Apua OZ vanteiden purkuun
Collapse
X
-
On niissä suositeltu momentti, mutta henk.koht. olen kiristänyt suoraan oman maun mukaan räikällä. Kyllä jokainen sen verran osaa pultteja kiristää, että tuntee käsiin milloin on sopiva.Originally posted by Ville--- View PostOnko porukka laittanut mihin momenttiin nuo kehäpultit vai ihan näppituntumalla
Leave a comment:
-
Onko porukka laittanut mihin momenttiin nuo kehäpultit vai ihan näppituntumalla
Leave a comment:
-
Aivan, enpäs tullut tarkistaneeksi kulmien määrää noistaOriginally posted by Hemu__ View PostEi ozilla ole tietääkseni alkuperäisinä mitään kullattuja pultteja, eli ovat aftermarket tavaraa johon pitäisi varmaan käydä 12 kulmainen 8-kokoa?? oleva hylsy, löytyy esim biltemasta.
Pitääpäs tsekata.
Leave a comment:
-
Ei ozilla ole tietääkseni alkuperäisinä mitään kullattuja pultteja, eli ovat aftermarket tavaraa johon pitäisi varmaan käydä 12 kulmainen 8-kokoa?? oleva hylsy, löytyy esim biltemasta.
Leave a comment:
-
Kyllä näin on, kävin juuri noutamassa paikallisesta puljusta avaimet.Originally posted by basso72 View PostRiippuu mihin menee. Fixus-liikkeistä: tuotenro:258-5132 8mm ja 258-5133 10mm 10-kulmainen. 9€/kpl.
Mutta mutta, onkos näitä oz:eja kasattu myös 9mm kannalla olevilla pulteilla? Kullattuihin pultteihin ei käynyt kumpikaan, 8 liian pieni kymppi iso?
Leave a comment:
-
Riippuu mihin menee. Fixus-liikkeistä: tuotenro:258-5132 8mm ja 258-5133 10mm 10-kulmainen. 9€/kpl.Originally posted by Morkai View PostSiinä on työkalumyyjä ihmeissään, kun menee 10-kantasen pultin kanssa hakemaan työkalua. Saattaa pian kysyä mistä tää oikein on peräsin.
Edit: Ja alkuperäiseen kysymykseen: jos et halua foorumilta ostaa, niin ebaystä saa kans
Leave a comment:
-
Kehät on nyt irti. lähtivät hyvin irti dumpin neuvoillaOriginally posted by A.I View PostTäällähän on taas oikeen tietäjiä paikalla.
Älä saatana millään meisselillä / vasaralla niitä survomaan ala, sen jälkeen ne vuotaa aina!!
Ostat biltemasta kumivasaran 3.50e ja sillä taot kehää.
Lämpö helpottaa mutta ei oo välttämätöntä, lämöstä on eniten hyötyä keskiosan irroitukseen.
youtubesta löytyy ihan videoitakin jos haluat mallia nähdä.
kumivasaralla napakoilla iskuilla ja varovasti meisselillä vääntämällä lähti kehät irti (ei tullut kehiin jälkiä )
Leave a comment:
-
Lämpöä riittävästi, niin lähtee todella kevyesti irti ja kannattaa katsoa ennen purkamista venttiilien kohdat suhteessa keskiöön, esim. noissa Hartgeissa oli kaikki peitelätkän ruuvin kohdalla. Keskitysmerkkejä en löytänyt, pitäisikö Oz vanteissa löytyä?
Leave a comment:
-
Täällähän on taas oikeen tietäjiä paikalla.Originally posted by dumppi View Postlämmitä varovasti kuumailmapuhaltimella se liima niin auttaa varmasti sekin..
ja joku semmonen alusta vanteen alle kun lyöt meisseliä väliin että ei tuu jälkiä..
eikä sitten millään kymppikilon moskalla
vaan kevyesti naputtelemalla pitäis mennä se meisseli sinne väliin..
sitten liimajämät ite otin mattoveitsellä enimmät ja epiksellä hiomalla loput..
Älä saatana millään meisselillä / vasaralla niitä survomaan ala, sen jälkeen ne vuotaa aina!!
Ostat biltemasta kumivasaran 3.50e ja sillä taot kehää.
Lämpö helpottaa mutta ei oo välttämätöntä, lämöstä on eniten hyötyä keskiosan irroitukseen.
youtubesta löytyy ihan videoitakin jos haluat mallia nähdä.
Leave a comment:
-
selvä,pitääpi huomenna kokeillaOriginally posted by dumppi View Postlämmitä varovasti kuumailmapuhaltimella se liima niin auttaa varmasti sekin..
ja joku semmonen alusta vanteen alle kun lyöt meisseliä väliin että ei tuu jälkiä..
eikä sitten millään kymppikilon moskalla
vaan kevyesti naputtelemalla pitäis mennä se meisseli sinne väliin..
sitten liimajämät ite otin mattoveitsellä enimmät ja epiksellä hiomalla loput..
Leave a comment:
-
lämmitä varovasti kuumailmapuhaltimella se liima niin auttaa varmasti sekin..Originally posted by Ville--- View Postjoo,tulee sisäkehän takapuolelle tuo keskiö.Pitää huomenna kokeilla talttapäämeisselillä kammeta.Kiitos vinkistä
ja joku semmonen alusta vanteen alle kun lyöt meisseliä väliin että ei tuu jälkiä..
eikä sitten millään kymppikilon moskalla
vaan kevyesti naputtelemalla pitäis mennä se meisseli sinne väliin..
sitten liimajämät ite otin mattoveitsellä enimmät ja epiksellä hiomalla loput..
Leave a comment:
-
joo,tulee sisäkehän takapuolelle tuo keskiö.Pitää huomenna kokeilla talttapäämeisselillä kammeta.Kiitos vinkistäOriginally posted by dumppi View Posten tiiä tajusinko nyt oikein mutta miten sulla voi olla ulko ja sisäkehät kiinni toisissaan?:think
eikös ulkokehä lähe eka ja sitten vasta keskiö sisäkehästä
edit: eiku vittu joo muistinki väärin eli taisikin mennä niin että tuolta sisäkehän takapuolelta tuo keskiö tuonne taakse - sitten ulkolippi ja sitten pultit? eipä tuosta ookkaan ku vuosi kun omani purin mut eipä sitä enää muista
isolla talttapäämeisselillä varovasti kampesin omani irti toisistaan sen verran et sai rakoa ja sitten vaan repäs irti..
Leave a comment:
-
en tiiä tajusinko nyt oikein mutta miten sulla voi olla ulko ja sisäkehät kiinni toisissaan?:thinkOriginally posted by Ville--- View PostOsaisko kukaan neuvoa miten nuista OZ valmistamista AC Schnitzer (type1) saisi kehät irti toisistaan. Keskiöt sain irti,mutta nuo kehät ei lähe irti.Ei ole mahdettu kertaakaan enne purkaa nuita vanteita.
eikös ulkokehä lähe eka ja sitten vasta keskiö sisäkehästä
eli näin
edit: eiku vittu joo muistinki väärin eli taisikin mennä niin että tuolta sisäkehän takapuolelta tuo keskiö tuonne taakse - sitten ulkolippi ja sitten pultit? eipä tuosta ookkaan ku vuosi kun omani purin mut eipä sitä enää muista
isolla talttapäämeisselillä varovasti kampesin omani irti toisistaan sen verran et sai rakoa ja sitten vaan repäs irti..
Last edited by dumppi; 11-01-2013, 20:04.
Leave a comment:
Leave a comment: