaralla niitä survomaan ala, sen jälkeen ne vuotaa aina!!

    Ostat biltemasta kumivasaran 3.50e ja sillä taot kehää.
    Lämpö helpottaa mutta ei oo välttämätöntä, lämöstä on eniten hyötyä keskiosan irroitukseen.
    youtubesta löytyy ihan videoitakin jos haluat mallia nähdä.
    Kehät on nyt irti. lähtivät hyvin irti dumpin neuvoilla kumivasaralla napakoilla iskuilla ja varovasti meisselillä vääntämällä lähti kehät irti (ei tullut kehiin jälkiä )

    Leave a comment:


  • ///Jone
    replied
    Lämpöä riittävästi, niin lähtee todella kevyesti irti ja kannattaa katsoa ennen purkamista venttiilien kohdat suhteessa keskiöön, esim. noissa Hartgeissa oli kaikki peitelätkän ruuvin kohdalla. Keskitysmerkkejä en löytänyt, pitäisikö Oz vanteissa löytyä?

    Leave a comment:


  • Takalo_kari
    replied
    Originally posted by dumppi View Post
    lämmitä varovasti kuumailmapuhaltimella se liima niin auttaa varmasti sekin..
    ja joku semmonen alusta vanteen alle kun lyöt meisseliä väliin että ei tuu jälkiä..
    eikä sitten millään kymppikilon moskalla vaan kevyesti naputtelemalla pitäis mennä se meisseli sinne väliin..

    sitten liimajämät ite otin mattoveitsellä enimmät ja epiksellä hiomalla loput..
    Täällähän on taas oikeen tietäjiä paikalla.

    Älä saatana millään meisselillä / vasaralla niitä survomaan ala, sen jälkeen ne vuotaa aina!!

    Ostat biltemasta kumivasaran 3.50e ja sillä taot kehää.
    Lämpö helpottaa mutta ei oo välttämätöntä, lämöstä on eniten hyötyä keskiosan irroitukseen.
    youtubesta löytyy ihan videoitakin jos haluat mallia nähdä.

    Leave a comment:


  • VilleH.
    replied
    Originally posted by dumppi View Post
    lämmitä varovasti kuumailmapuhaltimella se liima niin auttaa varmasti sekin..
    ja joku semmonen alusta vanteen alle kun lyöt meisseliä väliin että ei tuu jälkiä..
    eikä sitten millään kymppikilon moskalla vaan kevyesti naputtelemalla pitäis mennä se meisseli sinne väliin..

    sitten liimajämät ite otin mattoveitsellä enimmät ja epiksellä hiomalla loput..
    selvä,pitääpi huomenna kokeilla

    Leave a comment:


  • dumppi
    replied
    Originally posted by Ville--- View Post
    joo,tulee sisäkehän takapuolelle tuo keskiö.Pitää huomenna kokeilla talttapäämeisselillä kammeta.Kiitos vinkistä
    lämmitä varovasti kuumailmapuhaltimella se liima niin auttaa varmasti sekin..
    ja joku semmonen alusta vanteen alle kun lyöt meisseliä väliin että ei tuu jälkiä..
    eikä sitten millään kymppikilon moskalla vaan kevyesti naputtelemalla pitäis mennä se meisseli sinne väliin..

    sitten liimajämät ite otin mattoveitsellä enimmät ja epiksellä hiomalla loput..

    Leave a comment:


  • VilleH.
    replied
    Originally posted by dumppi View Post
    en tiiä tajusinko nyt oikein mutta miten sulla voi olla ulko ja sisäkehät kiinni toisissaan?:think

    eikös ulkokehä lähe eka ja sitten vasta keskiö sisäkehästä


    edit: eiku vittu joo muistinki väärin eli taisikin mennä niin että tuolta sisäkehän takapuolelta tuo keskiö tuonne taakse - sitten ulkolippi ja sitten pultit? eipä tuosta ookkaan ku vuosi kun omani purin mut eipä sitä enää muista isolla talttapäämeisselillä varovasti kampesin omani irti toisistaan sen verran et sai rakoa ja sitten vaan repäs irti..
    joo,tulee sisäkehän takapuolelle tuo keskiö.Pitää huomenna kokeilla talttapäämeisselillä kammeta.Kiitos vinkistä

    Leave a comment:


  • dumppi
    replied
    Originally posted by Ville--- View Post
    Osaisko kukaan neuvoa miten nuista OZ valmistamista AC Schnitzer (type1) saisi kehät irti toisistaan. Keskiöt sain irti,mutta nuo kehät ei lähe irti.Ei ole mahdettu kertaakaan enne purkaa nuita vanteita.
    en tiiä tajusinko nyt oikein mutta miten sulla voi olla ulko ja sisäkehät kiinni toisissaan?:think

    eikös ulkokehä lähe eka ja sitten vasta keskiö sisäkehästä

    eli näin

    edit: eiku vittu joo muistinki väärin eli taisikin mennä niin että tuolta sisäkehän takapuolelta tuo keskiö tuonne taakse - sitten ulkolippi ja sitten pultit? eipä tuosta ookkaan ku vuosi kun omani purin mut eipä sitä enää muista isolla talttapäämeisselillä varovasti kampesin omani irti toisistaan sen verran et sai rakoa ja sitten vaan repäs irti..
    Last edited by dumppi; 11-01-2013, 20:04.

    Leave a comment:

Working...
X