Eli moottori siis M50b25 vuosimalliltaan niitä ensimmäisiä, elikkä ilman Vanosta.
Pitkään ollut seisomassa hyllyssä ja nyt se päätyi kolmekympin nokalle.
Auton kun höräyttää käymään niin käy ihan tasaisesti ja melko nätisti, mutta jostain 2-4 sylinterien kohdalta imupuolelta epätasaisesti kuuluva pieni kolkotus tai kalkatus, ei siis jatkuvasti samanlailla...
Kun nostaa kierroksia, ääni kovenee ja kiihtyy..
Kun auton sammuttaa niin lopuksi kuuluu "klah" jako kopasta, mutta se taitaa olla se ylimmäinen ketjun kiristin, koska sitä kun painaa alas kädellä niin "männän" ja seinämän välistä tulee öljyä, mutta sen ei pitäisi tuohon toiseen ääneen vaikuttaa?
Uudet öljyt on koneessa kyllä.
Ei käytetty vielä lämpimäksi.
Kone purettu täysin toimivana, tosin purun jälkeen imunokka käytetty irti ja asennettu toisesta autosta (vain pelkkä nokka, ei hydr.venttiileitä vaan ne on "vakiot")
Imunokka asennettiin, takaisin laitoin yhteydessä 180' astetta väärin päin, mutta nyt siis käännetty ja jako ihan oikein
Ideoita? tai ketään M50 tietäjää PK seudulta `?
-K
Pitkään ollut seisomassa hyllyssä ja nyt se päätyi kolmekympin nokalle.
Auton kun höräyttää käymään niin käy ihan tasaisesti ja melko nätisti, mutta jostain 2-4 sylinterien kohdalta imupuolelta epätasaisesti kuuluva pieni kolkotus tai kalkatus, ei siis jatkuvasti samanlailla...
Kun nostaa kierroksia, ääni kovenee ja kiihtyy..
Kun auton sammuttaa niin lopuksi kuuluu "klah" jako kopasta, mutta se taitaa olla se ylimmäinen ketjun kiristin, koska sitä kun painaa alas kädellä niin "männän" ja seinämän välistä tulee öljyä, mutta sen ei pitäisi tuohon toiseen ääneen vaikuttaa?
Uudet öljyt on koneessa kyllä.
Ei käytetty vielä lämpimäksi.
Kone purettu täysin toimivana, tosin purun jälkeen imunokka käytetty irti ja asennettu toisesta autosta (vain pelkkä nokka, ei hydr.venttiileitä vaan ne on "vakiot")
Imunokka asennettiin, takaisin laitoin yhteydessä 180' astetta väärin päin, mutta nyt siis käännetty ja jako ihan oikein
Ideoita? tai ketään M50 tietäjää PK seudulta `?
-K