N54 Korkeapaine bensapumppuvika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spark
    replied
    Originally posted by b mutteri kasa View Post
    Mikä sitten on tuon korkeapainepumppu vian tuoma ongelma näissä 135/335 malleissa?Itsellä tulee/on tullut n. kerran kahdessa kk:ssa tuo iso moottorin valo,missä puolet keltaisena ja Reduce power.Vika poistuu kun sammuttaa auton,eikä tule uudestaan.Tämä on aina tapahtunut kun moottori on ollut kylmä.

    Sen sijaan edelisessä E90 330iA -08 ilmeni korkapainepumppu vika niin,että käynistys oli erittäin pitkä ja auto jäi juuri ja juuri käyntiin.Tästä kun yritti lähteä likkeelle,niin auto sammui.Jos vika tuli ajossa,moottori meni suojatilaan/reduce power ja heti kun pysähdyit ja kierrokset idlelle,moottori sammui.Eli todellakin huomasi että vikaa oli!

    Itse en ainakaan noihin softapäivityksiin halua lähteä,varsinkaan nyt,kun on tuo Harisen softa sisällä.



    Auton käytin huollossa (Vehicle check) n.kk:si sitten,niin mitään vikakoodeja ei ollut muistissa.
    Tuolta löytyy aika monta esimerkkiä--> http://www.youtube.com/watch?v=CGe1t...eature=related

    Useimmissa näyttää liittyvän juuri pitkään käynnistymiseen, mutta on noita vauhdissakin ilmennyt (yskii ja reduce power päälle).

    Leave a comment:


  • b mutteri kasa
    replied
    Mikä sitten on tuon korkeapainepumppu vian tuoma ongelma näissä 135/335 malleissa?Itsellä tulee/on tullut n. kerran kahdessa kk:ssa tuo iso moottorin valo,missä puolet keltaisena ja Reduce power.Vika poistuu kun sammuttaa auton,eikä tule uudestaan.Tämä on aina tapahtunut kun moottori on ollut kylmä.

    Sen sijaan edelisessä E90 330iA -08 ilmeni korkapainepumppu vika niin,että käynistys oli erittäin pitkä ja auto jäi juuri ja juuri käyntiin.Tästä kun yritti lähteä likkeelle,niin auto sammui.Jos vika tuli ajossa,moottori meni suojatilaan/reduce power ja heti kun pysähdyit ja kierrokset idlelle,moottori sammui.Eli todellakin huomasi että vikaa oli!

    Itse en ainakaan noihin softapäivityksiin halua lähteä,varsinkaan nyt,kun on tuo Harisen softa sisällä.

    Originally posted by KON4 View Post
    Noh toivotaan nyt parasta että se sun merkkivalo oli vaan väliaikanen. Oiskohan sulla sitte jääny vikakoodi muistiin tosta merkkivalosta ni vois alkaa kattoo et mikä sielä mättää :think
    Auton käytin huollossa (Vehicle check) n.kk:si sitten,niin mitään vikakoodeja ei ollut muistissa.
    Last edited by b mutteri kasa; 27-10-2010, 20:37.

    Leave a comment:


  • Spark
    replied
    Noniin, nyt kävi takaisinkutsu Jenkeissä:




    Tuleekohan takaisinkutsu myös Euroopassa/Suomessa? Onko tämä ollut yhtä yleinen vika myös täällä vai johtuuko esim. paikallisesta polttoaineesta?

    Leave a comment:


  • KON4
    replied
    Originally posted by b mutteri kasa View Post
    Mikäs softa sulla on?Missä/kuka tehnyt?Tuskin siellä softaan yhtäkkiä mitään vikaa on tullut,jos siellä jotain olisi ollut,niin olisi se kokoajan pätkinyt ym.

    Itsellä toiminut auto moitteettomasti,vaikka olen nyt yrittänyt saada vikaa päälle.Lähtee normaalisti käyntiin,tyhjäkäynti normaali,ei pätki tasakaasulla ym.

    Mulla on tossa alpinan oma säätämä softa. Jepp tuskin se tota ongelmaa aiheuttaa, mutta mikäs firma suomessa osais alkaa tota tutkimaa jos veis sen niille?

    Noh toivotaan nyt parasta että se sun merkkivalo oli vaan väliaikanen. Oiskohan sulla sitte jääny vikakoodi muistiin tosta merkkivalosta ni vois alkaa kattoo et mikä sielä mättää :think

    Leave a comment:


  • b mutteri kasa
    replied
    Mikäs softa sulla on?Missä/kuka tehnyt?Tuskin siellä softaan yhtäkkiä mitään vikaa on tullut,jos siellä jotain olisi ollut,niin olisi se kokoajan pätkinyt ym.

    Itsellä toiminut auto moitteettomasti,vaikka olen nyt yrittänyt saada vikaa päälle.Lähtee normaalisti käyntiin,tyhjäkäynti normaali,ei pätki tasakaasulla ym.
    Last edited by b mutteri kasa; 22-04-2010, 11:00.

    Leave a comment:


  • KON4
    replied
    Jahas päivitellääs tänne, eli multa otettiin samalla päästöt tosta autosta ja auto kävi aika pahasti rikkaalla :think Väittivät bemarilla että jotuis tosta softasta mikä mulla on koneessa. Mutta miten voi alkaa yhtäkkiä käymään rikkaalla/pätkimään? vai oisko se softavikaa?

    Leave a comment:


  • KON4
    replied
    Originally posted by MakeH View Post
    Voisko tuohon laittaa bensanpainemittarin?
    Tuskimpa voi ku korkeapainepumppu on koneen lohkossa kiinni. Tänään katon että oisko puolat antautumassa, joita on myös mennyt reilusti uusimmissa 6syl malleissa.

    Ei kellään ois n54 koneista autoa jonka kanssa vois viettää muutaman tunnin antureita vaihdellessa ja testaillessa Noei vaisinkaa pitää vielä googlailla tosta viasta lisää

    Leave a comment:


  • MakeH
    replied
    Voisko tuohon laittaa bensanpainemittarin?

    Leave a comment:


  • KON4
    replied
    Originally posted by b mutteri kasa View Post
    Ei tunnu tehottomalta.Tuonkin episodin jälkeen otin muutamia agressiivisia vetoja,mutta kaikki tuntui normaalilta.Täytyy tässä nyt kuulostella/odottaa mitä tapahtuu.En nyt vielä lähde tekemään mitään toimenpiteitä asian suhteen Kun edellisessä oli korkeapainepumppu vikaa,niin auto lähti käyntiin,mutta sammui heti kun kaasua painoi,eli tuo viime iltainen oli aika lievä ilmiö,edelliseen autoon verrattuna.

    Mutta kyllä eilen nousi vitutuskäyrä muutamia pykäliä ylöspäin,kun tuo halytys tuli.

    Mitä tohon BMW huoltoon,niin itsellä ei luottoa sinnepäin löydy.Itse odotan kun menen Hariselle optimointiin,niin jos autossa jossain vikaa,bensanpaine,turbon paine ym.niin varmasti tulee esiin penkityksen yhteydessä.
    Jees sama vitutuskäyrä täällä vaan nousee. tänään kävi auto piuhan päässä ja sanoivat ettei jatkuvaa vikakoodia löydy vaikka auto selvästi pätkii tasakaasulla ajaessa. Tuntuu olevan aika perseestä koko huolto ku tuomitsee vikakoodien perusteella auton, ettei olis mitään vikaa.

    Takuuta ei tietenkään enään autossa ole ja nyt pitäis saada jostain apua tohon, eli kuka osais varmasti löytää sen vian ja korjata sen maksua vastaan!

    Leave a comment:


  • b mutteri kasa
    replied
    Originally posted by KON4 View Post
    Oiskohan sulla menossa silti se besapumppu ku tuolla amerikan foorumeilla kerrottiin tosta merkkivalon vilahtelusta ja bensapaineen putoamisesta. Tuntuuko sun autos yhtään tehottomalta normaali ajossa nyt kun ennen?
    Ei tunnu tehottomalta.Tuonkin episodin jälkeen otin muutamia agressiivisia vetoja,mutta kaikki tuntui normaalilta.Täytyy tässä nyt kuulostella/odottaa mitä tapahtuu.En nyt vielä lähde tekemään mitään toimenpiteitä asian suhteen Kun edellisessä oli korkeapainepumppu vikaa,niin auto lähti käyntiin,mutta sammui heti kun kaasua painoi,eli tuo viime iltainen oli aika lievä ilmiö,edelliseen autoon verrattuna.

    Mutta kyllä eilen nousi vitutuskäyrä muutamia pykäliä ylöspäin,kun tuo halytys tuli.

    Mitä tohon BMW huoltoon,niin itsellä ei luottoa sinnepäin löydy.Itse odotan kun menen Hariselle optimointiin,niin jos autossa jossain vikaa,bensanpaine,turbon paine ym.niin varmasti tulee esiin penkityksen yhteydessä.

    Leave a comment:


  • KON4
    replied
    Originally posted by b mutteri kasa View Post
    No niin,nyt käväisi nykyisessä kulkineessa tuo "puolikas moottori ikoni" ja reduced power.

    Kiihdytin rampilta liikenne virtaan,hetken pysyin kaistalla ja jälleen kiihdytys,niin kyseinen varoitusvalo ilmestyi näyttöön.Ajelin sen jälkeen rauhallisesti,valoihin pysähdyttäessä auto kävi aivan normaalisti tyhjäkäyntiä ym.Kun sain tilaisuuden,sammutin moottorin ja käynnistin uudelleen niin vika poistui,eikä ilmennyt uudestaan.Auton käynnistyksessä ei ole ilmennyt mitään ongelmia.

    Toivottavasti tästä ei nyt ala samanlainen episodi kun edellisessä autossa viime kesänä!

    Aijjai pahalta kuulostaa, mikäköhän toi vois olla ku tulee kuitenki niin paljo erinäköstä vikaa? Mulla on varmaanki sama ongelma muttei vaan merkkivaloja ilmesty.

    Oiskohan sulla menossa silti se besapumppu ku tuolla amerikan foorumeilla kerrottiin tosta merkkivalon vilahtelusta ja bensapaineen putoamisesta. Tuntuuko sun autos yhtään tehottomalta normaali ajossa nyt kun ennen?

    Joo kiva ois myös saada tietää että mikä näitä vaivaa ja vienki auton tällä viikolla marmoritiskille piuhan päähän 140€ diagnoosi ja 120€ tuntityövelotus.

    Leave a comment:


  • b mutteri kasa
    replied
    No niin,nyt käväisi nykyisessä kulkineessa tuo "puolikas moottori ikoni" ja reduced power.

    Kiihdytin rampilta liikenne virtaan,hetken pysyin kaistalla ja jälleen kiihdytys,niin kyseinen varoitusvalo ilmestyi näyttöön.Ajelin sen jälkeen rauhallisesti,valoihin pysähdyttäessä auto kävi aivan normaalisti tyhjäkäyntiä ym.Kun sain tilaisuuden,sammutin moottorin ja käynnistin uudelleen niin vika poistui,eikä ilmennyt uudestaan.Auton käynnistyksessä ei ole ilmennyt mitään ongelmia.

    Toivottavasti tästä ei nyt ala samanlainen episodi kun edellisessä autossa viime kesänä!

    Leave a comment:


  • KON4
    replied
    Originally posted by b mutteri kasa View Post
    Itsellä oli edellinen E90 330iA -08

    Siinä ilmeni viime kesänä todella paljon vastaava vikaa.Suuttimet vaihdettiin pariin otteeseen samoin korkeapainepumppu kaksi kertaa,antureita,softaa...eikä vika korjaantunut ennen kuin vaihdoin auton 335:seen

    Huomasin myös että välillä paikoillaan,moottori kävi epätasaisesti ja kierrokset laskivat n.100 rpm sekunnin ajaksi...tätä tapahtui jatkuvasti.
    Eli ilmeisesti en ole ainoa, toivottavasti nykyinen toimii eikä ole maanantai mallia. Eipä mulle tosta mitään haittaa ole tullut, kun on ollut ainoa takuukäynti pajalla.


    Joo jännä juttu että noi bensapumput laukeilee 5000 kilsan jälkeen, riippumatta että onko autoa viritetty vai ei. Mutta eikö tämmönen vika kuulu vielä takuun piikkiin vaikka takuuaika onkin jo ummessa? Vai alanko vaihtelemaan tästedes 5tonnin välein bensapumppua.:think

    Leave a comment:


  • b mutteri kasa
    replied
    Itsellä oli edellinen E90 330iA -08

    Siinä ilmeni viime kesänä todella paljon vastaava vikaa.Suuttimet vaihdettiin pariin otteeseen samoin korkeapainepumppu kaksi kertaa,antureita,softaa...eikä vika korjaantunut ennen kuin vaihdoin auton 335:seen

    Huomasin myös että välillä paikoillaan,moottori kävi epätasaisesti ja kierrokset laskivat n.100 rpm sekunnin ajaksi...tätä tapahtui jatkuvasti.

    Leave a comment:


  • KON4
    started a topic N54 Korkeapaine bensapumppuvika

    N54 Korkeapaine bensapumppuvika

    Terve n54 koneen omistajat. Onko teillä ollut ongelmia kyseisen korkeapainepumpun kanssa? Käynnistäessä autoa auton starttaus kestää hiukan kauemin ja lievää tehon puutetta on myös havaittavissa. Myöhemmin yleensä ilmaantuu puolikas moottorivalo mittaristoon.



    Tätä vikaa on siis ollut runsaasti 2008 loppupuolen valmistetuissa autoissa ja siitä eteempäin olevissa. Bmw on myös myöntänyt tämän itse ja pumpun uusintasuunnittelu on työn alla. Mahdollisesti uuden mallinen pumppu on jo ulkona, kun on siitä jo puhetta eri foorumeilla.

    Mutta itse kysymykseen lyhyesti oma autoni on 2008 alkuvuodesta rakennettu ja viime kesänä autooni vaihdettiin tämä kyseinen korkeapainepumppu takuuna uuteen. Autoni pätki silloin satunnaisesti alakierroksilla. Vika poistui noin puoleksi vuodeksi ja nyt on sama pätkiminen tullut takaisin. Itse epäilin että ei olisi siitä kiinni koska auto on starttaillut aina täydellisesti eikä vikavaloja mittariin ole ilmestynyt.

    Nyt kuitenkin takuu on jo ummessa eikä bemaria tunnu hevon vedyä kiinnostavan koko asia. Mutta otin vikakoodit autosta ja tuli tälläista tietoa.

    ELI voisiko se tosiaan olla se korkeapainepumppu vai joku muu kun kooditkin muuta sanoo.

    29FA Fuel pressure plausability
    2AAF Fuel pump plausability
    Event 1
    Fuel pressure before mass control 5434,08 hpa
    Engine speed 1760 rpm
    voltage kl 87-14,42v
    Injected mass of fuel 0,00 L/H

    EKP Electronic fuel pump


    Kiitos ja kumarrus etukäteen
Working...
X