Motivaation vähentyessä, olisi aika myydä isolla ajalla ja rahalla rakennettu radalle tai miksei vaan (leppoisaan) mutkapätkän tykittämiseen tehty M3. Auton ostin vuonna 2021 vakiokunnossa entisen työnantajan veljeltä, 150tkm ajettuna, kaasuläpät ja laakerit vaihdettuina. Ensimmäisenä kesänä tulikin jo semit alle, jonka jälkeen mopo lähti keulimaan ja kesä toisensa jälkeen kehittyi tämä alunperin daily driveriksi ostettu auto asteittain enemmän radalle soveltuvaksi leikkikaluksi. Nykyään kyseinen auto onkin varustettu puolikaarella, kuppipenkeillä, GT4 sälällä ja ESS VT-1 ahtimella. Viime vuonna tätä saattoi nähdä nettiautossa kovaan hintaa, kun en tiennyt lähtisikö tätä jatkojalostamaan vai hävittämään uuden projektin tieltä. Tässä vaiheessa olen kuitenkin päätynyt luopumaan tästä ajan ja motivaation puuttumisen takia. Muutamille liikkeille olen kyseistä yksilöä tyrkyttänyt vaihdossa, mutta kuten arvattavissa, ei ymmärrettävästi autoliike pysty arvostamaan tehtyjä muutoksia pienen ostajamarkkinan takia. Ennenkuin lähen palauttamaan autoa vakiokuntoon myyntiä varten, kannattaa kuitenkin kokeilla mikäli täältä löytyisi harrastajaa jolla olisi mielessä rakentaa samantyylinen auto, sillä nyt löytyisi valmis paketti ensi kesän kurvailuihin.
Tekniikka:
- S65B40
- DCT
- 203 000 km
- Alpinweiss 3
- ESS VT-1 ahtimella (muutoskatsastettu), koneessa valmiina kiinni suuremman 625-sarjan suuttimet suurempia ahtoja varten
- DO88 jäähdytinletkut
- VRSF primäärikattien korvausputket
- Schmiedmannin takapöntöt, johon jälkeenpäin tehty sähköiset ulostulot suoraan atmosfääriin perämurikan jälkeen
- Ulkoinen huohotusjärjestelmä
- Alumiininen "pohjapanssari" puskurin alla
- Bimmerworldin alumiininen tilavuudeltaan suurempi ohjaustehostimen säiliö
Alusta yleisesti:
- KW HAS säädettävät madallusjouset
- Vakio EDC tolppiin vaihdettu comppi-mallin dynaaminen ohjelma
- Pinnapultit
- HEL teräspunosletkut
Alusta edessä:
- Brembo 18Z 6-mäntäiset jarrusatulat sovitettu vakiokokoiselle levylle
- DBA T3 uritetut levyt
- Ferodo DS2500 palat
- Hiilikuituiset jarrukilvet jäähdytysletkuilla etulipasta
- Whiteline 30mm vakaaja
- MRT Engineering raidetangonpäät bump steer-korjauksella
- MRT Engineering tension arm
- Millway säädettävät (camber + caster) yläpäät
- Strongflexin uretaaniset moottorin tukikumit
Alusta takaa:
- MRT Engineering kaikki tukivarret p.l. trailing armit ja alatukivarret
- Alatukivarsien sisäpuslat korvattu SPL uniballeilla
- Jykevämpi trailing arm vaihdettu
- Alatukivarret OE, hiekkapuhallettu ja jauhemaalattu
- Kelkka hiekkapuhallettu ja jauhemaalattu
- Uretaanipuslat tai uniballit kumpipuslien tilalla
- Yellowstuff palat
Ulkopuoli:
- GT4 Burkhart 140cm hiilikuituinen takasiipi
- GT4 tyylinen hiilikuituinen etulippa
- Hiilikuituiset peilinkuoret
- Hiilikuituiset munuaiset
- Helmalevikkeet
- LCI tyyliset takavalot
- 7Twenty 9.5/10.5x18 vanteet, edessä NS-2R, takana Vitourin semit
- Ei lommoja, maalipinta yleisesti hyvässä kunnossa. Konepellissä tietenkin tämän ikäiseen autoon kuuluvia kiveniskeymiä, täpätty maalilla ruostumisen estämiseksi
Sisusta:
- Sabelt SW-633 mokkaratti hiilikuituisella button platella ja pikalukolla (ratissa M-mode, töötti, äänenvoimakkuuden säätö jne.)
- Sparco FIA-leimalliset 6-pistevyöt
- Sparco REV FIA-leimalliset penkit
- AP Motorsports GTS-tyylinen pulttattava puolihäkki (muutoskatsastettu)
Normaalista poikkeavia huoltoja:
- Vuonna 2023 (187 000km) KK-laakerit vaihdettu toistamiseen, tällä kertaa orkkisosien sijaan ACL HX-sarjan liuskoilla ja ARP2000 veivinpulteilla.
- Vuonna 2022 (n. 176 000) DCT öljyt ja suodattimet vaihdettu
- Vuonna 2021 vaihdettu tuulilasi
- Edellisen omistajan aikana vaihdettu kk-laakerit ensimmäisen kerran + kaasuläpänmoottorit.
Pitkälti kaikki auton vakio-osat löytyy häkkikellarista, mukaanlukien vakio red fox-sisusta, moottorin romut vapariajoilta ja auton alkuperäinen takaluukku ilman siiven reikiä.
Auto seisoo tällä hetkellä talvisäilössä, joten on myös neuvoteltavissa säilyttää sitä kevääseen asti kyseisissä tiloissa.
Nettiauto: 14821888
Sijainti: PK-seutu
Hintapyyntö: 42900€ tai järkevä tarjous
Yhteydenotto mieluiten puhelimitse tai WA: nol-nel-nol-4171298
Tekniikka:
- S65B40
- DCT
- 203 000 km
- Alpinweiss 3
- ESS VT-1 ahtimella (muutoskatsastettu), koneessa valmiina kiinni suuremman 625-sarjan suuttimet suurempia ahtoja varten
- DO88 jäähdytinletkut
- VRSF primäärikattien korvausputket
- Schmiedmannin takapöntöt, johon jälkeenpäin tehty sähköiset ulostulot suoraan atmosfääriin perämurikan jälkeen
- Ulkoinen huohotusjärjestelmä
- Alumiininen "pohjapanssari" puskurin alla
- Bimmerworldin alumiininen tilavuudeltaan suurempi ohjaustehostimen säiliö
Alusta yleisesti:
- KW HAS säädettävät madallusjouset
- Vakio EDC tolppiin vaihdettu comppi-mallin dynaaminen ohjelma
- Pinnapultit
- HEL teräspunosletkut
Alusta edessä:
- Brembo 18Z 6-mäntäiset jarrusatulat sovitettu vakiokokoiselle levylle
- DBA T3 uritetut levyt
- Ferodo DS2500 palat
- Hiilikuituiset jarrukilvet jäähdytysletkuilla etulipasta
- Whiteline 30mm vakaaja
- MRT Engineering raidetangonpäät bump steer-korjauksella
- MRT Engineering tension arm
- Millway säädettävät (camber + caster) yläpäät
- Strongflexin uretaaniset moottorin tukikumit
Alusta takaa:
- MRT Engineering kaikki tukivarret p.l. trailing armit ja alatukivarret
- Alatukivarsien sisäpuslat korvattu SPL uniballeilla
- Jykevämpi trailing arm vaihdettu
- Alatukivarret OE, hiekkapuhallettu ja jauhemaalattu
- Kelkka hiekkapuhallettu ja jauhemaalattu
- Uretaanipuslat tai uniballit kumpipuslien tilalla
- Yellowstuff palat
Ulkopuoli:
- GT4 Burkhart 140cm hiilikuituinen takasiipi
- GT4 tyylinen hiilikuituinen etulippa
- Hiilikuituiset peilinkuoret
- Hiilikuituiset munuaiset
- Helmalevikkeet
- LCI tyyliset takavalot
- 7Twenty 9.5/10.5x18 vanteet, edessä NS-2R, takana Vitourin semit
- Ei lommoja, maalipinta yleisesti hyvässä kunnossa. Konepellissä tietenkin tämän ikäiseen autoon kuuluvia kiveniskeymiä, täpätty maalilla ruostumisen estämiseksi
Sisusta:
- Sabelt SW-633 mokkaratti hiilikuituisella button platella ja pikalukolla (ratissa M-mode, töötti, äänenvoimakkuuden säätö jne.)
- Sparco FIA-leimalliset 6-pistevyöt
- Sparco REV FIA-leimalliset penkit
- AP Motorsports GTS-tyylinen pulttattava puolihäkki (muutoskatsastettu)
Normaalista poikkeavia huoltoja:
- Vuonna 2023 (187 000km) KK-laakerit vaihdettu toistamiseen, tällä kertaa orkkisosien sijaan ACL HX-sarjan liuskoilla ja ARP2000 veivinpulteilla.
- Vuonna 2022 (n. 176 000) DCT öljyt ja suodattimet vaihdettu
- Vuonna 2021 vaihdettu tuulilasi
- Edellisen omistajan aikana vaihdettu kk-laakerit ensimmäisen kerran + kaasuläpänmoottorit.
Pitkälti kaikki auton vakio-osat löytyy häkkikellarista, mukaanlukien vakio red fox-sisusta, moottorin romut vapariajoilta ja auton alkuperäinen takaluukku ilman siiven reikiä.
Auto seisoo tällä hetkellä talvisäilössä, joten on myös neuvoteltavissa säilyttää sitä kevääseen asti kyseisissä tiloissa.
Nettiauto: 14821888
Sijainti: PK-seutu
Hintapyyntö: 42900€ tai järkevä tarjous
Yhteydenotto mieluiten puhelimitse tai WA: nol-nel-nol-4171298