Ei oo kyl yksikään lemmyn osa tullu enään "made in germany" -versiona. Lemmy, SKF, TRW jne. kaikki ollu nykyään aasiassa tehtyä kuraa. Ainoastaan FAG on ollu enään turkissa tai muussa itäeuroopan maassa tehtyä ja ainakin näpeissä pyöritellessä laatu on vaikuttanu hyvältä. Nivelissä on ollu oikeesti vaseliiniakin, eikä vaan kynnellinen nurkassa näön vuoksi.
Mut jos ei oo ollu FAG:ia saatavilla, niin oon tilannu vaan halvinta kiinan kuraa mm. maxgear kaikki on kestäny ainakin tähän asti. Nivelet oon survonu täyteen vaseliinia. En näe järkeä maksaa kalliista premium merkistä jos sieltä saa vaan kiinankuraa paketissa, kun sitä kiinankuraa saa paljon halvemmallakin.
Hyväksi todettuja varaosavalmistajia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
TRW Made in Maleysia laadultaan aivan kuraa. E39 keulan tukivarsi ei tainnut edes 15tkm kestää. Edellisen omistajan vaihtama Triscan oli 25-30tkm ajettuna paremmassa kunnossa, ei hyvä sekään tosin. Tilasin SKF tukivarret testiin, Made in Turkey. Liekköhän kestää sen paremmin.
Mikähän se olisi nyt laadultaan paras alustan osien merkki? Onko ainut vaihtoehto vaan tilata Lemförder(/TRW) ja toivoa tai palautella niin kauan, että tulee Made in Germany? Jos edes sen 50tkm pääsisi yksillä nivelillä. Jossain vielä klappia keulassa, varmaan viime keväänä vaihdetut TRW raidetangon sisäpäät jo väljänä, nekin tais olla Made in Maleysia. Jotkut TRW palikat tuli ilman "Made in" merkintää, voisko nämä olla jopa kopioita?
Leave a comment:
-
-
Ei mennyt ihan 100% oikein tuo edellinen oma kirjoitus (kaikki eivät ole ainakaan vielä hajonneet, koska ei ole oikeastaan käytettykään). Kaikki mitkä olleet käytössä on hajonneet.
1) Opel laturi rupesi alle vuoden vähäisen käytön jälkeen lataamaan 20 volttia.
2) International traktorin startin pultattu irtolaippa löysä todella vähäisen käytön jälkeen. Todettu että kaksi pulttia pystyi kiristämään ja kolmannesta kierre mennyt. Selvästi alikokoiset pultit, oisko M6, saattoi olla M5.
3) Valtra 6850 startin solenoidi hajosi alle vuoden vähäisen käytön jälkeen. Nyt uusi solenoidi paikallaan ja toimii taas.
4) Deutz Fahr puimurin startti vielä ehjä mutta ei sitä ole varmaan yli kymmentä kertaa käytettykään.
5) Unimog 416 laturi vielä ehjä mutta käyttö luokkaa olematon. Viimeiseen puoleen vuoteen ajettu 300m.
Kaikki AS-PL. Ei noissa minusta mitään parempaa olisi voinut valita. Varmaan yleisemmissä voikin vaihtoehtoja olla.
Kyllä tämä itselle riitti. Ei ne varsinkaan startit ole aina niin helpossa paikassa että siellä kehtaa joka vuosi käydä. Tuolla Opel laturi osastolla tullut käytyä kohta ainakin 5 kertaa (suurin osa kyllä omaa tyhmyyttä). Ehkä vielä joutuu kiina Hella laturin kerran vaihtamaan kun se ei aina heti lataa mutta toimii se nyt vielä.
Sen verran pitää kehua että AS-PL sivut on hyvät jos tarvii mittoja katsella johonkin kustom asennukseen.
Leave a comment:
-
-
niinku näin(eikä nämäkään ollu ainoat as-pl vaihtoehdot latureina tässä haussa, mutta en nyt jaksanut eri sivuilta kerätä kuvaan):
mikä noista sitten olisi paras, en osaa sanoa, mutta muistaakseni heidän sivuillaan oli paremmin lueteltuna, mitä milläkin osanumerolla voi odottaa saavansa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Kouris View Post
Toivottavasti kestää. Veikkaan että noikin kiina kuraa.
edit: ja muistaakseni hinnoittelevatkin tuotteitaan eri luokkiin, eli esim. samanlaista laturia voivat myydä parempanakin(paremmista kasattuna?).
joten hinta edellä suamalaine saa sieltä vain paskaa. aerolla tais olla paremmin ku vain ne halvimmat vaihtoehdot valikoimissa, mutta on siellä
varmasti noi max2v hintaiset halvimmatkin as-pl tuotteet.Last edited by aae30; 02-02-2025, 15:07.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Kouris View PostAS-PL laturit ja startit hajonneet kaikki mitä meillä on laitettu alle kahden vuoden käytön.
Leave a comment:
-
-
Mahle suotimia tullut nykyisin käytettyä pelkästään. Filtron merkissä tullut vastaan öljynsuotimen irrallisia sisuskaluja sekä aivan piirustusvirhekin.
Leave a comment:
-
-
Just nyt en ole iskareita laittanut pariin vuoteen mutta kertaakaan ei ole Sach iskareissa ollut mitään ongelmia tai lyhyttä käyttöikää.
Eibach jouset on kestäneet toisenmerkkisessä nyt 9v/100tkm. Ainakaan vielä ei ole poikki.
Leave a comment:
-
-
Hella made in china laturi (alle vuoden vanha) ei aina lähde lataamaan jos ei paina ihan vähän kaasua. Vanha auto missä ei hienouksia latauksessa joten uskoisin että laturissa vika.
AS-PL laturit ja startit hajonneet kaikki mitä meillä on laitettu alle kahden vuoden käytön.
Toyotaan laitoin Denso laturin.. se oli made in Japan. Toki maksoikin 2,5 kertaa kiina osan hinta.
Leave a comment:
-
-
Gates jakohihnapaketin vesipumppu kesti 15tkm (hihna kuin uusi). Ei bmw: ssä. Jonkunverran netistä tullut vastaan että Gates hihnoissakin on ollut sanomista mutta siitä ei omaa kokemusta.
Leave a comment:
-
-
Ei tarvitse tehdä uutta tilausta, molemmat lemförderit saapuivat made in germany.
Leave a comment:
-
-
TRW ja Lemförder ovat osa ZF konsernia
Leave a comment:
-
-
Kuten Sreten monta kertaa sanonut, lemförferistä kahta laatua liikkeellä. Kiina ja saksa.
Paketin kyljestä voi lukea valmistusmaan, eli keston.
Itse tilasin nyt pykineiden TRW raidetangonpäiden tilalke lemförderiä. Jännityksellä odotan osien saapuvan, onnistuiko saamaan laatua vai jälleen kerran paskaa.
Leave a comment:
-
Leave a comment: