Parisen vuotta omistuksessani ollut bemari myyntiin. Hankin E46 320d käyttöauton, joten tämä jäi turhaksi. Seissyt nyt pari kuukautta.
Itse olen autolla ajanut n.30tkm johon kuuluu muutama pitempi reissu, viime kesällä pohjois-ruotsiin ja viime loppukesästä pohjoiseen Norjaan jäämerelle. Melko luotettavasti menopelistä voidaan siis puhua. Matka-ajossa tankillisella pääsee reilusti yli 1000km.
Kattavilla varusteilla, joita harvoin näkee tämän ikäisessä ja näin pienellä moottorilla olevassa bemarissa. Alkuperäisten varusteiden lisäksi olen asentanut autoon:
-M3 etupuskuri (kopio)
-M3 peilit (aidot)
-M3 nahkaratti (aito)
-M3 kylkilistat (aito)
-M3 style39 vanteet (aito) päällä 17" yhden talven ajetut kitkat, reunat vaativat kiillotuksen, koska ei ole talven jäljiltä kiillotettu
-Msport nahkainen vaihdekeppi
-Alcantara vaihdekepin pussi
-Msport sisusta (todella siistissä kunnossa)
-Hella celis ajovalot
Huolettu minun aikanani säännöllisesti mm. viimevuonna:
-pa-suodatin
-raitis-ilmasuodatin
-öljynsuodatin
-moottoriöljyt
-hehkut
-hehkujen sulake
-uusi akku
-uusi virtalukko ja avain
Mutta ei mitään niin hyvää, ettei jotain huonoakin. Kuten kuvista näkee (lian keskeltä), että ruoste on alkanut ottamaan omakseen. Jos ulkoa siistin haluaa niin ruostehommia luvassa. Helmat, ovien alareunat, takaluukku nyt ainakin pahimmat. Läpi ei taida olla vielä mistään, että suht helpolla pääsee jos ottaa työnalle. Tyhjäkäynnissä jotain häikkää. Käy melko äänekkäästi tyhjäkäyntiä. Alkaa välillä kierrokset seilaamaan, mutta loppuu kun kerran koskee kaasupoljinta, mutta alkaa taas seilaus hetken päästä uudestaan. Nämä käyntiviat ovat olleet siitä saakka kun auton olen omistanut ja ei ole suuremmin haitannut. Kuitenkin lähtee käyntiin kuin palmun alta ja vedot ovat tallessa.
Mukaan tulee kaikenlaista vakio-osaa mm toinen alusta joka tuli mukana kun auton ostin, kuskin oven uusi tiiviste, vanha virtalukko, uudet mustat munuaiset, toiset takaovien pahvit, alkuperäiset ulkolistat, alkuperäiset peilit, alkuperäinen vaihdekeppi.
Auto ei tällä hetkellä katsastettu, mutta katsastetaan ennen myyntiä. Viimeksi katsastuksessa tuli hylsy polttoainevuodon takia joka on jo korjattu.
Vaihdossa en kelpuuta mitään muuta kuin M-bemareita, taikka aito ALPINA. M-sport ei käy, vaan pitää olla M3 tai M5. Maksan tietenkin väliä. Käyttöauto löytyy jo, joten sellaiselle ei tarvetta.
Nettiauton linkki: http://www.nettiauto.com/bmw/318/7346366
lisää kuvia: http://s1058.photobucket.com/user/Ru...?sort=3&page=1
EDIT: 2.7.2015 käytetty katsastuksessa. Pohjaan yksi paikka + käsijarrun säätö. Auto on nyt viety hitsattavaks ja 6.7.2015 uudestaan leimalle!
EDIT2: 6.7 auto haettu pohjan hitsauksesta. Haen autoon leiman 10.7, koska silloin on ensimmäinen päivä kun tuon saa katsastaa.
EDIT3: Katsastettu 10.7.2015, ajoaikaa 9.11.2016!
Varustelistaa
Optional Equipment:
S242A Steering wheel airbag
S243A Airbag for front passenger
S270A Wider tyres
S314A Door mirror / driver's lock, heated
S320A Deleted, model lettering
S340A Bumper, partially painted
S410A Window lifts, electric, front
S428A Warning triangle and first aid kit
S431A Interior mirror with automatic-dip
S440A non-smoker package
S465A Through-loading system
S473A Armrest front
S498A Headrests, rear, mechanically adjustable
S510A Headlight aim control
S520A Fog lights
S534A Automatic air conditioning
S540A Cruise control
S556A Outdoor temperature indicator
S629A Car telephone (GSM) w card reader, front
S669A Radio BMW Business RDS
S672A CD changer for 6 CDs
L801A National Version Germany
S806A Third stoplamp
Hp: 1900e
Sijainti: Kokemäki/Satakunta
Yht.otot privalla / nollaneljänollanolla287907
Itse olen autolla ajanut n.30tkm johon kuuluu muutama pitempi reissu, viime kesällä pohjois-ruotsiin ja viime loppukesästä pohjoiseen Norjaan jäämerelle. Melko luotettavasti menopelistä voidaan siis puhua. Matka-ajossa tankillisella pääsee reilusti yli 1000km.
Kattavilla varusteilla, joita harvoin näkee tämän ikäisessä ja näin pienellä moottorilla olevassa bemarissa. Alkuperäisten varusteiden lisäksi olen asentanut autoon:
-M3 etupuskuri (kopio)
-M3 peilit (aidot)
-M3 nahkaratti (aito)
-M3 kylkilistat (aito)
-M3 style39 vanteet (aito) päällä 17" yhden talven ajetut kitkat, reunat vaativat kiillotuksen, koska ei ole talven jäljiltä kiillotettu
-Msport nahkainen vaihdekeppi
-Alcantara vaihdekepin pussi
-Msport sisusta (todella siistissä kunnossa)
-Hella celis ajovalot
Huolettu minun aikanani säännöllisesti mm. viimevuonna:
-pa-suodatin
-raitis-ilmasuodatin
-öljynsuodatin
-moottoriöljyt
-hehkut
-hehkujen sulake
-uusi akku
-uusi virtalukko ja avain
Mutta ei mitään niin hyvää, ettei jotain huonoakin. Kuten kuvista näkee (lian keskeltä), että ruoste on alkanut ottamaan omakseen. Jos ulkoa siistin haluaa niin ruostehommia luvassa. Helmat, ovien alareunat, takaluukku nyt ainakin pahimmat. Läpi ei taida olla vielä mistään, että suht helpolla pääsee jos ottaa työnalle. Tyhjäkäynnissä jotain häikkää. Käy melko äänekkäästi tyhjäkäyntiä. Alkaa välillä kierrokset seilaamaan, mutta loppuu kun kerran koskee kaasupoljinta, mutta alkaa taas seilaus hetken päästä uudestaan. Nämä käyntiviat ovat olleet siitä saakka kun auton olen omistanut ja ei ole suuremmin haitannut. Kuitenkin lähtee käyntiin kuin palmun alta ja vedot ovat tallessa.
Mukaan tulee kaikenlaista vakio-osaa mm toinen alusta joka tuli mukana kun auton ostin, kuskin oven uusi tiiviste, vanha virtalukko, uudet mustat munuaiset, toiset takaovien pahvit, alkuperäiset ulkolistat, alkuperäiset peilit, alkuperäinen vaihdekeppi.
Auto ei tällä hetkellä katsastettu, mutta katsastetaan ennen myyntiä. Viimeksi katsastuksessa tuli hylsy polttoainevuodon takia joka on jo korjattu.
Vaihdossa en kelpuuta mitään muuta kuin M-bemareita, taikka aito ALPINA. M-sport ei käy, vaan pitää olla M3 tai M5. Maksan tietenkin väliä. Käyttöauto löytyy jo, joten sellaiselle ei tarvetta.
Nettiauton linkki: http://www.nettiauto.com/bmw/318/7346366
lisää kuvia: http://s1058.photobucket.com/user/Ru...?sort=3&page=1
EDIT: 2.7.2015 käytetty katsastuksessa. Pohjaan yksi paikka + käsijarrun säätö. Auto on nyt viety hitsattavaks ja 6.7.2015 uudestaan leimalle!
EDIT2: 6.7 auto haettu pohjan hitsauksesta. Haen autoon leiman 10.7, koska silloin on ensimmäinen päivä kun tuon saa katsastaa.
EDIT3: Katsastettu 10.7.2015, ajoaikaa 9.11.2016!
Varustelistaa
Optional Equipment:
S242A Steering wheel airbag
S243A Airbag for front passenger
S270A Wider tyres
S314A Door mirror / driver's lock, heated
S320A Deleted, model lettering
S340A Bumper, partially painted
S410A Window lifts, electric, front
S428A Warning triangle and first aid kit
S431A Interior mirror with automatic-dip
S440A non-smoker package