Originally posted by onarhi
View Post
e34 540iA Bavaria professional mankan irroitus
Collapse
X
-
Oikeaoppisesti aukeaa Blaupunkt-radioiden ulosvetäjällä. Myynnissä esim. Biltemassa, hinta n. 2 €.
-
Ei lähtenyt kehys irti tuosta soittimesta. Aikani kun tappelin, sain mankan irti. Reikiin piti työntää meisseli ja vääntää sivulle, jolloin irtosi.Originally posted by superb View PostVoisit koittaa samaa kikkaa kuin professionaalissa, eli koitat ottaa sen kehyksen irti, pitäs lähtä kevyesti vetämällä pois. Voit napata volyyminupikan irti, senkin pitäs irrota ihan vetämällä.
- Olavi
Leave a comment:
-
Voisit koittaa samaa kikkaa kuin professionaalissa, eli koitat ottaa sen kehyksen irti, pitäs lähtä kevyesti vetämällä pois. Voit napata volyyminupikan irti, senkin pitäs irrota ihan vetämällä.
Leave a comment:
-
mankan irroitus
Mulla on omassa vm -95 525tds:ssä sama mankanirroitusongelma. Mankka on BMW:n Reverse RDS. Mankan reunoilta lähtee läpät irti ja molemmilla puolilla on kaksi reikää. Miten tuon mankan saa irroitettua ilman väkivaltaa ?
- OlaviLast edited by onarhi; 10-01-2008, 20:12.
Leave a comment:
-
Perusjuttuja korjattu, noi olis voinu korjata itsekinOriginally posted by persenaama View Postprkl mä oon vieläkin varma ettei mulla mitään mankkaa kyllä siinä ollut.. en voi niin väärin muistaa. no, sen nään torstaina. jos ei oo kasettisoitinta, niin taitaa olla joku aika special sitte
korjattu öljyvuoto.. jakopään stefa, jotain tiivisteitä, ohjaustehostimesta joku vuotava letku, paisuntasäiliön alta tai jostain joku vuotava letku.. joku vesipumppu/vesikiertomoottori tms kans kai vaihtoon, en nyt muista edes.
nukkumaan -->
Kannattaa se öljypumpun kiinnitys tarkistaa/tarkistuttaa! Kts http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=43119
Öitä!
Leave a comment:
-
prkl mä oon vieläkin varma ettei mulla mitään mankkaa kyllä siinä ollut.. en voi niin väärin muistaa. no, sen nään torstaina. jos ei oo kasettisoitinta, niin taitaa olla joku aika special sitte
korjattu öljyvuoto.. jakopään stefa, jotain tiivisteitä, ohjaustehostimesta joku vuotava letku, paisuntasäiliön alta tai jostain joku vuotava letku.. joku vesipumppu/vesikiertomoottori tms kans kai vaihtoon, en nyt muista edes.
nukkumaan -->
Leave a comment:
-
juu-u pitkälti se on tuon näköinen, mutta tosiaan kasettipesää siinä ei kyllä ole! ellen nyt sitten näin väärin voi muistaa... en tosissaan ole autoani nähnyt edes kuukausiin... 99,5% varmuudella sanon nyt, että mun mankassa ei ole C-Kasetti soitinta. pelkkä RDS radio ja 6 CD vaihtaja takaluukussa. ja ilmeisesti jonkinlainen vahvistin koska 8 kaiutinta mankassa kiinni..
pitää tutkia tätä asiaa torstaina kun saan autoni kilpiin viimeinkin
korjaaja soitteli äsken ja sanoi että valmista alkaa olemaan.. saapa nähdä sitten.
edit:
tässä kuva jossa huonosti näkyy mun mankka. kuva siis mun autosta:
kasettisoitinta siinä ei ole.. nyt kun katson kuvaa niin alan miettimään että perkele onko siinä sittenkin soitin... mutta kyllä mä nyt sellasen muistaisin... mun mielestä siinä alhaalla kasettisoittimen tilalla on vaan joku teksti. hitto, oon kuitenki väärässä
Last edited by persenaama; 14-11-2006, 21:16.
Leave a comment:
-
Se vois sit olla tällänen:
Kuva napattu ostetaan-palstalta..
Tossa näkyy noi pienet luukut molemmilla reunoilla, kampea ne auki ja sieltä pitäs löytyä samanlaiset kuusiokoloruuvit kuin mitä noissa mun kuvissakin on.
Leave a comment:
-
no voi räkä, mun moka sori. ei se oo mikään C malli.. ei mulla oo kasettia siinä. on vaan toi radio muuten ihan saman näkönen ilman kasettia. 6 CD boksi on takaluukussa samaa settiä.
mutta noi kuvat varmaan auttaa mua kyllä, kiitos niistä paljon! koitin tänään autokorjaajalle soitella muttei vastannut, yritän huomenna.. jos vaikka viimein sais haettua vehkeen ja viedä konttorille kilvitettäväksi.
Leave a comment:
-
Kuules nyt persenaama...
Ensinnäkin sulla on mankkana BMW Bavaria C Professional RDS, right? Ainakin ton linkin mukaan näin on. Ellen ole aivan väärässä, niin toi C tossa nimessä meinaa Cassettea
Elikkäs sulla on tällänen kojelaudassa:

Kasettipesä:

Kehys vedettynä irti, ei vaadi väkivaltaa:

Kuusiokoloruuvit molemmilla puolilla, ruuvaa nää auki:

Valmis:

Edit: Tuon volyyminupikankin saa vedettyä iisisti irti jos se sattuu olemaan tiellä.
Leave a comment:
-
ei oo kasettipesää mun mankassa...
pitääpä paneutua tuohon taas kunhan saan autoni takaisin lähipäivinä. hermot siinä taas todennäköisesti menee.
http://www.realoem.com/bmw/showparts...53&hg=65&fg=05
tuo on se mankka. ei kasettipesää. ei uskalla hirveällä väkivallalla yrittää repiä mitään.. hajoaa kuitenkin jotain..
Leave a comment:
-
Mankan kehys lähtee vetämällä irti, siis koko kehys.
Ota kunnon ote vaikka siitä kasettipesästä ja rykäse pois. Molemmilta sivuilta löytyy kuusiokoloruuvit, joita löysäämällä mankan saa irti kojelaudasta.
Leave a comment:
-
ei ole juuri kameraa käytettävissä, pitää katsoa jos saisi kuvia huomenna otettua..
soitin on BMW Bavaria C Professional, 6 CD vaihtajalla..
ohjeissa oli juuri että kuusiokoloavaimella irtoaisi soittimen vasemmasta reunasta mutta eipä ole mitään ruuvia siellä. eikä ole reikiä millekään mankan ulosvetäjällekään, irroitin molemmista reunoista ne suojamuovit ja niiden alapuolelta 4 ruuvia muttei mikään tuntunut lähtevän irti ilman väkivaltaa..
eikä uskalla rikkoa mitään koska haluan pitää tuon saman soittimen autossa.. se on hyvä soitin ja on se jotenkin vähän integroitu tuohon ajotietsikkaankin kun radioasemien nimet tulee mittarin alapuolelle...
omituisia vikoja tuossa on, kirjoitan toisen threadin vielä lisäksi.
http://www.realoem.com/bmw/showparts...53&hg=65&fg=05
tuollainen soitin autossani on!Last edited by persenaama; 03-04-2006, 08:45.
Leave a comment:
-
Ota digikameralla kuva soittimesta niin on helpompi neuvoa miten se irtoaisi. Noita BMW:n mankkoja on miljoonaa eri mallia.. Voi olla että pitää joko
- avata jotkut luukut sivuilta ja sitten pyörittää kuusiokolo avaimella auki lukitukset molemmista päistä
- pitää irroittaa päistä verhoilumuovit ja avata lukitusruuvit
- pitää irroittaa volume yms napit ja irroittaa koko etupaneeli
- voi tarvita jotain irroitusrautoja jotka työnnetään sivussa oleviin reikiin
Tuossa lähinnä yleiset vaihtoehdot..
Leave a comment:
Leave a comment: