!HUOM! Tuotanto päättyy, viimeinen valmis sarja alehintaan 220e!
Kaikki päättyy aikanaan, myös näiden sarjojen valmistus. Lapsiperhearjen pyörittämisen ohella ei ole enää aikaa näille. Jos tarvitset imusarjan ja olet ajatellut hankkivasi, osta nyt.
1. Valmis setti (sis.modatun imusarjan, kaikki tarvittavat asennusosat ja kiinnikkeet sekä asennusohjeen)
M50B25-koneen imusarja joka modattu M52-moottoriin sopivaksi, tarvittavat asennusosat ja asennusohje. Huohottimelle on imusarjaan tehty peti ja asennusosia tulee mukaan kaikki tarvittavat: alumiinista leikattu tiivistelevy kaasuläppäkotelon ja imusarjan väliin, suutintukin ja imusarjan kannakkeiden siirtopalat, tarvittavat pultit ja mutterit sekä asennusohje.
Setti ei sisällä tiivisteitä, mutta tarvittavat osanumerot löytyvät tässä ilmoituksessa alempana joilla ne voi hankkia vaikkapa lähimmästä merkkiliikkeestä.
Hinta 240e sisältäen postikulut lähimpään matkahuoltoon tai postiin.
2. Modaustyö ja tarvittavat asennusosat (imusarja esim.postilla minulle ja modattuna takaisin)
Yllä oleva sarja sillä eroavaisuudella että hankit itse imusarjan (325i tai 525i, vm. -91-94) ja toimitat sen minulle työstettäväksi.
Hinta 170e sisältäen takaisinlähetyksen postikulut lähimpään matkahuoltoon tai postiin.
----------------------------------------------------------------------
Asennuksessa tarvittavat tiivisteet (eivät sisälly hintoihin, saa mm.merkkihuolloista, KL-varaosasta tms.)
Tästä kuvasta tiivisteitä 4 ja 2
-nro.11611716174, 2kpl
-nro.11611717259, 6kpl
------------------------------------------------------------------------
Modaus onnistuu M52-koneisiin vm.1995-1998, eli E36-ja E39-korisiin, mukaanlukien Z3 ja E36 Compact
Näillä modatuilla seteillä ja osilla moottorin kaikki muut osat säilyvät täysin ennallaan, ainoa osa mikä vaihtuu on imusarja. Modatuissa sarjoissa ei ole ainuttakaan osaa joka voisi imusarjan sisältä irrota ja aiheuttaa ikävyyksiä kuten pahimmillaan moottorivauriota, kaikki tällaiset seikat on huomioitu.
En suorita asennuksia autoihin sillä minulla ei ole mahdollisuutta siihen. Osien asentaminen jää jokaisen omaksi tehtäväksi ja omalle vastuulle, työ sujuu helposti harrastelijalta mikäli perustyökalut (lenkkiavaimia ja räikkäsarja ym.) löytyy.
-----------------------------------------------------------------------
Ao.kuvista näkee miltä sarja näyttää asennettuna (ei alkuperäisestä juuri erota) sekä minkä verran on M52-moottorin imusarjan kanavien koko verrattuna M50B25 moottorin kanaviin. Ero on yli neljäsosa kanavan pinta-alasta, joka parantaa moottorin hengitystä yläkierroksilla huomattavasti. Pelkällä imusarjan vaihdolla M52B28-moottorista hevosvoimia saadaan yleisesti 220hp, ja myös vääntökäyrä saadaan jatkumaan korkeammille kierroksille alempien kierrosalueiden siitä kärsimättä. Polttoainetalous pysyy täysin ennallaan, eli vaihdolla ei ole muuta vaikutusta kuin huomattavasti suurempi teho ja käyttökierrosalueen jatkuminen ylemmäs.
Käytännössä moottori vetää vaihdon jälkeen rajoittimeen asti puutumatta lainkaan joka helpottaa mm. ohituksia 100km/h vauhdista. Kolmosvaihteella on tällöin tehot parhaimmillaan ja samalla vaihteella saa vedättää aina rajoittajaan asti.
M52-moottoreissa on käytetty samaa imusarjaa läpi koko moottorityypin, eli niin 2.0,2.5 kuin 2.8-litrainenkin moottori on samalla imusarjalla(!). Kanavien koko M52-moottorin imusarjassa on täysin sama kuin 2-litraisen M50-moottorin. Mitä tämä sama imusarja sitten tekee 2.8-litraisessa M52-koneessa? Tällä 2-litraisen moottorin imusarjalla on saatu 2.8-litraisen moottorin hevosvoimat alas ja paperilla alle 200hp, josta tehdas on hyötynyt auton valmistuksessa. Kanavien koko M52-moottorin sylinterikannessa on jo alkuperäisenä täysin sama kuin M50B25 imusarjassa eli kannen kanavia ei tarvitse suurentaa. Eli toisinsanoen vakioimusarjan kanssa sylinterikannen ja imusarjan liitoskohtaan muodostuu porras jonka koko näkyy oikeanpuoleisessa kuvassa jossa imusarjat rinnakkain. Kuvassa pienempikanavaiseen M52-koneen alkuperäiseen imusarjaan on tähän portaaseen kerääntynyt karstaa (kanavan koko sylinterikannessa on siis=tiivisteen koko=M50B25-imusarjan kanavan koko jolloin muita muutoksia ei tarvita).
-----------------------------------------------------------------------
Kyseessä on harrastus päivätyön ja muun elämän ohella, joten valmiita settejä ei välttämättä ole valmiina hyllyssä.
Valmistus riippuu täysin imusarjojen saannista. Setin tekoa helpottaa ja nopeuttaa huomattavasti jos hankit imusarjan jostain itse mikäli minulla ei työstettävää imusarjaa satu sillä hetkellä olemaan. Tällöin toimitusaika on noin viikko siitä kun saan imusarjan käsiini. Maksu tapahtuu "raha tilille-paketti postiin" periaatteella, eli paketti lähtee samana päivänä kun maksu näkyy tilillä.
Yhteydenotot ja tiedustelut privaviestillä...
Kaikki päättyy aikanaan, myös näiden sarjojen valmistus. Lapsiperhearjen pyörittämisen ohella ei ole enää aikaa näille. Jos tarvitset imusarjan ja olet ajatellut hankkivasi, osta nyt.
1. Valmis setti (sis.modatun imusarjan, kaikki tarvittavat asennusosat ja kiinnikkeet sekä asennusohjeen)
M50B25-koneen imusarja joka modattu M52-moottoriin sopivaksi, tarvittavat asennusosat ja asennusohje. Huohottimelle on imusarjaan tehty peti ja asennusosia tulee mukaan kaikki tarvittavat: alumiinista leikattu tiivistelevy kaasuläppäkotelon ja imusarjan väliin, suutintukin ja imusarjan kannakkeiden siirtopalat, tarvittavat pultit ja mutterit sekä asennusohje.
Setti ei sisällä tiivisteitä, mutta tarvittavat osanumerot löytyvät tässä ilmoituksessa alempana joilla ne voi hankkia vaikkapa lähimmästä merkkiliikkeestä.
Hinta 240e sisältäen postikulut lähimpään matkahuoltoon tai postiin.
2. Modaustyö ja tarvittavat asennusosat (imusarja esim.postilla minulle ja modattuna takaisin)
Yllä oleva sarja sillä eroavaisuudella että hankit itse imusarjan (325i tai 525i, vm. -91-94) ja toimitat sen minulle työstettäväksi.
Hinta 170e sisältäen takaisinlähetyksen postikulut lähimpään matkahuoltoon tai postiin.
----------------------------------------------------------------------
Asennuksessa tarvittavat tiivisteet (eivät sisälly hintoihin, saa mm.merkkihuolloista, KL-varaosasta tms.)
Tästä kuvasta tiivisteitä 4 ja 2
-nro.11611716174, 2kpl
-nro.11611717259, 6kpl
------------------------------------------------------------------------
Modaus onnistuu M52-koneisiin vm.1995-1998, eli E36-ja E39-korisiin, mukaanlukien Z3 ja E36 Compact
Näillä modatuilla seteillä ja osilla moottorin kaikki muut osat säilyvät täysin ennallaan, ainoa osa mikä vaihtuu on imusarja. Modatuissa sarjoissa ei ole ainuttakaan osaa joka voisi imusarjan sisältä irrota ja aiheuttaa ikävyyksiä kuten pahimmillaan moottorivauriota, kaikki tällaiset seikat on huomioitu.
En suorita asennuksia autoihin sillä minulla ei ole mahdollisuutta siihen. Osien asentaminen jää jokaisen omaksi tehtäväksi ja omalle vastuulle, työ sujuu helposti harrastelijalta mikäli perustyökalut (lenkkiavaimia ja räikkäsarja ym.) löytyy.
-----------------------------------------------------------------------
Ao.kuvista näkee miltä sarja näyttää asennettuna (ei alkuperäisestä juuri erota) sekä minkä verran on M52-moottorin imusarjan kanavien koko verrattuna M50B25 moottorin kanaviin. Ero on yli neljäsosa kanavan pinta-alasta, joka parantaa moottorin hengitystä yläkierroksilla huomattavasti. Pelkällä imusarjan vaihdolla M52B28-moottorista hevosvoimia saadaan yleisesti 220hp, ja myös vääntökäyrä saadaan jatkumaan korkeammille kierroksille alempien kierrosalueiden siitä kärsimättä. Polttoainetalous pysyy täysin ennallaan, eli vaihdolla ei ole muuta vaikutusta kuin huomattavasti suurempi teho ja käyttökierrosalueen jatkuminen ylemmäs.
Käytännössä moottori vetää vaihdon jälkeen rajoittimeen asti puutumatta lainkaan joka helpottaa mm. ohituksia 100km/h vauhdista. Kolmosvaihteella on tällöin tehot parhaimmillaan ja samalla vaihteella saa vedättää aina rajoittajaan asti.
M52-moottoreissa on käytetty samaa imusarjaa läpi koko moottorityypin, eli niin 2.0,2.5 kuin 2.8-litrainenkin moottori on samalla imusarjalla(!). Kanavien koko M52-moottorin imusarjassa on täysin sama kuin 2-litraisen M50-moottorin. Mitä tämä sama imusarja sitten tekee 2.8-litraisessa M52-koneessa? Tällä 2-litraisen moottorin imusarjalla on saatu 2.8-litraisen moottorin hevosvoimat alas ja paperilla alle 200hp, josta tehdas on hyötynyt auton valmistuksessa. Kanavien koko M52-moottorin sylinterikannessa on jo alkuperäisenä täysin sama kuin M50B25 imusarjassa eli kannen kanavia ei tarvitse suurentaa. Eli toisinsanoen vakioimusarjan kanssa sylinterikannen ja imusarjan liitoskohtaan muodostuu porras jonka koko näkyy oikeanpuoleisessa kuvassa jossa imusarjat rinnakkain. Kuvassa pienempikanavaiseen M52-koneen alkuperäiseen imusarjaan on tähän portaaseen kerääntynyt karstaa (kanavan koko sylinterikannessa on siis=tiivisteen koko=M50B25-imusarjan kanavan koko jolloin muita muutoksia ei tarvita).
-----------------------------------------------------------------------
Kyseessä on harrastus päivätyön ja muun elämän ohella, joten valmiita settejä ei välttämättä ole valmiina hyllyssä.
Valmistus riippuu täysin imusarjojen saannista. Setin tekoa helpottaa ja nopeuttaa huomattavasti jos hankit imusarjan jostain itse mikäli minulla ei työstettävää imusarjaa satu sillä hetkellä olemaan. Tällöin toimitusaika on noin viikko siitä kun saan imusarjan käsiini. Maksu tapahtuu "raha tilille-paketti postiin" periaatteella, eli paketti lähtee samana päivänä kun maksu näkyy tilillä.
Yhteydenotot ja tiedustelut privaviestillä...
Comment