Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nahkapenkkien värinvaihto

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Rockford
    replied
    Originally posted by ^alexi^ View Post
    Mites tuo kangaspenkkien maalaus, tarviiko oman maalin? Haiseeko kauan maalille? Onkos kukaan kokeillut vielä maalata omia penkkejään :think
    Originally posted by demo187 View Post
    Tuo mainitsemani VHT:n maali pitäis toimia samalla tavalla myös kankaaseen.
    Olen VHT:n vinyylimaalilla maalannut mm. yhden E30:n harmaat kangaspenkit mustiksi. Imurointi ja perään väriä. Vinyylimaalihan ns. imeytyy materiaaliin, joten kuosi ei kärsi ja lopputulos tehdasmainen. Lopuksi vielä imurointia ja harjausta varmuuden vuoksi, kun on kunnolla kuivunut.
    Kyseiset penkit ovat vielä tänäkin päivänä omassa E30:ssä projektin aikana ns. maalaus-ja siirtelyjakkaroina ja edelleen ovat mustat, vaikka monta vuotta sitten värjätty.

Erittäin hyvä hengitys-suojain kannattaa hommata. Vaikka tuuletetussa tilassa maalasin, niin moni ns. kovempi matsku kalpenee krääsässä tuon rinnalla ja kama puskee nassenkin läpi. Normi mastonin spray tuntuu ilmanraikastimelta VHT:n vinyyli-spreijauksen jälkeen. Silti itse penkit eivät kovin kauaa haise maalilta.

Leave a comment:

• demo187
    replied
    Originally posted by ^alexi^ View Post
    Mites tuo kangaspenkkien maalaus, tarviiko oman maalin? Haiseeko kauan maalille? Onkos kukaan kokeillut vielä maalata omia penkkejään :think
    Tuo mainitsemani VHT:n maali pitäis toimia samalla tavalla myös kankaaseen.

Leave a comment:

• ^alexi^
    replied

Leave a comment:

• demo187
    replied
    Aika hyvää jälkeä saa jo pelkästään noilla vinyylimaaleilla. Itse ajattelin oman auton sisustaa fiksata VHT:n Vinyl Dye "maaleilla". Hyvin ku putsaa niin pitäis saada jälkeä joka ei välttämättä tehdasuudelle häpeä. Tallikaveri maalas corradonsa mustan kojelaudan tolla beigen väriseks ja tuli ihan ku uus.

Tässä viellä linkki jonku jannun E28-rojektiin ja teki kyllä ihmeitä noille penkeille: http://www.firstfives.org/faq/interi..._Dying_FAQ.htm

Leave a comment:

• janikoo
    replied
    nyt pitäis itsekkin aloitella "maalaus" projektia

Penkkien kunto tämä

saakohan noista enää minkään näköisiä

pitää tuonne firmaan lähettää se palanen nahkaa tuosta keskiosasta jos löytyy sopiva huomaamaton kohta.

Leave a comment:

• esa`pentula
    replied
    uusi kysymys ekassa postauksessa

:think

Leave a comment:

• MakeH
    replied
    Originally posted by esa`pentula View Post
    en löytänyt netistä mitään tietoa, että voiko nahkapenkit maalauttaa eriväriseksi?
    Nimimerkki Spud voisi tietää, kysäisehän häneltä!

Leave a comment:

• esa`pentula
    replied
    Originally posted by Samee View Post
    Itse soittelin juuri eilen Leathermasterille nahkamaalin tilailemis mielessä.

Käskivät lähettää palan nahkaa heille, jonka mukaan sitten sävyttävät minulle maalin. E36:sesta ainakin takapenkin alta löytyi pätevä "ylimäärä"palanen jonka leikkasin irti ja laitoin kirjekuoressa menemään kohti leathermasteria. Sävytetty maali(ja mieto puhdistusaine) saapuu sitten postissa meikäläiselle. Postikuluineen maalille tulee hintaa 77e. Tehokkaampi puhdistusaine ja penkin hoitoaine nostaa hinnan karvan yli sataseen.

Ajattelin tehdä pienen projekti kertomuksen kuvien kanssa jahka pääsen maalailuhommiin.
    hinta ei ole paha jos sävyttävät kunnon maalitkin. ja tuo kuvakertomus kuulostaa hyvältä!

Oliko siinä sarjassa jotain paikkaustahnaa tai vastaavaa. itselläni on penkissä aika isoja kulumia ja halkeamia joita joutuisi ainakin täyttämään ja paikkailemaan.
    Last edited by esa`pentula; 24-03-2010, 19:50.

Leave a comment:

• Samee
    replied
    Itse soittelin juuri eilen Leathermasterille nahkamaalin tilailemis mielessä.

Käskivät lähettää palan nahkaa heille, jonka mukaan sitten sävyttävät minulle maalin. E36:sesta ainakin takapenkin alta löytyi pätevä "ylimäärä"palanen jonka leikkasin irti ja laitoin kirjekuoressa menemään kohti leathermasteria. Sävytetty maali(ja mieto puhdistusaine) saapuu sitten postissa meikäläiselle. Postikuluineen maalille tulee hintaa 77e. Tehokkaampi puhdistusaine ja penkin hoitoaine nostaa hinnan karvan yli sataseen.

Ajattelin tehdä pienen projekti kertomuksen kuvien kanssa jahka pääsen maalailuhommiin.

Leave a comment:

• Wiking
    replied
    Onko kenelläkään tiedossa pohjanmaalla tai lähistöllä firmaa/henkilöä joka näitä hommia tekis???

Leave a comment:

• IvvN
    replied
    Originally posted by duuk View Post
    Kyllä turustakin löytyy nahkaverhoiluiden ammattilainen maalas nc:n cäbistä laajennetun nahkasisustan uuteen uskoon
    Yrittäjä on vanhempi herrasmies joka ei totisesti pyöri internetissä
    Sen verran tiedän, että on kahta eri valmistajaa noille maalaus vehkeille. Toinen on juurikin tämä Leathermaster. Sitä saa sitten omaan käyttöön ja näin pääsee maalaamaan itse. Toinen on tämä meidän käyttämä Saksalainen valmistaja. Sitä taas ei myydä yksityisille. Näin noi meidän tyypit ovat päättäneet sen jälkeen, kun kukaan ei osannut käyttää noita aineita oikein ja jokainen joka osti soitti ja kysyi, miksi mikään ei toimi. Leathermasterilla taisi olla ihan hyvät ohjeetkin tohon maalaukseen.

Kysyttiin hinnasta: en voi sitä sanoi (ei tule mainosta foorumille, ei tuu valitusta admineiltä). Kysykää vaikka sähköpostitse tuolta www.kxd.fi

Leave a comment:

• Wiking
    replied
    Soita ja kysy tmi classic
    No en mä nyt ajatellu yli 300km päähän tuoda autoa, jos lähempääkin löytyy..
    Olisin saanu vaan vertailupohjaa hinnoittelulle...

Leave a comment:

• duuk
    replied
    Originally posted by Wiking View Post
    Hinta?
    Soita ja kysy tmi classic

Leave a comment:

• Wiking
    replied
    Kyllä turustakin löytyy nahkaverhoiluiden ammattilainen maalas nc:n cäbistä laajennetun nahkasisustan uuteen uskoon
    Hinta?

Leave a comment:

• duuk
    replied
    Originally posted by IvvN View Post
    Ei ainakanaa turun lähellä, mutta meillä maalataan nahkaa ja korjataan naarmuja sekä muita kulutuksesta aiheutuvia.

www.kxd.fi

Tuolta yhen e39:sin korjaus, puhdistus ja maalaus: http://www.kxd.fi/gallery2/main.php/v/korjaus/

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎