Bmw e21 316 1,8 -82

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Raipe72
    Bimmer Rookie
    • Apr 2006
    • 101
    • Noormarkku

    Bmw e21 316 1,8 -82

    Myydään projektiksi suorapeltinen taivaansininen E21, väri tarkemmin basaltblau.

    Alusta hyvässä kunnossa, kynnyskotelon alareunoissa kahdessa kohtaa sanomista. Suurin osa koripelleistä hyvässä kunnossa ja maalissa, etulokasuojassa maalin alla ruostetta, mutta itse lokasuojat hyväkuntoiset.

    Konehuoneessa Weber, alkuperäinen kaasutin myös mukaan. Melkolailla pisteosia myös mukaan koriin ja sisustaan.

    Hyvät talvirenkaat orig. 13" vanteilla, kesärenkaat 13" BBS-Mahle hunajakennot.

    Sijaitsee Noormarkussa, hintaa ajattelin kaikkineen 950eur.

    Soitot o4oo-598069
    _____________________
    E61 530xd -08, E87 116i, E24 635CSi

    Ex List: E61 530DAT -05, E39 530DAT -02, E39 530DAT -99, E46 318i Touring, E36 325tdA, E39 523i, E34 525ix, E28 520i, E36 325i, E30 318iS, E30 320i, E21 316, E107 700LS Luxus, VW 1300 -70, R35
  • Raipe72
    Bimmer Rookie
    • Apr 2006
    • 101
    • Noormarkku

    #2
    pari kuvaa

    pari kuvaa ulkosalla, paremmat kuvat pyynnöstä sähköpostiin.
    Attached Files
    _____________________
    E61 530xd -08, E87 116i, E24 635CSi

    Ex List: E61 530DAT -05, E39 530DAT -02, E39 530DAT -99, E46 318i Touring, E36 325tdA, E39 523i, E34 525ix, E28 520i, E36 325i, E30 318iS, E30 320i, E21 316, E107 700LS Luxus, VW 1300 -70, R35

    Comment

    • Raipe72
      Bimmer Rookie
      • Apr 2006
      • 101
      • Noormarkku

      #3
      Paljon tullut kyselyitä, laitan tähän lyhyen historiikin.

      Auto seissyt kaverini tallissa (kylmässä) pari vuotta, eikä sinä aikana ajettu kertaakaan. En usko, että on tuon parin vuoden aikana edes ollut käynnissä. Lupasin aikanani ostaa auton, kun suostuu siitä luopumaan. Kaverini omisti auton useita vuosia, väittäisin jopa 10 vuotta.

      Tuona aikana tehty huollot ja muut, jopa ylimaalaus. Oli myös otettu vastaavasta varaosa-autosta joitain parempia/ehjempiä vaihto-osia talteen, ja vaihdettu 5-vaihteinen vaihdelaatikko alkuperäisen 4-lovisen tilalle, puskuria tms.

      Alkuperäisen kaasarin säädöt olivat tavan mukaisesti pielessä ja hommasin autoon Weberin korvaavan tilalle. Sattui olemaan työpaikkani maahantuontiohjelmassa siihen aikaan.

      Jonkin verran parina tallivuotena ajan hammas oli nakertanut, vaikkakaan ei mikään laho pommi ole. Pohja oli silmämääräisesti tarkistettuna varsin hyvä, oli joskus muutama paikka laitettu. Ei näyttänyt vaurioituneelta, paikat oli tehty kelvollisesti. Takaluukun sisäpuoli hyvä, samaten moottoritila ja etutolppien yläpäät. Pellit kaikilta osin suorat, ei kolaroitu.

      Alla molemmin puolin helmapelleissä ruostevauriot, vaativat korjaamista. Kuskin etulokasuojassa laajempi ruoste, mutta ei ole pellistä läpi, vaan maalin alla. Auto ylimaalattu vuosia sitten, nähdäkseni pohjatöissä on oikaistu. Niiltä osin kun on onnistunut, on maali hienossa kunnossa. Vaatii myllytyksen (teen kun ehdin). Muutamassa paikassa tarvitaan santapaperia ja maalia.

      Jarruja herkistelty, mutta vaatii vielä kovaa ajoa ja oikeita jarrutuksia, muutoin toimii moitteetta.

      Tein moottoriin jo perushuollon, eli liemet vaihdettu. Moottoriöljy Motul Classic 15W50 ja uusi öljynsuodatin. Jäähdytysnesteet uudet, paineistettu ja vuodoton, lämpenee hyvin. Jarrunesteet vaihdettu.

      Pyöritin konetta ensin käsin kampiakselilta, sitten kokeilin varovasti avaimella. Startti toimii, kone pyörähti ilman lisä-ääniä. Täytin bensaputket ja kaveri suihkutteli käynnistyssumua ja muutaman yrityksen jälkeen lähti tulille. Kävi erittäin nätisti, ei pienintäkään ylimääräistä ääntä koneesta, joten ryyppyä annostelemalla tyhjäkäytetty jonkun aikaa. Ryyppy pois ja annoin käydä vajaan tunnin. Tuona aikana ei pienintäkään ongelmaa, erittäin siistikäyntinen moottori. Ei naputa venttiilit, ei siis mitään.

      Hyvin lyhyen koeajon perusteella liikkuu, hajonnut pakoputken kannatin päästää putken kolisemaan runkoa vasten.

      Sisäpuoli kohtalaisen siisti, pesen ja käsittelen vielä konsolit ja kojelaudan, ikkunat ja muut niin saa paremman kuvan sisustasta. Kuskin penkki tietty rispaantunut, se ei yllätyksenä tule. Mankka ainakin yhtä vanha kuin auto… Tuulettimen propelli huutaa kuin hyeena, otan irti ja koitan hiukan öljytä. Pyörii kuitenkin ja asennot toimii, joten ei ainakaan heti joudu kolvaamaan uutta vastusta.

      Renkaina kuvissa näkyvät 13” talvirenkaat, hyväpintaiset. Pidosta en tiedä enkä kumin kovuudesta, en katsonut paistopäivää. Ei liene ihan uudet enää. Kesä vanteina 13” BBS-Mahle ristikkopuolat, vastaavan näköiset kun BBS Style5, mutta ilman keskimutteria. Vanteen hyvännäköiset, ed. omistajan mukaan kannattaa tarkistaa, että ovat suorat. Renkailla ei tee mitään, jonkin verran pintaa.

      Auto ei tule jäämään minulle, kesäauton tontti varattu signatureni toiselle autolle. Lupasin laittavani kuntoon ja myyn sen eteenpäin sopivalle ostajalle. Ajattelisin niin, että autolla on aikalailla hyvä historia takanaan, eikä tulevaisuus välttämättä ole tonttiin tuunattu levikehirviö. Mieluummin saisi jatkaa matkaansa alkuperäisenä, jotenkin se tämän yksilön kohdalla olisi suotavaa.
      _____________________
      E61 530xd -08, E87 116i, E24 635CSi

      Ex List: E61 530DAT -05, E39 530DAT -02, E39 530DAT -99, E46 318i Touring, E36 325tdA, E39 523i, E34 525ix, E28 520i, E36 325i, E30 318iS, E30 320i, E21 316, E107 700LS Luxus, VW 1300 -70, R35

      Comment

      Working...
      X