Announcement

Collapse
No announcement yet.

M47 ( 120da e87) imusarjana läppien poisto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Renken
    Bimmer Rookie
    • Nov 2007
    • 27

    M47 ( 120da e87) imusarjana läppien poisto

    Moi !
    Mitä haittoja / ongelmia / hyötyjä tulee imusarjan läppien poiston mukana .
    Oikeesti ; ei mutu tai luullakseni ? Vai onko tarpeen poistaa.
    Nyt putsattu / oli 25% tukossa -vielä asentamatta.
  • Supra^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 5150
    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

    #2
    Originally posted by Renken View Post
    Moi !
    Mitä haittoja / ongelmia / hyötyjä tulee imusarjan läppien poiston mukana .
    Oikeesti ; ei mutu tai luullakseni ? Vai onko tarpeen poistaa.
    Nyt putsattu / oli 25% tukossa -vielä asentamatta.
    Läpät paikoillaan = Ongelmia, suht kalliita ongelmia ja erittäin kalliita ongelmia.
    Läpät poistettu = Ei minkäänlaisia ongelmia.

    Hyötyjä poistamisesta = Läpät eivät tipu moottoriin, moottori ei mene rikki.
    Haittoja poistamisesta = Ei minkäänlaisia.
    Musti 8HP
    Nokivasara M47
    TeiniCoupé DCT
    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

    Ex:
    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

    Comment

    • jpeltoma
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2004
      • 600
      • pirkanmaa

      #3
      Tuosta voi katsella millä mallilla ne on 200 tkm jälkeen.



      Itse olen samanlaisia nyppinyt 200 ajetusta josta läppäakseli jo poikki ja läppiä irti sitämyöte.
      Last edited by jpeltoma; 27-12-2014, 14:04.
      __________________________________________________ ________________________
      Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

      Comment

      • Supra^
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 5150
        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

        #4
        Originally posted by jpeltoma View Post
        Tuosta voi katsella millä mallilla ne on 200 tkm jälkeen.



        Itse olen samanlaisia nyppinyt 200 ajetusta josta läppäakseli jo poikki ja läppiä irti sitämyöte.
        Nusnus, videossa N47 jossa erilainen imusarja & läpät. Lopputulos kuitenkin molemmissa sama.

        Tästä pdf:stä (etenkin kuvat 10,11,12) näkyy miten käy.

        Kannattaa parikymppiä tuhlata myös valmiiksi sorvattuihin muovisiin/alumiinisiin tulppiin, ei tarvitse alkaa millään liimoilla ja ruuveilla kikkailemaan. Autostani oli jossain kohti <250tkm poistettu läpät mutta sen verran askartelemalla oli tehty että 3/4 näkyi selkeitä vuotamisen merkkejä.
        Internet väittää että M47:aan on tullut loppupäästä vahvistetut läpät joissa isompi halkaisija (33mm vs 22mm), nekin kyllä tippuu koneeseen ihan yhtälailla. Oma on "viimeisiä" valmistettuja, ja siinä oli kuitenkin pienemmät 22mm reiät imusarjassa.
        Last edited by Supra^; 27-12-2014, 16:05.
        Musti 8HP
        Nokivasara M47
        TeiniCoupé DCT
        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

        Ex:
        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

        Comment

        • jpeltoma
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2004
          • 600
          • pirkanmaa

          #5
          Olet oikeessa, en huomannu että kyse oli alkupään autosta -jossa vielä M47- vaikka otsikossakin se oli. Saahan noihin tietysti uusia imusarjojakin , hinta on saksassa n 300-400 euroa, jos auton haluaa pitää alkuperäiskuntoisena.
          __________________________________________________ ________________________
          Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

          Comment

          • Scyber
            Bimmer Fanatic
            • May 2006
            • 686
            • Hyvinkää

            #6
            Moottorijarrutus vähenee sellai hassusti.

            Tosi vahva tyhjäkäynti on ainakin n47 koneisissa, en tiedä sit vaikuttaako kaasuttomaan liikkeellelähtöön.
            Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
            www.napalmi.com

            Comment

            • jpeltoma
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2004
              • 600
              • pirkanmaa

              #7
              Originally posted by Scyber View Post
              Moottorijarrutus vähenee sellai hassusti.

              Tosi vahva tyhjäkäynti on ainakin n47 koneisissa, en tiedä sit vaikuttaako kaasuttomaan liikkeellelähtöön.
              Siinä vaiheessa kun ne läpät heiluu itsekseen kun mummon hampaat niin ei niillä ole mitään merkitystä mihinkään. Ei ne ole ilmatiiviit olleet edes uutena, sitäpaitsi siellä on erikseen ilmaläppä coolerin putkessa. Alkuperäinen tarkoitus oli aiheuttaa pyörrettä virtaukseen jolla vaikutettiin sylinterin täytökseen. Muutenkin tuon pyörrevaikutuksen toiminnan mä haluaisin nähdä käytännössä siinä vaiheessa kun imusarja on EGR oksennusta puolillaan ja läppä poikittain irti imukanavissa
              Last edited by jpeltoma; 30-12-2014, 09:34.
              __________________________________________________ ________________________
              Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎