E39 523i 1996 279tkm, siisti & leimattu mutta lämpöongelmaa, Kotkassa, tee tarjous!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • camshaft
    BTCF Member
    • Sep 2016
    • 544
    • Kotka

    E39 523i 1996 279tkm, siisti & leimattu mutta lämpöongelmaa, Kotkassa, tee tarjous!



    Myynnissä vm. 1996 E39 523i, ajettu 279 tkm. Selostusta auton vaiheista löytyy vähintäänkin riittävästi tuolta https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=361907 mutta tiivistetysti speksit tässä:

    - Hankittu 4.5 v sitten projektiksi, jona aikana kulkenut pitkän tien köhivästä ja nilkuttavasta pommista varsin asialliseksi käyttöautoksi joka on ollut kevyessä ajossa osana perheen autoarsenaalia. Kilometrejä tullut omana aikanani vain pari tuhatta.

    - Yleiskunto varsin siisti, auto on hissukseen pyritty palauttamaan originaaliksi purkamalla pois aiempien omistajien enemmän tai vähemmän epämääräisiä virityksiä.

    - Perustekniikka käyty läpi, alustan osia vaihdettu paljon, koneen tiivisteet, VANOSit ym ym.

    - Kori siisti, ruostetta ei käytännössä ollenkaan, muutamia pieniä nirhamia siellä täällä, mm. etupuskuri on vähän rouhea.

    - Sisusta ja verhoilut suht ok ja ehjiä, plyysipenkeissä muutamia vekkejä ja kulumapaikkoja mutta ei mitään isoja tahroja tai repeämiä.

    - Auto katsastettu 9/2021 ja ajoaikaa on syyskuuhun 2022.

    - Alla lähes uudenveroiset Dunlopin kesäkumit joilla rullattu vain n. 1000 km parin kolmen vuoden aikana. Toiset vanteet mukaan. Huom. kumpikaan vannesarja ei ole BMW:n originaaleja, vaan niihin on vain lisätty logokeskiöt.

    Ja sitten ne ongelmakohdat - mikään näistä tuskin on osaavalle iso homma pistää kuntoon mutta itselläni ei vaan nyt vuorokaudentunnit ja elämän kapasiteetti riitä hoitamaan joten saa mennä myyntiin vikoineen päivineen ja pyritään huomioimaan tämä hinnassa.

    - Auto on äskettäin ruvennut taas nostamaan/heittelemään lämpöjä, oireet ovat samanlaiset kuin silloin kun auto tuli minulle jolloin vika oli vesiventtiilien kiertopumpussa. Jäähdytysnestettä ei karkaa mihinkään ja moottori käy täysin moitteettomasti joten varmastikaan mistään isommasta ei ole kyse. Vesiventtiilejä tai mahdollisesti termostaattia epäillään...

    - Etupenkin (todennäköisesti apukuskin puolen) sensori ruvennut sytyttelemään airbag-valoa, nollautuu INPAlla mutta tulee aina takaisin. Liekö taas liitin päässyt löystymään penkkiä siirtäessä.


    - Taustapeili kolahtanut irti liimauksestaan kun lastasin rinkkaa makuualustoineen etupenkille, helppo nakki hoitaa autolasiliikkeessä paikoilleen.

    - Ohjauksessa pientä jäykkyyttä ja ajoittaista nitinää, ei vaikuta ohjattavuuteen eikä katsastus ole tästä koskaan huomauttanut, mutta hifistelijälle ajotuntuma ei vielä sataprosenttisen täydellinen. Nitinä tuntuu tulevan ja menevän aika randomisti päivästä toiseen joten veikkaan että olisiko joku nivel vaan voitelun tarpeessa? Ei ole selvitelty tarkemmin koska ei ole itseäni merkittävästi häirinnyt. Pyörät on suunnattu tänä vuonna liikkeessä.

    Auto toistaiseksi myynnissä vain täällä, mieluummin möisin tämän suoraan jollekulle joka näitä ymmärtää ennen kuin pistän kaiken kansan saataville Nettiautoon. Hintapyynnöksi olin ajatellut laittaa ilman tätä äskettäin ilmennyttä lämpöongelmaa ja bägivaloa pari tonnia, joten olisiko pyynti näineen luokkaa 1600 €? Järkevät tarjoukset huomioidaan, yhteydenotot yv:llä koska puhelinta en välttämättä kerkiä seuraamaan.












    Last edited by camshaft; 17-10-2021, 14:46.
    "Sori vaan mut oon pyrkiny vähentään" -Cheek
    Ex: E39 '96 523i projekti, E38 '99 728i työauto ym ym onhan noita
Working...
X