Myytävänä bolt-on E28:n turbotekniikka.
(C)Jape Tiitinen, vesileimasta huolimatta
Moottori:
- M50B25-rautalohko
- Motornord h-profiiliveivit
- M54B30-männät ja kampiakseli
- Vakio Victor Reinz -kannentiiviste + miggilangat
- Vakio kannenpultit
- M52B28-kansi, imupuolella r-seetit, M50NV -tuplavenajousilla + CroMo-retainereilla
- 2 x imunokat
- M50-imusarja
- 875cc/min Siemens Dekat + RST-polttoainekisko 1/2" PTFE-polttoainelinjoille
- Holset HX50 #22 pakopesällä ja pakopesään hitsatulla 60 mm HKS-style -hukkaportilla
- Migillä hitsattu karmean näköinen pakosarja, toimiva kuitenkin
- Turbon öljynkierron osat
- Koneenkorvat E28:iin tarvittaessa
- IGN6-hukkakipinäpuola + Accel -tulpanjohdot
- MS2-moottorinohjaus
- moottorin johtosarja
- Fuelab -polttoaineen paineensäädin
- 200 € lisähinnasta polttoaineen välisäiliö + 2x Bosch -044-pumput ja suodattimet
Ei sisällä:
- ahtoputkia+dumppia
- kytkintä ja vauhtipyörää
- välijäähdytintä
Penkitetty kesällä Maha:n jarrullisessa dynossa(NP-Racing/Joensuu) 636 hp/726 Nm @1.2 bar (vääntöhuipulla vähän enemmän painetta, huipputeholla tuo 1.2 bar). Takarenkailla tuolloin 504,2 hp. Näillä lukemilla seisova maili Joensuun lentokentällä 294,6 km/h: http://www.youtube.com/watch?v=QnmV7NoHa1k
Loppukesästä nostin ahtoa 1.7 bariin, jolloin varttimaili Bimmerpartyilla 12.06s/212km/h. Näillä ahdoilla kävin uudestaan penkissä, jolloin viimeinen teholukema oli 615 hp takapyörillä, ennenkuin kansi alkoi nousemaan vakio kannenpulttien venymisen takia ja tuli painetta vesitilaan. Tämän jälkeen vaihdoin uuden kannentiivisteen ja uudet pultit, mutta en uskaltanut enää penkkiin.
Kadulla toimi loppukesän moitteetta tuolla 1.7 bar paineella, mutta kestävyyden takia kannattais melkein vaihtaa Navalinean tiiviste ja ARP:n kannenpultit, mikäli noin kovalla paineella haluaa ajaa. Pienemmällä paineella toimii mainiosti.
Koekäytettävissä (auto seisonnassa) edelleen ja tekniikan voin purkaa viikon varoitusajalla pois autosta.
Hinta 3500 € (polttoainepumppujen ja välisäiliön kanssa 3700 €)
Kyselyt: Priva tai Olli-Pekka Repo / 0505254195
(C)Jape Tiitinen, vesileimasta huolimatta
Moottori:
- M50B25-rautalohko
- Motornord h-profiiliveivit
- M54B30-männät ja kampiakseli
- Vakio Victor Reinz -kannentiiviste + miggilangat
- Vakio kannenpultit
- M52B28-kansi, imupuolella r-seetit, M50NV -tuplavenajousilla + CroMo-retainereilla
- 2 x imunokat
- M50-imusarja
- 875cc/min Siemens Dekat + RST-polttoainekisko 1/2" PTFE-polttoainelinjoille
- Holset HX50 #22 pakopesällä ja pakopesään hitsatulla 60 mm HKS-style -hukkaportilla
- Migillä hitsattu karmean näköinen pakosarja, toimiva kuitenkin
- Turbon öljynkierron osat
- Koneenkorvat E28:iin tarvittaessa
- IGN6-hukkakipinäpuola + Accel -tulpanjohdot
- MS2-moottorinohjaus
- moottorin johtosarja
- Fuelab -polttoaineen paineensäädin
- 200 € lisähinnasta polttoaineen välisäiliö + 2x Bosch -044-pumput ja suodattimet
Ei sisällä:
- ahtoputkia+dumppia
- kytkintä ja vauhtipyörää
- välijäähdytintä
Penkitetty kesällä Maha:n jarrullisessa dynossa(NP-Racing/Joensuu) 636 hp/726 Nm @1.2 bar (vääntöhuipulla vähän enemmän painetta, huipputeholla tuo 1.2 bar). Takarenkailla tuolloin 504,2 hp. Näillä lukemilla seisova maili Joensuun lentokentällä 294,6 km/h: http://www.youtube.com/watch?v=QnmV7NoHa1k
Loppukesästä nostin ahtoa 1.7 bariin, jolloin varttimaili Bimmerpartyilla 12.06s/212km/h. Näillä ahdoilla kävin uudestaan penkissä, jolloin viimeinen teholukema oli 615 hp takapyörillä, ennenkuin kansi alkoi nousemaan vakio kannenpulttien venymisen takia ja tuli painetta vesitilaan. Tämän jälkeen vaihdoin uuden kannentiivisteen ja uudet pultit, mutta en uskaltanut enää penkkiin.
Kadulla toimi loppukesän moitteetta tuolla 1.7 bar paineella, mutta kestävyyden takia kannattais melkein vaihtaa Navalinean tiiviste ja ARP:n kannenpultit, mikäli noin kovalla paineella haluaa ajaa. Pienemmällä paineella toimii mainiosti.
Koekäytettävissä (auto seisonnassa) edelleen ja tekniikan voin purkaa viikon varoitusajalla pois autosta.
Hinta 3500 € (polttoainepumppujen ja välisäiliön kanssa 3700 €)
Kyselyt: Priva tai Olli-Pekka Repo / 0505254195