Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vaimon 116i vaihdelaatikko rikki? 3000 e?!!!!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sulkis
    Bimmer Rookie
    • Jun 2013
    • 39
    • Helsinki

    Vaimon 116i vaihdelaatikko rikki? 3000 e?!!!!!!

    Nyt tarvitsisin apua...

    Eilen vaimo soitti, kun olin työmatkalla, että vaihteet 2, 4 ja 6 ei mene päälle ja jumittui 5 vaihteelle. Tänään merkkihuolto kertoi, että vaihdelaatikko on rikki ja siellä oli ilmeisesti metallinpaloja. Soittivat huollosta, että laatikoita ei yleensä korjata vaan tilataan suoraan uusi ja hinta reilu 3000 euroa... Ei helv... voi olla totta. Autolla on ajettu 65 tkm ja on vuosimallia -09.

    Olisiko jollain heittää vinkkejä, kuinka kannattaa edetä ja saako jostain korjauksen halvemmalla?
  • Scyber
    Bimmer Fanatic
    • May 2006
    • 686
    • Hyvinkää

    #2
    Käytetty aski, hintaa ~1000€ ja vaihto vie nosturilla sen pari tuntia

    esim. http://varaosahaku.fi/fi-fi/BMW/BMW-...rttype_id[0]=0

    Ebaystakin voinee tilata tai esim. Benkaralta kysellä osanumerolla käytettyä askia.

    www.realoem.com katselemaan runkonumeron seitsemällä vikalla (VIN) osanumerot askiin ja etsimään.
    Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
    www.napalmi.com

    Comment

    • jpeltoma
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2004
      • 600
      • pirkanmaa

      #3
      Last edited by jpeltoma; 10-05-2015, 05:22.
      __________________________________________________ ________________________
      Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

      Comment

      • WSE1
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3242
        • Suomusjärvi

        #4
        Ruotsissa olisi siis halvimmat sopivat noin 700€, rahtikuluja kyllä tulee tuolta yleensä sen verran että melkein kannattaisi ottaa auto laivaan ja hakea itse.

        Comment

        • 205/65-15H
          BTCF Member
          • Mar 2008
          • 1422

          #5
          Onko bmw- huoltohistoria aukoton? Manuaalilaatikon elinikä on lähes auton elinikä, tomaatti about 200tkm, joten goodwilliä luulisi järjestyvän 50-100% kuluista.
          e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
          e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
          Ioniq5 AWD -22
          Leaf 40kwh -18

          Comment

          • Bullitt
            BTCF Member
            • Jul 2002
            • 2786
            • Turku

            #6
            Originally posted by WSE1 View Post
            Ruotsissa olisi siis halvimmat sopivat noin 700€, rahtikuluja kyllä tulee tuolta yleensä sen verran että melkein kannattaisi ottaa auto laivaan ja hakea itse.
            Melkein? Mun mielestä ei mitään järkeä. Juuri tilasin moottorin Ruotsista ja rahtia tuli 1500 kruunua.


            Comment

            • wilho
              Bimmer Rookie
              • Jun 2007
              • 104

              #7
              Moi,

              kyllä vaihdelaatikon pitää vähintään 100tkm kestää, kannattaa jutella BMW merkkihuollon ja tarvittaessa maahantuojan ja/tai kuluttajaneuvojan kanssa.
              F15 40e M-Sport: 2016 : Alpine Weiss
              F45 225xe Sport: 2016 : Alpine Weiss
              E46 316ti : 2004 : Schwarz
              ex. E46 316ti M-Sport : 2002 : Schwarz Metallic ex. F11 520d xDrive Nordic Edition: 2014 : Schwarzex. E92 335i : 2007 : Titan Silber Metallic / Quaife ex. E46 330Ci : 2001 : Titan Silber Metallic

              Comment

              • BeamR
                BTCF Member
                • Jul 2007
                • 13363
                • Espoon takametsät

                #8
                neuvoja ei ole sulle antaa, mutta kommenttina tuohon kestävyyteen: manuaaliaskit on aika pomminvarmoja kuitenkin toiminnaltaan, jos niistä ei synkroja revitä paskaksi, tyypillisesti 2. tai 3. vaihde. Mutta noissa manuaaliaskeissakin on (luonnollisestI) joskus lähtökohtaisesti maanantaikappaleita seassa, ihmisen tekemiä vehkeitä kun ovat.

                Mulla meni joskus 07-08 haminoilla vuoden vanhasta E90 318i:stä vaihdelaatikon 5. vaihteen synkka rikki kilometrilukemalla 35tkm. Jos se olisi johtunut revittelystä ja kiihdyttelystä, niin olisi pitänyt mennä katsomaan peiliin, mutta tuolla 129hp mosalla ei enää vitosella paljon revitellä...

                Tehdas maksoi siihen uuden askin. Toki autokin oli silloin vielä takuun alainen, ollut itselläni uudesta asti ajossa. Käytännössä työnjohto kävi koeajamassa auton ja totesi vian, sen jälkeen katsottiin kalenterista vaihtoaikaa askille.
                F46 Gran Tourer -20
                Boxster 2.5 -97

                Comment

                • Audimies
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2011
                  • 48
                  • Helsinki

                  #9
                  Halvalla pääset jos 3000 euron kustannusarvio. Kokemusta on vastaavasta jossa laatikko paukkui, mutta vaihtoi kyllä. Tiiviste oli vuotanut ja laatikko vaihtoon.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎