memebuy23buy

Forte-käsittely, onko vaaratonta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Carbonfiber
    replied
    Onkos kenelläkään positiivisia kokemuksia M52bxx Forte-käsittelystä? Itselläni varmaankin nostajat pitävät aavistuksen verran ääntä. Top End Treatment varmaan suositeltavaa käsittelyn jälkeen?

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by xAnZax View Post
    uusimmassa auto bildissä oli jotain juttua,siinä oli ainakin ihan positiiviset tulokset saatu
    Juu, melko hämmästyttävät tulokset koska itse en ainakaan olisi uskonut suoralta kädeltä noihin tehojen kasvuihin yhtään. Kannattaa huomata että kuvaajissa on teho- ja vääntökäyrät menneet väärinpäin. Polttoaineen kulutuksen kasvua Corollassa selitettiin toisen mittauksen sateisella ja tuulisella säällä. Corollaan laitettin kolmea eri ainetta (hinta noin 90€): Motor Flush, Advanced Diesel Fuel Conditioner ja lopuksi öljynvaihdon jälkeen Top End Treatment. Lanciaan viittä eri ainetta: Motor Flush, Fuel System Cleaner ja Gas Treatment, sekä öljynvaihdon jälkeen Top End Treatment ja Seal Conditioner. Molemmat autot piti olla täysin kunnossa, mutta Lancia kulutti jonkinverran öljyä eikä saavuttanut luvattua teholukemaa edes käsittelyn jälkeen.

    Originally posted by Bmw Master View Post
    Tapahtui niin tai näin, miksi suorituskyky paranisi?
    Vaikea vieläkään ymmärtää mistä johtuu, mutta näyttäis kuitenkin paranevan.
    Last edited by Petri.Kekkonen; 28-03-2009, 18:08.

    Leave a comment:


  • xAnZax
    replied
    uusimmassa auto bildissä oli jotain juttua,siinä oli ainakin ihan positiiviset tulokset saatu

    Leave a comment:


  • metanolman83
    replied
    Originally posted by BMW View Post
    minä oon yhden purkillisen käyttäny joka öljynvaihdon yhteydessä. Ohjemäärähän olis tasan kaksipurkkia (menee iskutilavuuden mukaan).

    Aikaisempi omistaja oli 8 vuotta Fortea käyttänyt joka öljynvaihdon yhteydessä ja hyvin tuo mun pata toimii ja penkissä antoi terveet tehot.
    eikö kuitenkin öljytilavuuden mukaan eikä iskutilavuuden?tai mistä näistä tietää...

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Olen edelleen sitä mieltä,kun vaihtaa öljyt moottoriin riittävän usein suodattimineen,niin sitä huuhdeltavaa paskaa ei sinne moottoriin kerry.Ei siis mitään 15tkm-> ajomääriä,vaikka huolto-ohjelma antaisikin mahdollisuuden.(Ajelenkin kyllä aina vanhemmilla autoilla,joiden "huoltovälit" ei olekkaan luokkaa 25-30tkm).
    Silloin ei ole tarvetta mitään paskaklönttejä irroittavia huuhteluita tehdä.Näin ainakin omalla kohdalla on aina toiminut.
    Last edited by Heguli 31; 28-03-2009, 13:32.

    Leave a comment:


  • Tomp_pa
    replied
    sit kandee muistaa et on riski laittaa fortea huonoon koneeseen . . .
    Tutulla isoon V-kutvoseen kaatoivat fortet ja leipo alakerta kii . .
    Luult. edellinen omistaja oli heittänyt pannuun jotain jäykistettä ym . . .

    Leave a comment:


  • BMW
    replied
    Originally posted by teho_ View Post
    onkkos kukkaa muu kokeillu v8 bemuihin?? e34??
    minä oon yhden purkillisen käyttäny joka öljynvaihdon yhteydessä. Ohjemäärähän olis tasan kaksipurkkia (menee iskutilavuuden mukaan).

    Aikaisempi omistaja oli 8 vuotta Fortea käyttänyt joka öljynvaihdon yhteydessä ja hyvin tuo mun pata toimii ja penkissä antoi terveet tehot.

    Leave a comment:


  • leppala
    replied
    Tämähän ei korjaa mitään mekaanisia vikoja moottorista, mutta järkevästi käytettynä pitää sisuskalut puhtaina.

    Leave a comment:


  • Scitso
    replied
    Empä kyl omalla kohdalla huomannut mitään eroa M50b25 240tkm ajetussa , vaikka käytin forten puhdistuksen vanhoihin öljyihin ja sit viel jonkun hoitoaineen nimen omaan nostimia varten jonka pitäs parantaa kestävyyttä. Voin sanoa et 80e täysin turhaan.

    Leave a comment:


  • leppala
    replied
    Originally posted by Risto113 View Post
    Miten palotilat puhdistuu Öljyn sekaan laitettavalla lisäaineella?
    No tuossa täyskäsittelyssä laitetaan tankkiinkin kamaa.

    Leave a comment:


  • Osku
    replied
    Löpöä vaan öljyn sekaan!!

    Originally posted by Risto113 View Post
    Miten palotilat puhdistuu Öljyn sekaan laitettavalla lisäaineella?
    Puhdistaahan se jos pääsee männärenkaiden läpi ja siitä männän päälle..

    normaalistihan ei näin pitäisi kyllä käydä :think

    Uskoisin että polttoaineen sekaan lisättävä aine puhdistaisi palotiloja.. Tenttua tankkiin ajaa kyl saman homman

    Itellä pääs käymään näinkin iloisesti omassa projektissa..

    Moottoriöljyn (juuri vaihdettu 10w40 täys synt ja uusi suodatin) sekaan pääsi polttoainetta Be 95 kun oli ruiskunohjausboksi pimeenä(suuttimet oli kokoajan auki ja auto ei startannut ja jos starttasi niin palamatonta bensaa tuli pakokanavista aika reippaasti).
    Jos ei startannut niin bensaa tuli sumuna pakokanavista..

    Bensaa ei siis päässyt paljoa öljyn sekaan mutta sen verran että öljy haiskahti bensalle pikkasen.

    Tämän pienen testailun jälkeen vaihdoin boksia ja kone lähti käymään mutta naputti komeasti..
    Laskin ulos ja hetken käyneet öljyt oli ihan mustaa

    öljyt vaihtoon ja koneeseen kaadettiin mineraali 10w30 öljyä naputus katosi miltei kokonaan.

    Tällä öljyllä käytin konetta jonkun 20min jonka jälkeen laskin lämpimänä kaikki ulos ja kaadoin uudet 5W40 täys synt ja uuden suodattimen nyt kone nakuttaa taas..

    Nyt on tarkoitus mittailla öljynpaineet ja tutkia onko siellä jotain häikkää vai onko tämä nakutus vaan tullut koneen "huuhtelun" jälkeen..

    Kone M50B25
    Jos paineet on normaaleissa rajoissa niin jotain litkua tonne tarvii sitten kaataa sekaan jonka pitäis noi nostajat hiljentää.

    Leave a comment:


  • jami
    replied
    Originally posted by Risto113 View Post
    Miten palotilat puhdistuu Öljyn sekaan laitettavalla lisäaineella?
    Ei kai noita kaikkia forte-tuotteita kannata öljyn sekaan laittaa.

    Leave a comment:


  • Risto113
    replied
    Miten palotilat puhdistuu Öljyn sekaan laitettavalla lisäaineella?

    Leave a comment:


  • leppala
    replied
    Originally posted by Jaskaz View Post
    esm mersun 3,0 12v pataan vanhat öljyt pois kuumana ja proppu kiinni öljytilavuuden verran naftaa ja joku 10-15min käyttöä ei parane hirveesti kaasutella. sitten sammuksii ja helvetin huolellinen valutus ja suodattimen uusiminen ja uudet ölpät. naftaa voitelee riittävästi kun ei kaasuttele JA paska tulee pois
    Tän on pakko olla vitsi...

    Itse olen duunin puolesta läträillyt myös noilla forten kamoilla, ja pelkästään hyvää palautetta on asiakkailta tullut.
    Itse asiassa saimme itse valita testiauton, ennenkuin aloitimme käyttämään ainetta.
    Valitsimme vanhan e36 325,josta katsoimme palotilat, puristukset ym ennen testiä. Täyskäsittelyn jälkeen palotilat oli erittäin puhtaat, puristuspaineet tasaiset, myös siinä 6 sylinterissä mikä oli huomattavasti muita alhaisempi, ja käyntiääni parani huomattavasti.

    Nää on näitä, mutta joku näihin uskoo ja joku taas ei, itse kuulun ensimmäiseen ryhmään.

    Leave a comment:


  • ile01
    replied
    Motor flush, on tuo fortenaine, ja ainakin laakkonen ja veho käyttävät tuota, jonkin huollon yhteydessä.
    Kaikki on mahdollista, mutta kyllä huonot öljyt tai, liijan vähän aiheuttaa yleensä kiinnileikkaantumiset.

    Leave a comment:

Working...
X