Announcement

Collapse
No announcement yet.

Männänränkaiden valintaan apua

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lj123
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2015
    • 1215
    • Lohja

    Männänränkaiden valintaan apua

    Hakemalla löytyneet jutut meni mun tietojen yli heti heittämällä, eli viitsisikö joku hieman auttaa peruskysymyksessä?

    Tarkoitus uusia männänrenkaat kaiken muun joukossa ja ongelma on nyt ymmärtää BMW:n osalistan merkintöjä.

    Tarjolla on mäntiä ja renkaita merkinnöillä (0), (00) ja (+0,20). Eli viitannee normaali ja ylikoon mäntiin vai?

    Saanko varmuutta muuta kuin vasta kun mäntä on kädessä, että mitä pitäisi tilata. Kyseessä siis tuo S62-moottori jota ei tietääkseni koskaan ole edes avattu.
    E39 M5 -99
    F11 530d Xdrive -14
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5856
    • Joccis City

    #2
    Originally posted by lj123 View Post
    Hakemalla löytyneet jutut meni mun tietojen yli heti heittämällä, eli viitsisikö joku hieman auttaa peruskysymyksessä?

    Tarkoitus uusia männänrenkaat kaiken muun joukossa ja ongelma on nyt ymmärtää BMW:n osalistan merkintöjä.

    Tarjolla on mäntiä ja renkaita merkinnöillä (0), (00) ja (+0,20). Eli viitannee normaali ja ylikoon mäntiin vai?

    Saanko varmuutta muuta kuin vasta kun mäntä on kädessä, että mitä pitäisi tilata. Kyseessä siis tuo S62-moottori jota ei tietääkseni koskaan ole edes avattu.
    Kyllä sieltä pitäisi löytyä noi vakiot jos ei ole avattu.
    Eikä sinne noi ylikoon osat mee jollet sitten hoonaa pyttyjä. Ja jos pytyissä ei ole mitään vaurioita, niin se on täysin turhaa ja lisäksi pirun kallista ja ongelmallista.
    Ite en kyllä edes renkaita lähtisi vaihtamaan jos niissä ei mitään kulumaa ole. Mutta tämä selviää mittaamalla. Omista b46 koneista kummassakaan renkaat ei olleet tehtaan toleranssien ulkopuolella. (150tkm/250tkm)

    Sitten kun puhdistat mäntiä, älä tee sitä väärillä kemikaaleilla, ettei se rauta pinnoite lähde pois helmoista. Muista myös pitää renkaat oikeassa järjestyksessä ja oikein päin kun otat pois. Ja pirun varovasti..

    Edit.
    Ja jos haluat tehdä enemmän, putkitat lohkon ja sitten saatkin jo normaalit männät sinne edullisesti. Kaupanpäälle lisää voimaa. Saattaa se öljynkulutuskin joka noita s62 monesti vaivaa loppua.
    Last edited by jannmann; 04-04-2018, 15:34.
    Aprilia RSV4

    Comment

    • lj123
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2015
      • 1215
      • Lohja

      #3
      Kiitos vastauksesta! Sain kiinni myös tuon paikallisen koneistamon henkilön ja hän oli samoilla linjoilla, että normaalikoko olisi lähtökohtaisesti oikea. On kuulemma tuntenut myös Raikun ja aikanaan S62:n laakerijuttuja hänen kanssa pähkäillyt. Että ihan vieras kone ei pitäisi olla.

      Mutta voisiko olettaa, että tuossa koneessa renkaat voivat vielä olla hyvät? Jumiutuneet renkaathan varmaan on todennäköistä myös tuon öljynkulutuksen osalta. Kilsoja kuitenkin 242 000. Männänrenkaat kaikki uudet n. 1000€ joka toisaalta pieni summa, mutta muitakin vielä puuttuvia osia listalla jo muutaman tonnin edestä, kun aika täydellinen remontti tulossa. En halua ylihuoltaa, mutta en myöskään tehdä tyhmiä säästöjä.

      Männät lähtökohtaisesti vien sinne koneitastamoon putsattavaksi ainakin jos paljon karstaa. Ehkä helpointa kiikuttaa koko lohko mäntineen ja akseleineen. Mitkä ovat kenties vääriä kemikaaleja. Uskoisin, että pajalla tietävät mutta aina voi varmistaa.

      Voima olisi aina kivaa, mutta tässä nyt enemmän kunnostus ja opettelu pääasioita.
      E39 M5 -99
      F11 530d Xdrive -14

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎