M30B34 vs M60B40 Kulutus..

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Axum
    replied
    Ja täytyyhän sitä muistaa että polttoaineen kulutus on vain osa autoilun kustannuksista joten kumpikaan ei ole oikein kukkaro ystävällisiä.

Leave a comment:

• bemu2000
    replied
    535i manuaalina meni ajotietokoneen mukaan normaali 80-100km/h matka-ajossa 8-8,5L/100km ja keskikulutus oli jossain 11L pinnassa. toki nousee helposti 12-13L tuntumaan pikkupyörityksessä.

jos molemmat koneet on kunnossa, niin ei kasilla kyllä juuri pienemmällä pääse. itsellä oli myös E39 M62B44 koneella automaattina, niin matkassa pääsi myös 8-9L väliin ja keskikulutus oli 12-14L luokassa. nousee kyllä V8:llä kulutus rajusti pienessä ajossa. E34 V8:llä taitaa mennä pienemmällä.

Leave a comment:

• Madfexx
    replied
    Originally posted by Morkai View Post
    735 ei mene tuolla liikenteen seassa juuri alle 10 millään.
    Oon mä ajanu joskus sun 735iA:lla kesäkelillä Porista Raumalle ja takasin noin 8 litran keskikulutuksella

Leave a comment:

• Haju69
    replied
    Mulla meni Kalajoelle mennessä 740:llä 7.9l/100km, 735 ei mene tuolla liikenteen seassa juuri alle 10 millään.
    Mutta 535i (manual) saa menemään jopa alle 9 litran. Olen kokeillut. Mutta se olikin jo tekemisen takana. Normaalisti ajellessa kesäpyörillä se oli matka ajossa noin 10, vähän alle. Talvirenkailla ja keleillä pääsin siihen alle 9.

Leave a comment:

• Morkai
    replied
    Originally posted by Micce///M View Post
    Muuten samaa mieltä, mutta että monta litraa vähemmän maantiellä?

Ehjällä maamoottorilla pääsee vakionopeudensäädin päällä 150kmh moottoritietä n. 10.5L kulutuksella. 130kmh vähän alle 10L kulutuksella.

Sekä Hämeenlinna-kalajoki väliä reippaalla ajotavalla ja keskinopeuden ollessa yli 90kmh, sisältäen paljon taajamassa hidasteluita ja karavaanarien ohituksia yms. Kulutuksen ollessa 10.5-10.6L, riippuen vuodesta.
    Mulla meni Kalajoelle mennessä 740:llä 7.9l/100km, 735 ei mene tuolla liikenteen seassa juuri alle 10 millään.

Leave a comment:

• Micce///M
    replied
    Kyllä se M60B40 tuntuu vievän monta litraa vähempi ainetta sekä kaupungissa että maantiellä kuin M30B34.
    Muuten samaa mieltä, mutta että monta litraa vähemmän maantiellä?

Ehjällä maamoottorilla pääsee vakionopeudensäädin päällä 150kmh moottoritietä n. 10.5L kulutuksella. 130kmh vähän alle 10L kulutuksella.

Sekä Hämeenlinna-kalajoki väliä reippaalla ajotavalla ja keskinopeuden ollessa yli 90kmh, sisältäen paljon taajamassa hidasteluita ja karavaanarien ohituksia yms. Kulutuksen ollessa 10.5-10.6L, riippuen vuodesta.

Leave a comment:

• Morkai
    replied
    Kyllä se M60B40 tuntuu vievän monta litraa vähempi ainetta sekä kaupungissa että maantiellä kuin M30B34.

Leave a comment:

• tmth
    replied
    Mulla on ollut myös E34 molemmilla moottoreilla ja molemmat manuaalina. Matka-ajossa tuo M60 meni pienemmällä kulutuksella, mutta nurkissa tuntui vievän kokolailla saman. Tykkäsin kyllä molemmista moottoreista, mutta valitsisin kuitenkin M60B40. Vaikka M30B34:ssä on kyllä oma tunnelmansa, siinä on jotain mikä uudemmista muovimoottoreista puuttuu

Leave a comment:

• BMW
    replied
    Mitä nyt oon tuolla veekasilla ajanut tässä monta vuotta, niin näkisin että tuo pata on ollut aikaansa edellä. Ei 90-luvun alussa moniventtiilikasikoneita juuri käytetty perheautoissa. Noin 12 litran keskikulutuksella ajelee helposti kaupunkipainotteista seka-ajoa. Maantiellä pääsee 8 litraan. Koneen ominaisuudet ja voima on kyllä luokassaan erinomaista omasta mielestäni.

Leave a comment:

• Ravermeister
    replied
    Mulla ollu kummallakin koneella E34nen ja molemmat manuaalilaatikolla. Veekasi meni mun ajossa about litran verran pienemmällä kulutuksella.

Leave a comment:

• V W
    replied
    Velipojan E34 M30B34 manuaali vie nurkka-ajossa hiukan vähemmän kuin oma E32 M60B40 automaatti.

Leave a comment:

• Jucke
    replied
    M60B40 ei kokemusta mutta M62b44 vie ainakin aika täsmälleen saman kuin M30b34 meikäläisen ajossa, eli molemmissa keskikulutus pyörii 12 litran tuntumassa. Kyläajossa kasi vie vähän enemmän kun taas vastaavasti matka-ajossa vähemmän.

Leave a comment:

• Bimmero
    replied
    Originally posted by JToivonen View Post
    Eli kaivattaisiin käytännön kokemusta asiasta.. Kutkuttaisi vaihtaa maamoottorinen 500 sarjalainen hiukan tuoreempaan 8-koneiseen..

Onko jollakulla kokemusta molempien ratin takaa ?

Työmatka on tyyliin ekat 20km motaria ja loput 5km kaupunkia pysähdelleen jokaikiseen liikennevaloon
    Omassa 540 kipossa tällä hetkellä keskikulutus näyttää 11,9l/100km.
    Sisältää aika paljon nurkka pyöritystä.
    Oma mielipiteeni asiasta voisi olla, että jos 535 kulutus ei tunnu pahalta, niin ei tuo v8 tuo mitään painajaisia löpöpumpulla
    Käytännössä kulutus varmasti aika sama, jos vehkeet kunnossa.

Leave a comment:

• Bullitt
    replied
    Jos tavoitteena on pieni kulutus, niin molemmat on aika huonoja valintoja.

Leave a comment:

• Vibaa
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Tästä varmaan saadaan taas hyvä riita aikaiseksi.

M30 koneisista ei pidemmän päälle itsellä ole kokemusta mutta voinen veikata että voi mennä jopa hieman pienemmällä tuolla M60 koneella.
    Itselläni vain kokemusta M60 koneisesta näistä kahdesta, mutta muistaakseni hetki sitten oli vastaava topicci missä tultiin siihen tulokseen että M30 kuluttaa hieman enemmän.

Miksei myös loogisesti ajateltuna, M60 on hiukkasen uudempaa tekniikkaa kuin M30

Leave a comment:

Working...