Announcement

Collapse
No announcement yet.

N54 (135i) 30FF ei ahda ongelmat DIY

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Harrison
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2004
    • 1529
    • Iisalmi

    N54 (135i) 30FF ei ahda ongelmat DIY

    Lämpimikseen kirjoittelen tämmöisen topickin kun näitä N54 koneita rupee olemaan joka nurkalla ja systeemit senkun ikääntyy ja pikku hiljaa osat alkaa rikkoutumaan. Jos tuntuu että sanat ahtaminen, bensanpaine,vikakoodi yms on uusia sanoja sinulle, niin unohda tämä topikki ja vie autosi osaavaan korjaamoon. Säästä osaavat ihmiset vaivalta niin ei synny pahempia ongelmia.

    Yksi yleisistä ahtamattomuus vikakoodeista " 30FF Exhaust fume turbocharger low side "

    Seuraavaksi osa syitä miksi näin voi tapahtua:

    1. Muu vika
    Joku muu on vikana kuin oikea ahto/alipainevuoto, eli tarkista vikakoodit ettei ole muita koodeja muistissa.
    Esim: "2AF3 Low fuel pressure sensor" tai muu bensanpaine ongelma mikä vaikuttaa systeemin toimivuuteen.
    Joten muu systeemi on hyvä olla kunnossa, ennen kuin ahto ongelmaan alat korjaamaan.


    2. Ahtoputki vuoto
    Tarkista kaikki liitännät NÄISTÄ AHTOPUTKISTA kylmältä puolelta.

    - Jonkin verran putkessa #3 on ollut ongelmia, että kumi alkaa halkeilemaan ahtimien ja coolerin väliltä.

    - Myös liitokset imusarjaan ja ahtoilman takaisin kierrätys letkujen kiinnitykset kannattaa tarkistaa.

    3. Alipaine vuoto
    Turbon hukkaporttien ohjaus tapahtuu osikseen NÄITTEN LETKUJEN/SOLENOIDIEN kautta.

    - Kun auton sammuttaa, niin näihin letkuihin kuulusi jäädä hyvähkö alipaine. Tarkista sen irroittamalla TÄMÄ SINISELLÄ MERKITTY LETKU ja kuuntele/laita sormesi letkun eteen, että onko systeemissä vielä alipainetta auton sammuttamisen jälkeen.

    Jos on ja alipaine pysyy 30sek, niin systeemi OK ja tuskin vuotaa pahemmin estämättä systeemiä toimimasta oikein.

    Jos ei niin jatka tarkistamaan kaikki alipaineletkut ja solenoidit.
    - Solenoidi tarkistus JB4 kanssa ( In English)
    -Letkujen ja hukkaporttien tarkistus/paineistus ohje ( In English )


    4. Turbot rikki
    Näissähän voi olla mitä vaan. Siivekkeet väljät yms yms, mutta harvoin (tosi turbo miehet osaa kertoo vielä paremmin siivistä ja niiten välyksistä).
    Harvoin siivet tai muut väljät, että vaikuttaa suuresti ahtamiseen.

    - N54 ahtimet voivat vuotaa sitten hukkaporttien kelloista läpi.
    Testaa laittamalla letku hukkaportin kelloon ja alipaineista se imemällä letkua suullasi tai vaikka ruutalla. Tapahtuu harvoin

    - TAI sitten hukkaportit ovat vaan väljät akselista ettei se pääse liikkumaan oikein ja silloin se luultavasti rällättää aika kettumaisesti.
    Tässä kun portti ei sulkeudu kunnolla. Tämä tapahtuu todella usein!

    Ja hukkaportteja ei erikseen vaihdeta, niin vaihda kokonaan uusi turbo

    5. Imusarjan "PCV" vuotaa *KORKEAMMAT AHTOPAINEET*

    Korkeimmissa ahtopaine tsydeemeissä TÄMMÖINEN murkula voi kanssa vaivata omalla vuotamisella!

    "Rob beck valve" = PCV = positive crankcase valve

    6. ??? Maybe some more ???
    Last edited by Harrison; 18-09-2014, 10:23.
    Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
    Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
    Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella

    Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi

    Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT

    EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i
Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎