Aavekatsastajat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kalevik
    BTCF Member
    • Apr 2009
    • 958
    • Salo

    Aavekatsastajat

    Kaveri osti E34 -91 525iA:n.

    Kokeilin sitä huolella koska omastani olen vaihtanut kaikki romut (kaikki tukivarret, koiranluut, kallistuksenvakaajan puslat, kaikki raidetangot ja simpukan) etupäästä ja takaakin ne isot puslat ja 'silmälasit'.

    Kulki ihan ok, kuten tietysti omanikin.

    No eipä mitään, kaveri meni leimalle ja hylsy tuli. Syynä väljä simpukka ja ne isot puslat takapäässä !

    Puslat oli testattu vääntämällä takakelkkaa raosta joka jää kun osa:



    numero 4 on paikoillaan.

    Simpukka oli oli todettu väljäksi kääntämällä rattia paikoillaan kun kone ei käy. Oli kääntynyt noin 15-20 astetta suuntaansa.

    Siis mitä helv.... tottakai kuminen pusla antaa periksi ja tehostetun simpukan kuuluukin tuon verran kääntyä ennenkuin pyörät kääntyvät. Eihän se muuten toimi (siis tehostus). Ja kun kone käy, homma on ihan eri.

    Jotenkin tuntuu että nyt ei oikein ollut hyvä päivä katsastajalla, 'hylsy piti saada, fiilis oli sellainen'
    E61 525i, Suzuki VS1400
    Exät: Jaana, Susanna, Maija
  • wuoma
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 519
    • Espoo

    #2
    Kiusa se on katsos pienikin kiusa.
    Kävin eilen tuon ranskan kiikun leimaamassa, katsuri kirjasi rekisteriotteeseen huomautuksen käsijarrusta vaikka se oli täysin raja-arvojen sisällä!

    Merkinnässä siis lukee, että käsijarrua voisi kiristää tms.
    Samoin kävin vaihdattamassa VIIKKO sitten kaikki alustan pallonivelet ja raidetangon päät ihka uusiin, eikös niistäkin alkanut kommentointi HETI auton ollessa nosturilla...
    - Jotain väljää taitaa olla sulla täällä raidetangon päässä
    - Aijaa? Juuri viikko sitten vaihdettiin molemmat puolet uusiin ja pallonivelet kanssa
    - Hmm, no ei kai siinä sitten mitään

    Just
    M6 E63

    Comment

    • MarQu
      Moderator
      • Mar 2006
      • 5529
      • Vaasa

      #3
      Oisko konttorin vaihto paikallaan? Toki asiallisista vioista saa huomauttaa mutta joku roti nyt kuitenkin. Ja onhan se Aito e36 M-sport:kin aina syy hylsylle jos katsuri katsoo sokeasti pykäliä. sumarit ja ajovalot liian alhaalla
      sigpic

      Comment

      • [BMW]
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2003
        • 700
        • Joensuu

        #4
        Niin onhan noita. Joensuun Q-katsastajilla hylkäsivät golfin koska alapallonivel oli väljä. Vaihdoin sen ja nivelessä ei ollut mitään vikaa, melko uuden näköinenkin oli. Ruuvi penkissä kokeilin sitä ja ei pienintäkään välystä. Vein auton uusinta näyttöön ja samalla vein "rikkinäisen" nivelen katsastajalle nähtäväksi, ei edes suostunut kattoo sitä, väitti vaan että heillä on kyllä vehkeet millä näkee onko väljää. Eipähän tartte siihen puljuun enää mennä.
        Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
        -----------------------------
        VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
        BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
        Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
        Ford Sierra Cosworth Sapphire -90

        Comment

        • mixxis
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2009
          • 1877
          • Jyväskylä / Uurainen

          #5
          ex Puntosta vaihdattivat Jkl/Seppälän A-katsastuksella taakse vilkun polttimot (v.2004). Ihmettelin että miksi, kun ne toimi ihan ok. Oli kuulema väärän väriset. Liian vaaleat. Kun umpio ei ole oranssi.



          Samalla meni vaihtoon muistaakseni etu- tai takaiskarit. Vaihdatin vilkun polttimot samalla, kun yhdellä nyrkkipajalla käytin sitä. Ihmetteli kovasti asentaja että miks vitussa sä nää vilkut halusit uusiks.. ihan uuden veroset oranssipintaset polttimot :think no uusinnassa oli eri inssi, eikä suostunut kommentoimaan miks vilkut oli pitäny vaihtaa.

          Sen jälkeen ei ole tässä taloudessa käytetty a-katsastuksen palveluja.
          Bmw:iten kanssa ei ole ollut ongelmia ainoatakaan kertaa...
          ___________________________________
          __________________________________________________
          At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



          [ Focus stw ]
          [ A6 C7 3.0tdi Q ]

          Comment

          • riuska
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2008
            • 1148
            • Lahti

            #6
            Kyllä näitä riittää.. kaveri ku oli vielä katsurin ni sano että autosta kun autosta voi antaa hylsyn jos haluaa, että ei niille ainakaa kannata vittuilla
            F30 320d
            F30 320i
            E46 320i
            E36 325i
            E30 316

            Comment

            • SaQwa
              Bimmer Fanatic
              • May 2009
              • 545
              • kempa

              #7
              Originally posted by riuska View Post
              Kyllä näitä riittää.. kaveri ku oli vielä katsurin ni sano että autosta kun autosta voi antaa hylsyn jos haluaa, että ei niille ainakaa kannata vittuilla
              Kai tosta nyt voi jonnekki valittaa jos aivan ilmiselvästi tyhjästä hylsä tulee?
              Ja kait tossa joku naamakerroinki on. Kävin isäukon auton joskus katsastaan ja tuli hylsy jarruputkista (takaa toiselta puolen ja eestä molemminpuolin) vaikka ne oli joku aika sitten uusittu. Isäntä tehny mitää autolle ja vei jälkitarkastuksee ja sattu olee vielä sama inssi. Ei muutaku leima paperii ja menoks! Ei vissii naama miellyttäny? :(

              Comment

              • Rocla
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 7692
                • Kajaani

                #8
                Kerrasta toiseen vain päätäni hakkaan Kajaanin A-katsastuksen seinään, vaikka on monesti todettu ettei pitäisi.

                Joutuu työn puolesta siinä usein asioimaan ja melkein joka kerta tulee omia asiota hoidettuaan tupistuaan yksinään ettei ikinä tuohon puljuun siviiliasioilla.

                Mutta kun sinne on niin lyhyt matka töistä...

                Esimerkkejä:
                Alkuperäisen vaihtoehtoisen rengaskoon merkkaamisen rekisteriotteeseen hinnaksi kerrottiin 180€, ajatella, pitää osata copypaseteta "tyyppihyväksyntä tiedoista" numerosarja rekisteriote järjestelmään. Perusteena että on niin isotöinen homma, niin veloitetaan isona muutoskatsastuksena. Ei nyt saatana voi insinöörismiehelle olla oikeasti niin isotöinen, ei tarvitse tietää juuri mitään, eikä ottaa mistään vastuuta, tehdas kun on ilmoittanut, että koko käy autoon. En ostanut.

                Muutoskatsastuksen mahdottomuus. Yritin katsastaa e34 auton 520i->535i, ei saa tehdä, ois pitänyt ensin lupa kysyä, pitää olla valmistajan todistus että täyttää päästönormin, pitää olla merkkikorjaamon lausunto, että on muutettu asiallisesti. Ei voida ottaa vastuuta jos vaikka asiakas kusettaakin. Autoa ei oteta vastaa jos merkkikorjaamon lausuntoa ei ole, ei edes harkita tyytymistä asiakkaan toimittamiin tietoihin. "Ei voi tietää, ei voi ottaa vastuuta". Lukemalla niistä lapuista olisi voinut tietää, silmällä olisi voinut verrata kuvaa ja mitalla olisi voinut mitata, mutta ei. Muutoskatsastus kestää noin 5h. Noh, saman firman toinen asema naapurikunnassa hoisi koko homman ja vuosikatsastuksen tunnissa ja minun toimittamani laput kelpasivat, paperit tosin sai vasta seuraavana päivänä, halusi kirjoittaa rauhassa.

                Erään auton rekisteriotteessa oli virhe, etuakselin akselimassa on 10kg eri kuin tyyppikilvessä. Merkkikorjaamon henkilökunnan kehoituksista huolimatta ei voida tarkistaa tyypitystiedoista ja verrata otteeseen, vaan tarvitaan maahantuojan virallinen kehoitus katsoa TRAFIN TIEDOSTA ne massa ja sitten korjata virhe otteesta.

                Tiskin rouvat ovat oikein mukavia ja leppoisia ja tietävät aikalailla kaikki paperiasioiden kiemurat, palvelualttiita ja ystävällisiä.

                Mutta tuntuu että on se virkamieskausi jäänyt näille asiakaspalvelijoina itseään mainostaville ingengööreille jäänyt päälle pahasti.

                Eivätkä nämä purkaukset johdu siitä ettei auto olisi läpäissyt katsastusta, rikkinäinen auto pitää hylätä ja on hylättykin, toivon että hylätään jatkossakin.

                Näin kirjoitteli yksiyishenkilönä tämä ihminen, kotoa käsin ja ilman sidoksia työpaikkaan.
                Last edited by Rocla; 26-05-2011, 19:37.
                Olli.

                Comment

                • pekka_
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2006
                  • 151
                  • Vaasa/Laihia oligopoly

                  #9
                  Originally posted by [BMW] View Post
                  Niin onhan noita. Joensuun Q-katsastajilla hylkäsivät golfin koska alapallonivel oli väljä. Vaihdoin sen ja nivelessä ei ollut mitään vikaa, melko uuden näköinenkin oli. Ruuvi penkissä kokeilin sitä ja ei pienintäkään välystä. Vein auton uusinta näyttöön ja samalla vein "rikkinäisen" nivelen katsastajalle nähtäväksi, ei edes suostunut kattoo sitä, väitti vaan että heillä on kyllä vehkeet millä näkee onko väljää. Eipähän tartte siihen puljuun enää mennä.
                  On käyny Vaasan k1:ssä aivan samalla tavalla, mutta uusinta näytössä katsoi vanhaa tukivartta ja syytti jotain kesäpoikaa.
                  Die turkisen, jeden tag so schnell

                  Comment

                  • MarQu
                    Moderator
                    • Mar 2006
                    • 5529
                    • Vaasa

                    #10
                    Originally posted by pekka_ View Post
                    On käyny Vaasan k1:ssä aivan samalla tavalla, mutta uusinta näytössä katsoi vanhaa tukivartta ja syytti jotain kesäpoikaa.
                    Kumpi K1? Ainakin nesteen vieressä saa aina loistavaa palvelua sekä tiskiltä että katsureilta. Lähes tulkoon aina näyttävät mikä on vialla ja kuinka se oireilee.

                    Ai niin jokaisella on muuten oikeus valita kuka auton katsastaa
                    sigpic

                    Comment

                    • alonap-1
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2006
                      • 824
                      • Hollola

                      #11
                      Eräs tuttu katsastus mies myönsi että ovat hylänneet e36 korisia kun olivat vielä kohtuullisen tuoreita, alapallonivelen väljyyden takia ja myöhemmin huomanneet kumisen rakenteen pallon ympärillä. Onneksi katsarin virkaan on vielä vaatimuksia ettei kesähessut pääse kostamaan koulukiusaamistaan kuten vartijat
                      42 1:1,6 70/30

                      Comment

                      • Juhi$
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2009
                        • 1268
                        • Laukaa

                        #12
                        Katsastuksen voi keskeyttää jos näyttää siltä ettei katsastusmiehellä ole kaikki inkkarit kanootissa. --> Seuraavalle konttorille. Itsellä senverran hyvä tilanne että eräässä paikallisessa katsastuskonttorissa kaikki työntekijät tuttuja. Kertaakaan ei ole leimalla hylsyä tullut

                        Comment

                        • BMW
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2004
                          • 3828
                          • California

                          #13
                          Originally posted by Juhi$ View Post
                          Katsastuksen voi keskeyttää jos näyttää siltä ettei katsastusmiehellä ole kaikki inkkarit kanootissa. --> Seuraavalle konttorille.
                          Onks tää faktaa?

                          Tuossa Kaarinan A-Katsastuksessa on yks mulq töissä joka ei anna auton kuin auton saada leimaa. Oon sillä katsurilla muutaman auton käyttäny, viimeksi esim. 10-vuotiaan siistin Clion lattiamattoa availi puukolla että näkee runkonumeron, jarrulevyjen paksuutta mittaili työntömitalla ym. hauskaa että löytää jonkun syyn hylätä. Se ukko touhuu niin kauan et löytää jonkun vian mistä saa antaa hylyn.

                          Onko näiden E34 ohjaussimpukan välyksistä kokemusta porukalla, kun omasta autosta joka katsastuksessa hakevat väljää etupäästä. Ei oo vielä hylkyä tullut, mutta mahtaakohan vielä tulla tuosta väljästä simpukasta eli paljonko sitä klappia saapi olla?
                          P
                          R
                          N
                          D

                          Comment

                          • gogo
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2010
                            • 60
                            • Joensuu

                            #14
                            Originally posted by [BMW] View Post
                            Niin onhan noita. Joensuun Q-katsastajilla hylkäsivät golfin koska alapallonivel oli väljä. Vaihdoin sen ja nivelessä ei ollut mitään vikaa, melko uuden näköinenkin oli. Ruuvi penkissä kokeilin sitä ja ei pienintäkään välystä. Vein auton uusinta näyttöön ja samalla vein "rikkinäisen" nivelen katsastajalle nähtäväksi, ei edes suostunut kattoo sitä, väitti vaan että heillä on kyllä vehkeet millä näkee onko väljää. Eipähän tartte siihen puljuun enää mennä.
                            Itellä kysessä raidetangon pää, muuten sama paikka ja sama tarina
                            E34 m50b25

                            Comment

                            • rizzo
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2007
                              • 5420
                              • Oulu

                              #15
                              Roclan mainitsemasta valtion konttorista ei kyllä täältäkään suunnalta pysty antamaan muuta kuin negatiivista palautetta. Kuhmossa taas homma ihan eri, siellä homma toimi.

                              Entisen coupen kanssa oli melkoiset taistelut tuolla A1:llä, katsastusmies oli kyllä semmonen kaveri että meinasi mennä huutohommiksi. Kaveri hylkäsi autoni liian suuresta nastaerosta takarenkaissa ja tosiaan tuosta josta joku jo mainitsikin, eli sumarit ja etuvalot ovat fyysisesti liian korkealla Noh, kysyin sitten asiallisesti että niin, tämä autohan on muutoskatsastettu alustalle, vanteille ja leimattukin vielä pari kertaa näin.... Vastaus: "Vaihda alle alkuperäiset jouset ja iskarit, tule takaisin ja muutoskatsasta" ...niin...

                              Noh, ajelimpa sitten K1:lle, jossa kaveri näki koneelta että tästä on annettu hylsy, sanoin vain että A1:lla kaveri väkisin halusi sen antaa, että käyhän vain testaamassa. Ei siinä, testit läpi jne. -> jannu tulee takaisin hämmentyneenä: "Ei tässä autossa kyllä mun mielestä ole mitään vikaa ". Renkaatkin kelpasi kepeästi, ja kelpasi muuten siitä vielä vuoden päästäkin

                              Noh, eipä tarvitse miettiä missä tulee autoa käytettyä Vaikka pakko sanoa että ensiauto-Toyotalla meni asemalla kuin asemalla koko paskassa se 10-15min, bemarilla vähintään 30min - oli vikaa tai ei

                              Comment

                              Working...
                              X