Ostimme keväällä 120i:n vm 2006 joka muuten on pelannut hyvin paitsi että heittää keltaisen moottorivalon päälle silloin tällöin. Inpalla kun lukee vikakoodit niin aina sama vikakoodi
29F4 CDKKAT - Catalytic-converter conversion
P0420 Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)
Auto toimii ja kulkee tästä huolimatta ihan normaalisti mutta valo jää tosiaan palamaan. Olen ehkä viisi kertaa kuitannut vian kolmen kuukauden aikana.
Pitäiskö ruveta etsiä vikaa esim. lambdoista vai onko tosiaan niin että katit eivät toimi enää?
Ja toinen huolen asia on jakoketju, pitää kylmänä hieman ääntä jakopäästä ihan kuin ketju löisi jotain vasten, koneen lämmettessä ääntä ei enää kuule. Katsoin että koneessa on vanhan mallin kiristin pultti, pitäsikö vaihtaa siiheen uuteen kiristimeen vai voiko siihen vanhaan luottaa?
Miten paljon kiristimä ja ylipäätänsä jakopään remppoja on tehty näihin N46 koneisiin? Pitäisi kuulemaan mukaan olla yksi luotettavimmista nykyajan neloskoneista.
Tässä vielä täydellinen vikakoodi:
E R R O R M E M O R Y
---------------------------------------
Date: 10.08.2016 22:22:40
ECU: MEV9N46L
JobStatus: OKAY
Variant: MEV9N46L
-------------------------------------------------------------
RESULT: 1 error in error memory !
-------------------------------------------------------------
29F4 CDKKAT - Catalytic-converter conversion
P0420 Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)
Error counter: 1
Logistic counter: 40
Mileage 144544 km
Exhaust mass flow filtered (msabg) 24.00 kg/h
Relative air filling (rl) 25.50 %
Exhaust temperature cat. from model (tikatm) 645.00 Grd C
Lambda actual value front cat (lamsoni_u) 0.94 -
Catalytic converter efficiency below threshold value
Test conditions fulfilled
Error present now and already stored
Error would cause a warning lamp to light up
Diagnostic stopped
MIL on
Error code: 29 F4 E2 12 04 20 01 28 46 94 06 22 8B 0F FF FF
FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF
================================================== ===========
29F4 CDKKAT - Catalytic-converter conversion
P0420 Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)
Auto toimii ja kulkee tästä huolimatta ihan normaalisti mutta valo jää tosiaan palamaan. Olen ehkä viisi kertaa kuitannut vian kolmen kuukauden aikana.
Pitäiskö ruveta etsiä vikaa esim. lambdoista vai onko tosiaan niin että katit eivät toimi enää?
Ja toinen huolen asia on jakoketju, pitää kylmänä hieman ääntä jakopäästä ihan kuin ketju löisi jotain vasten, koneen lämmettessä ääntä ei enää kuule. Katsoin että koneessa on vanhan mallin kiristin pultti, pitäsikö vaihtaa siiheen uuteen kiristimeen vai voiko siihen vanhaan luottaa?
Miten paljon kiristimä ja ylipäätänsä jakopään remppoja on tehty näihin N46 koneisiin? Pitäisi kuulemaan mukaan olla yksi luotettavimmista nykyajan neloskoneista.
Tässä vielä täydellinen vikakoodi:
E R R O R M E M O R Y
---------------------------------------
Date: 10.08.2016 22:22:40
ECU: MEV9N46L
JobStatus: OKAY
Variant: MEV9N46L
-------------------------------------------------------------
RESULT: 1 error in error memory !
-------------------------------------------------------------
29F4 CDKKAT - Catalytic-converter conversion
P0420 Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)
Error counter: 1
Logistic counter: 40
Mileage 144544 km
Exhaust mass flow filtered (msabg) 24.00 kg/h
Relative air filling (rl) 25.50 %
Exhaust temperature cat. from model (tikatm) 645.00 Grd C
Lambda actual value front cat (lamsoni_u) 0.94 -
Catalytic converter efficiency below threshold value
Test conditions fulfilled
Error present now and already stored
Error would cause a warning lamp to light up
Diagnostic stopped
MIL on
Error code: 29 F4 E2 12 04 20 01 28 46 94 06 22 8B 0F FF FF
FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF
================================================== ===========