Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kampiakselin asentotunnistin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TuomoA
    BTCF Member
    • Apr 2009
    • 538
    • Krs

    Kampiakselin asentotunnistin

    Moro,

    Keltainen moottorin vikavalo tulee tauluun ja käynti epätasaista. Neljä vikakoodia joista yksi kampiakselin asentotunnistimelta. Vikakoodit nollattu ja heti asentotunnistimelta sama vikakoodi. Yleinen vika? Auto 2011 30tkm ajettu n43b20
    G26 420iA Msport SanremoGreen
    F22 220iA Msport EstorilBlau
    F20 118i MsportValenciaOrange
    E82 118dA TitanSilber
  • TuomoA
    BTCF Member
    • Apr 2009
    • 538
    • Krs

    #2
    Tällaiset vikakoodit koneesta:

    2AEC typpimonoksiditunistin raja-arvo 2 ylitetty
    30DA typpimonoksiditunnistin viallinen
    2A99 pakopuolen nokka-akselin (lohko1) arvo ylittää sallitun alueen
    2AA1 nokka-akselin asentoanturi, pakopuolen nokka-akseli signaali viallinen

    onko vika todennäköisemmin nokka-akselin asentotunnistimessa vai jossain muussa?
    G26 420iA Msport SanremoGreen
    F22 220iA Msport EstorilBlau
    F20 118i MsportValenciaOrange
    E82 118dA TitanSilber

    Comment

    • TuomoA
      BTCF Member
      • Apr 2009
      • 538
      • Krs

      #3
      Vähän yksin puhelun jatkoa.
      nokka-akselin asentotunnistin vaihdettu ja siihen liittyvät koodit poistui. Auto toimii taas ihan ok. aamulla nollattu myös NOx vikakoodit ja päivän kaupunkireissun jälkeen eivät palanneet, joten
      G26 420iA Msport SanremoGreen
      F22 220iA Msport EstorilBlau
      F20 118i MsportValenciaOrange
      E82 118dA TitanSilber

      Comment

      • MNi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2008
        • 3144
        • Tampere

        #4
        Hyvä että tuli kuntoon. Kampuran asentoanturi kannattaa harkita vaihtaa, se voi kipuilla pitkäänkin ilman vikakoodia joten ei liene turha vikailmoitus.

        Comment

        • TuomoA
          BTCF Member
          • Apr 2009
          • 538
          • Krs

          #5
          Originally posted by MNi View Post
          Hyvä että tuli kuntoon. Kampuran asentoanturi kannattaa harkita vaihtaa, se voi kipuilla pitkäänkin ilman vikakoodia joten ei liene turha vikailmoitus.
          Juu, tuo kampuravika tuli siitä kun huollosta soittivat ja sanoivat sen olleen vikana, mutta vikakoodit oli tuosta nokka akselista, joka sitten myös vaihdettiin. Hieman vajaa 1tkm takana ja kaikki vielä ok.
          G26 420iA Msport SanremoGreen
          F22 220iA Msport EstorilBlau
          F20 118i MsportValenciaOrange
          E82 118dA TitanSilber

          Comment

          • TPAtma
            Newbiemmer
            • Dec 2014
            • 6
            • -

            #6
            Täällä tuli ensin tuo 2A99 vikakoodi. Putsasin vanoksen solenoidin, jonka jälkeen 2A99 vikakoodi jäi pois, mutta tilalle tuli 2AA1 (nokka-akselin asentoanturi, pakopuolen nokka-akseli signaali viallinen).

            Voisin vielä kokeilla vaihtaa nuo solenoidit keskenään, jotta varmistun vielä ettei tuossa pakopuolen solenoidissa ole vikaa.

            Mutta luultavasti joudun vielä vaihtamaan tuon nokka-akselin asentotunnistimen. Meneekö tuon vaihto ihan tuosta vaan vaikken mitään autonkorjaamisesta ymmärräkkään?

            Autona 116i 2 litran bensakoneella.

            Comment

            • TPAtma
              Newbiemmer
              • Dec 2014
              • 6
              • -

              #7
              Jatketaas taas.

              2A99 vikakoodi palasi taas.

              Vaihdoin solenoidit keskenään ja nollasin koodit, mutta niin vain joka aamu kylmällä koneella kone kuulostaa tyhjäkäynnillä hetken aikaa dieseliltä ja 2A99 lävähtää ruutuun, jonka jälkeen koneen käynti tasaantuu ja kaikki tuntuu toimivan normaalisti.

              Vaihdoin nokka-akselin asentotunnistimenkin uuteen, mutta ei auttanut.

              Oiskohan seuraavaksi sitten tuo kampiakselin asentotunnistin? Tosin mitään vikakoodia ei tuosta ole milloinkaan herjannut.

              Comment

              • _nixu_
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 8972
                • Kellokoski

                #8
                Seuraavaksi vois rempata jakopään. Ketju venynyt tai jako hypännyt niin ei täsmää enää ajoitus ja siitä vikakoodi :think
                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                Comment

                • Scyber
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2006
                  • 686
                  • Hyvinkää

                  #9
                  Eiks näis 116i oo sitä nokkaketju onkelmaa.
                  esim. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=227797
                  Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
                  www.napalmi.com

                  Comment

                  • TPAtma
                    Newbiemmer
                    • Dec 2014
                    • 6
                    • -

                    #10
                    Unohtui mainita, että tämä on tuoreempaa vuosimallia eli -10, eli näissä ei kai pitäisi ainakaan niin paljoa olla ketju- tai kiristinvikoja.

                    Uudet solenoiditkin vaihdoin, mutta eipä auttanu. Vanhat (ja mitä todennäköisemmin toimivat) ovat myynnissä jos joku tarvitsee.

                    Onkohan tässä mitään mitä vois helpolla kotikonstein vielä kokeilla ennenkuin vie pajalle? Vianselvittämisessä kun tuppaa helposti menemään vähintään yks touhutonni...

                    Kampuran anturinkin voisin putsata tai vaihtaa, mutta tuntuu olevan aika ahtaassa raossa ja joutuis varmaankin purkamaan kaikennäköistä edestä pois. Jos nyt edes pällistelin oikeaa anturia

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎