Moi
Onko täällä tietoa, että mikä on madaltamattoman S38B36 tai S38B38 lohkon dekkikorkeus? Siis mitta kampiakselin keskilinjalta lohkon yläpintaan. Esim. 3.8 90 mm iskulla (45 mm + 142,5 mm + 31,5 mm = 219 mm). Iskun puolikas + kiertokangen pituus + männän puristuskorkeus. Mutta mikä on alkuperäisten mäntien etäisyys ykk vs. lohkon taso? Tuleeko yli lohkon tasosta vai jääkö alle?
Mittaamallahan tuo selviää, mutta kun on moottori kasassa, niin on vähän vaikea mitata tällä hetkellä.
Entä mitäs olette mieltä "dekkikorkeuden nostamisesta" 3,5 mm paksulla MLS kannentiivisteellä? Siis niin, että männät tulee esim. 2,5 mm yli lohkon tason ilman kannentiivistettä ja paljealueeksi männän laen ja kannen väliin jäisi 1,0 mm kun tiiviste on paikallaan.
Syy miksi ajattelin näin tehdä on erimittaiset kiertokanget jatkossa ja se, että lohkoa on madallettu määrä X, mikä selviää sitten myöhemmin kun pääsee mittaamaan. Voiko näin tehdä vai tuleeko ongelmia? Nokkien ajoituksia pääsen muuttamaan säädettävillä nokkapyörillä, mutta tuleekohan ongelmaa jo jakoketjun kanssa, jos etäisyys kasvaa alkuperäisestä vähän. Toinen mahdollinen ongelma on se, että näin männänrenkaat tulee ylemmäs sylinteriputkissa kun alunperin vakiopituisella kiertokangella. Ylin männänrengas kuumenee näin enemmän.
T:Janne
Onko täällä tietoa, että mikä on madaltamattoman S38B36 tai S38B38 lohkon dekkikorkeus? Siis mitta kampiakselin keskilinjalta lohkon yläpintaan. Esim. 3.8 90 mm iskulla (45 mm + 142,5 mm + 31,5 mm = 219 mm). Iskun puolikas + kiertokangen pituus + männän puristuskorkeus. Mutta mikä on alkuperäisten mäntien etäisyys ykk vs. lohkon taso? Tuleeko yli lohkon tasosta vai jääkö alle?
Mittaamallahan tuo selviää, mutta kun on moottori kasassa, niin on vähän vaikea mitata tällä hetkellä.
Entä mitäs olette mieltä "dekkikorkeuden nostamisesta" 3,5 mm paksulla MLS kannentiivisteellä? Siis niin, että männät tulee esim. 2,5 mm yli lohkon tason ilman kannentiivistettä ja paljealueeksi männän laen ja kannen väliin jäisi 1,0 mm kun tiiviste on paikallaan.
Syy miksi ajattelin näin tehdä on erimittaiset kiertokanget jatkossa ja se, että lohkoa on madallettu määrä X, mikä selviää sitten myöhemmin kun pääsee mittaamaan. Voiko näin tehdä vai tuleeko ongelmia? Nokkien ajoituksia pääsen muuttamaan säädettävillä nokkapyörillä, mutta tuleekohan ongelmaa jo jakoketjun kanssa, jos etäisyys kasvaa alkuperäisestä vähän. Toinen mahdollinen ongelma on se, että näin männänrenkaat tulee ylemmäs sylinteriputkissa kun alunperin vakiopituisella kiertokangella. Ylin männänrengas kuumenee näin enemmän.
T:Janne