Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n jälkeen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• MMF
    replied
    On tää taas hankalaa. -03 530d tuli myytyä ja ajatuksena vaihtaa merkkiä kun ei nappulat riitä bemareihin. Olin jo tavallaan päättänyt hommata diesel passatin nelikkona. Vaihdossa otin -98 523 touringin jonka meinaan nyt hukata kunhan kesälomareissu on heitetty.

N. 3000 km ajeltu ja ei vaan voi kun hämmästellä kuinka hyvä tämmönen 15v vanha n.4000e bemari voi olla. Ja toinen mikä mietityttää on että minkä takia olen ruksutellut dieselillä kun ei tää bensalla ajelukaan ihan mahdottomia maksa. Koko reissu ajettu täydellä lastilla ja ei yli 9l/100 ole menty...

Summa summarum, budjetti max 15t euroa, ostaako passatin, halvimman mahdollisen e61:n vai etsiä jostain huippukuntoinen e39 530i toukka? Vielä saattaisi hyvä jostain löytyä...

Leave a comment:

• touring39
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Löytyykö tuosta F01:n ympyrän koosta virallinen tieto/dokumentti? Netistä löytyvissä ohjekirjoissa sitä ei jostain syystä kerrota.
    Ei kerrota ei, mutta useista lähteistä löytyy tuo 70cm / 27,5 tuumaa. Vaikkapa täältä:

http://blog.autoworld.com.my/index.p...-bmw-7-series/

"The rear wheels have a maximum steering lock angle of 3°, which is sufficient, BMW claims, to reduce the F02′s turning radius by up to 70cm – this makes a massive difiference in whether you’re able to clear the tight U-turn or not."

Leave a comment:

• TJJ
    replied
    Originally posted by touring39 View Post
    Nelipyöräohjaus ottaa 70cm pois F01:en kääntöympyrästä, eli mennään alle F10 ja suht samoihin kuin e60 tai e39. Ketterä kuin mikä siis
    Löytyykö tuosta F01:n ympyrän koosta virallinen tieto/dokumentti? Netistä löytyvissä ohjekirjoissa sitä ei jostain syystä kerrota.

Leave a comment:

• touring39
    replied
    Nelipyöräohjaus ottaa 70cm pois F01:en kääntöympyrästä, eli mennään alle F10 ja suht samoihin kuin e60 tai e39. Ketterä kuin mikä siis

Leave a comment:

• TJJ
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Nyt kun 4-sarja tuli niin tähän erinomaiseen taulukkoon voisi lisätä senkin tiedot. Suomen maahantuohan sivuilta en löydä koko autoa, enkä Saksastakaan mittoja.
    Pitäisi lisätä myös xDrive-mallit kääntöympyrän kohdalle. Täytyypä tutkia asiaa...

Leave a comment:

• Petri.Kekkonen
    replied
    Tein taulukkoon muutoksia ja lisäyksiä...
    .
    Nyt kun 4-sarja tuli niin tähän erinomaiseen taulukkoon voisi lisätä senkin tiedot. Suomen maahantuohan sivuilta en löydä koko autoa, enkä Saksastakaan mittoja.
    Last edited by Petri.Kekkonen; 17-06-2013, 07:38.

Leave a comment:

• Tomi T
    replied
    Saa sen koodaamalla pois. Ei välttämättä merkkihuollossa, mutta jonkun asiantuntevan kotikoodaajan luona. Esys taitaa olla se taikasana noissa uusissa malleissa.
    Hyvä asenne. MSA Memory -toiminnon saa koodattua, eli auto muistaa mihin asentoon nappi on painettu.

Leave a comment:

• TJJ
    replied
    Originally posted by teropa View Post
    Joo ei ole se musta mobilesta/autoscoutista .

Voin minä kommentit kirjotella sitten.

Tero
    En minä noita ole katsellut. Vaan ihan vaan siksi kyselen, kun kohta/lopulta kuitenkin myyt sitä, niin olisiko siinä minulle sopiva yksilö.

Leave a comment:

• teropa
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    En ois kyllä arvannut että kuutoskoneisen E39:n vielä hommaat. Jotenkin kuvittelin että V8 + automaatti oli se voimalinja mistä E39:ssä eniten tykkäsit. Ja vaikea on nähdä näin sivusta mikä tuossa voi olla pois myymääsi E60:stä parempaa, mutta en väitä vastaankaan.
    On siinä Petri yks asia varmuudella parempi: hinta.

V8:eja ei ollut tarjolla hyviä. Aikanaan kun 540 möin niin sain siitä kriittisellä hetkellä hyvän hinnan ennen suurta arvonlaskua. Nyt mielelläni ostaisin vastaavan, mutta en sillä hintaa enää. Liian suuri arvonlasku.

Markkinoilla ei ole 14-15k haarukassa hyviä 540 missään. Mutta 530:ejä on, ja se on max mitä tollanen saa maksaa kilpiinlaitettuna ja vähänajettuna. Mulla kun noita sortteja ollut niin tiiän mitä saan milläkin rahalla.

Tero

Leave a comment:

• teropa
    replied
    E39:n jälkeen tulee aina (lopulta) E39... Onko tuo 530 väriltään musta? Paljon ajettu? Kerropa sitten kokemuksia vs. 540, lähinnä ohjaus ja ajotuntuma kiinnostaa, moottoria ei varmaan kannata vertailla..
    Joo ei ole se musta mobilesta/autoscoutista .

Voin minä kommentit kirjotella sitten.

Tero

Leave a comment:

• Petri.Kekkonen
    replied
    Minä ajattelin käydä hakemassa E39 530iA individualin Saksasta.
    En ois kyllä arvannut että kuutoskoneisen E39:n vielä hommaat. Jotenkin kuvittelin että V8 + automaatti oli se voimalinja mistä E39:ssä eniten tykkäsit. Ja vaikea on nähdä näin sivusta mikä tuossa voi olla pois myymääsi E60:stä parempaa, mutta en väitä vastaankaan.
    Last edited by Petri.Kekkonen; 07-06-2013, 13:02.

Leave a comment:

• TJJ
    replied
    E39:n jälkeen tulee aina (lopulta) E39... Onko tuo 530 väriltään musta? Paljon ajettu? Kerropa sitten kokemuksia vs. 540, lähinnä ohjaus ja ajotuntuma kiinnostaa, moottoria ei varmaan kannata vertailla..

Leave a comment:

• teropa
    replied

Nyt on E60 jo uudella omistajalla. Tulis niinku samanmallisena E39, eli tehottomampi ja väännöttömämpi koneena. Mutta korina ehkä sittenkin se makein . Eikä ole vasta ku kolmas "laatuaan" mulle.

Saa flamettaa .

Tero

Leave a comment:

• Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by Tenojono View Post
    JParkkipaikkaan ahtautuminen ja liikennevalojen välissä sukkulointi poistaisi ainakin minun ostoslistalta e39 ja F10.
    Parkkipaikkoihin mahtumista en ole itse kokenut ongelmana. Oulu on aika avara kaupunki kuitenkin ajella. Kääntöympyrä saisi olla hiukan pienempi, mutta muuten mahtuu aika hyvin. Onhan niitä ahtaitakin ruutuja, mutta onneksi hyvin harvoin tarttee sellaisiin parkata. Ketterämpi auto olisi siis kiva, mutta ei sen pienempi tartte olla.
    Last edited by Petri.Kekkonen; 05-06-2013, 14:40.

Leave a comment:

• Tenojono
    replied
    Originally posted by Bomb5 View Post
    Joo ite varmistan kyllä uutta autoa ostaessa, että tuon start/stop-toiminnon saa pois päältä, tai sitä ei ole lainkaan. Kaikkea nuo vihreät keksiikin. Eivät vaan ottaneet huomioon, että alkaa menemään tuon ylimääräisen starttailun seurauksena enemmän startteja, akkuja, moottoreita, moottorin kumityynyjä jne. ja kyllä joka moottori vähän pölläyttää startatessa, kun ei seos osu täysin kohdalleen. Eri asia ehkä jossain Mexico cityssä, mutta ei niillä oo vara ostaa tommosia autoja.

E39:ä on kyllä tarkoitus tässä pitää vielä useita vuosia, kun rahaakin on uponnut ja taas uppoaa tänä kesänä aika paljon. Seuraava auto tulee joka tapauksessa olemaan pienempi. Olen hieman kyllästynyt kääntelemään tätä laivaa kaupunkien ahtaisiin parkkeihin, vaikka muuten loistava auto onkin.
    Jos autoa haetaan kaupungin sisällä ajamiseen ja yksi kriteereistä on ketteryys niin e39 ei kyllä olisi listan alkupäässä. E39 parhautta on matka-ajo ominaisuudet ja hiljaisuus. Parkkipaikkaan ahtautuminen ja liikennevalojen välissä sukkulointi poistaisi ainakin minun ostoslistalta e39 ja F10.

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎