Koneesta ketju poikki ja isoa hittiä yläpäässä. En tarkaalleen tiedä mitä on mennyt mutta mieluummin vaihtaisin koneen kuin korjauttaisin. Alkuperäinen kone N47D20U0, jossa 105kw, vuosimalli 2008. Muutama kysymys:
1) Ovatko kaikki N47D20-versiot (A, B... U jne) keskenään teknisesti vaihtokelpoisia?
2) Voinko samalla nostaa tehoja ilman että jarrut ym pitää päivittää? Jo 120d:ssä lienee isommat levyt. Esim 320d:n 120kw ja 135kw koneita on paremmin tarjolla. Mitä säännöt sanovat ja mitä katsastusmies sanoo/huomaa?
3) Voinko panna tilalle vanhemman M47-tyypin koneen? Niitä olisi paljon tarjolla ja niissä taitaa jakopää kestää paremmin. Ovatko kaikki kaapelit ja letkut samoissa paikoissa ja onko elektroniikka vastaava?
4) Kuinka iso duuni on koneen vaihdossa? Olen vaihtanut koneita veneisiin, prätkiin ja rättisitikkaan mutta en ikinä oikeisiin autoihin. En siis ole ihan tumpelo mutta en halua ryhtyä sellaiseen mikä vaatii erikoistyökaluja tai ammattitaitoa.
1) Ovatko kaikki N47D20-versiot (A, B... U jne) keskenään teknisesti vaihtokelpoisia?
2) Voinko samalla nostaa tehoja ilman että jarrut ym pitää päivittää? Jo 120d:ssä lienee isommat levyt. Esim 320d:n 120kw ja 135kw koneita on paremmin tarjolla. Mitä säännöt sanovat ja mitä katsastusmies sanoo/huomaa?
3) Voinko panna tilalle vanhemman M47-tyypin koneen? Niitä olisi paljon tarjolla ja niissä taitaa jakopää kestää paremmin. Ovatko kaikki kaapelit ja letkut samoissa paikoissa ja onko elektroniikka vastaava?
4) Kuinka iso duuni on koneen vaihdossa? Olen vaihtanut koneita veneisiin, prätkiin ja rättisitikkaan mutta en ikinä oikeisiin autoihin. En siis ole ihan tumpelo mutta en halua ryhtyä sellaiseen mikä vaatii erikoistyökaluja tai ammattitaitoa.
Comment