Announcement

Collapse
No announcement yet.

e87 116i kokemuksia? (..ja ykkösistä yleensä)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Silvio
    BTCF Member
    • Feb 2007
    • 293
    • *

    e87 116i kokemuksia? (..ja ykkösistä yleensä)

    Tervehdys.

    Aiemman auton kohdatessa viime viikolla tulisen loppunsa moottoritilan palossa johtaen lunastukseen olen olosuhteiden pakosta joutunut katselemaan itselleni uutta kulkinetta.

    Netin autotarjontaa selanneena silmään osuivat budjettiin sopivat alkupään e87 mallit, lähinnä 116i. Ykkösten ulkonäkö miellyttää omaa silmää, tilat riittäisivät ja poloinen pieni bensamoottorikin palvelisi tarkoitusperiäni ollen ainakin mukamas järkevä kauppaliikutin. Kutoskoneinen tottakai olisi enemmän Auto muttei valittettavasti mahdu budjettiin. Perheestä myös löytyy jo ennestään isompi dieselfarmari joten sillä voisi kulkea isommat reissut.
    Lisää netin syövereitä selanneena vastaan tuli nopeasti tietoa jakopään ongelmista ja muista tekniikkaan liittyvistä murheista.

    Nyt kysynkin ensimmäisenä; ostanko ihan suoraan pelkkiä ongelmia kyseisen moottorityypin tai ko. automallin kanssa? Onhan näillä ihmiset kuitenkin jo ehtineet ajella.

    Onko merkittävää eroa luotettavuuden suhteen ihan ensimmäisten mallien ja 2007> facelifitien suhteen?

    Mitä erityisesti ostaessa katsoa ja kysyä ja tarkistaa myyjältä normaalien mitä tahansa autoa ostaessa tarkistettavien asioiden lisäksi, mitä tehtyjä huoltoja, vaihdettuja osia tms. kannattaa ns. arvostaa?

    Uudempi valmistusvuosi vai matalammat kilometrit jos tällainen valinta tulee eteen?

    Haukkaanko vain kasan multaa jos hankin kyseisenmallisen auton? Kannustakaa tai pelotelkaa pois

    Kiitokset näistä,
    t. epätietoinen
    Last edited by Silvio; 30-07-2016, 08:45.
    ...
  • Kissvesala
    Moderator
    • Jun 2010
    • 3110
    • Liminka

    #2
    En suosittele. Jakopää ja valvetronic on tosi isot miinukset. Näiden kans jos uskaltaa riskin ottaa, niin muutenhan auto ei eroa 3-sarjasta kun kokonsa puolesta.
    Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
    Kissvesala.fi
    Priva tai o443424479

    Comment

    • TuomoA
      BTCF Member
      • Apr 2009
      • 538
      • Krs

      #3
      2 omistaneena voin suositella. Tosin molemmat kohtuu pienillä kilometreillä. Toinen oli 2009 45B16 ja tämä nykyinen 2011 43B20. Molemmat siis 116i, mutta suosittelen tuota 2.0L koneella olevaa. Merkittävästi miellyttävämpi. Tätä samaa moottoria on käytetty kuten kissvesala mainitsi melko kattavasti myös E90 malleissa, onko jopa e6x 520?
      Onhan näitä tälläkin foorumilla useita ja isommitta ongelmitta, toki tiedostaen nuo edellä mainitut mahdolliset ongelmakohdat. Itse käyttöautona erittäin hyvä.
      G26 420iA Msport SanremoGreen
      F22 220iA Msport EstorilBlau
      F20 118i MsportValenciaOrange
      E82 118dA TitanSilber

      Comment

      • Silvio
        BTCF Member
        • Feb 2007
        • 293
        • *

        #4
        Kiitos näistä!
        ...

        Comment

        • pyroz
          BTCF Member
          • Nov 2002
          • 6767
          • PK-seutu

          #5
          Huom. Tuossa ylempänä puhutaan N45:sta ja 2009 vuosimallista. Ei pidä paikkaansa. 2007 muuttui moottori N43:ksi, ja 2009 alusta siitä tuli 2-litrainen myös 116i malliin, eli N43B20 (softalla kuristettu 120i moottori).

          Jakopää on monella näistä mennyt, monella ei. Longlife huoltovälin venyttäminen ei ainakaan asiaa auta. Hieno kombinaatio pieniruokaista käyttöautoa ja ajettavuutta varsinkin M-sport varusteltuna
          S65, S85, H1, N63TU, IB1

          Comment

          • Silvio
            BTCF Member
            • Feb 2007
            • 293
            • *

            #6
            Totta tuo moottoreista.

            Ja jakokopäätä kun tarkkailee ja huoltaa vähintäänkin ajallaan niin eiköhän tuollaisen kanssa pärjää, mainitsit myös aika hyvin kiinnostukseni noita kohtaan.
            ...

            Comment

            • TuomoA
              BTCF Member
              • Apr 2009
              • 538
              • Krs

              #7
              Originally posted by pyroz View Post
              Huom. Tuossa ylempänä puhutaan N45:sta ja 2009 vuosimallista. Ei pidä paikkaansa.
              Ja sitten toivotaan faktoja yllä olevalle väitteelle. Wikipedia luulee tietävänsä että ko moottoria on käytetty 2004-2011 E8x malleissa ja omassa 2009 vuosimallin E81 116i oli kyllä varmasti 1.6L moottori. Se että oliko se juurikin N45B16 en varmuudella osaa sanoa, mutta epäilisin.

              EDIT: E8x LCI 2009 käytetty moottori on N43B16. Eli sama teho kuin kuristetussa 2L mutta pienempi vääntö.
              Last edited by TuomoA; 16-06-2016, 02:40.
              G26 420iA Msport SanremoGreen
              F22 220iA Msport EstorilBlau
              F20 118i MsportValenciaOrange
              E82 118dA TitanSilber

              Comment

              • pyroz
                BTCF Member
                • Nov 2002
                • 6767
                • PK-seutu

                #8
                Originally posted by TuomoA View Post
                Ja sitten toivotaan faktoja yllä olevalle väitteelle. Wikipedia luulee tietävänsä että ko moottoria on käytetty 2004-2011 E8x malleissa ja omassa 2009 vuosimallin E81 116i oli kyllä varmasti 1.6L moottori. Se että oliko se juurikin N45B16 en varmuudella osaa sanoa, mutta epäilisin.

                EDIT: E8x LCI 2009 käytetty moottori on N43B16. Eli sama teho kuin kuristetussa 2L mutta pienempi vääntö.
                No kysyjä kysyi E87 116i mallista. Sinun E81:stä en tiedä mitään, mutta sitä ei kysyttykään
                S65, S85, H1, N63TU, IB1

                Comment

                • Silvio
                  BTCF Member
                  • Feb 2007
                  • 293
                  • *

                  #9
                  Vahingon kautta voittoon

                  Tämä postaus ei varmastikaan kovin suurta informaatioarvoa tarjoa mutta kerrottakoon kuitenkin että sattumalta ostinkin 2005 vuosimallin 120iA:n kun erittäin sopivasti vastaan tuli. Ensivaikutelma on miellyttävä, huoltohistoria kattava sekä uskottava, ajettavuus mainio ja autona muutenkin ns. käteen sopiva peli erityisesti luokan huomioiden. Toivotaan että tulevat kilometrit ovat huolettomia.
                  ...

                  Comment

                  • BMW525Xda
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 8681
                    • Xxxxxx

                    #10
                    Hieman Ot:a varmasti mutta eilen tyttäreni koeajoi uuden 118ia mallin.
                    Istuin pari tuntia kyydissä ja huomiot kiinnittyivät äänimaailmaan ja sisustukseen.

                    Ykkönen on oikeasti hiljainen ja tukevan oloinen auto !!
                    Huomio kiinnittyi juuri hiljaisuuteen, ei paljon jos ollenkaan enempää ääntä kuin E60:ssä ja koeajon perään tehtiinkin lenkki E60:llä asian toteamiseksi, vasta 120+ nopeuksissa alkaa eroa syntyä isomman hyväksi.

                    Sisätiloista huokuu ison auton tuntua, kaikki on jämäkkää ja sopivan massiivista suhteessa auton mittoihin, mm keskikyynärtuki ja ohjauspyörä (paksuus).

                    Penkit olivat sportit ja erinomaiset.

                    Vaihteistosta sai miinusta tyttäreltä verrattuna E60 vanhaan kuusiloviseen, töksäytteli alaspäin vaihdoissa kun saavuttiin liikennevaloihin jne. Ylöspäin vaihdot oli todella pehmeitä ja huomaamattomia.

                    Mutta, ~40t€ hintaan oma ehdotukseni oli käytetty 130i....

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎