Announcement

Collapse
No announcement yet.

E88 120tkm ja kone uusiksi käytyään laakkosella ja autokeskuksessa!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cabby
    Newbiemmer
    • Aug 2016
    • 1
    • Espoo, Southern Finland, Finland

    E88 120tkm ja kone uusiksi käytyään laakkosella ja autokeskuksessa!

    Täytyypä varoitella muitakin bemaristeja tästä häkellyttävän huonosta palvelun laadusta.. ja muistuttaa jakoketjun löystymisestä ja sen tarkistamisesta!

    Autoni 1-sarjan cabrio (E88) on vm.2008 ja nyt 120tkm ajettu. Vuonna 2011 vein autoni huoltoon Laakkoselle pariin otteeseen palaneen konevikahäiriövalon takia.
    Laakkonen uusi Nox-tunnistimen ja nollasi vikamuistin. Vaikkakin siinä oli myös "nokka-akselin referenssi liian suuri", sille ei tehty mitään vaikka amattilaisen käsissä olisivat tarkistaneet jakoketjun tässä vaiheessa...
    2013 vein auton samalla konevikaherjalla autokeskus konalaan. Siellä Nox-katalysaattorin täytös oli suuri, ja suoritettiin polttoajo ja nollattiin vikamuisti.

    Kun kävin toisen kerran Laakkosella 2012 samasta herjasta, kuittasivat sen "softavirheellä" ja nollasivat vikamuistin..

    Nyt heinäkuun lopulla 2016 kun taas oli sama konevikaherja ja lisäksi herjasi öljyn tasosta, ajoin auton konalan autokeskukseen.
    1½ vkoa meni, niin saivat koneen purettua ja lopputuloksena on uuden moottorin tilaaminen! Oli ruvennut leikkaamaan kiinni..
    auto on siis yli kuukauden huollossa, arvio 5000-6000€ (jos riittääkään..)

    BMW suomi vastasi kerran sähköpostiin, että "asiakaspalvelu hoitaa", eikä sen jälkeen ol kuulunut mitään!

    Siis valtuutetut BMW-huollot kyseessä, ja esim. jakoketjun löystyminen ja koneen rikkoontuminen sen ansiosta on ollut jo vuosia viestiketjuissa ja pari vuotta sitten tehty huoltotiedote tästä https://drive.google.com/file/d/0B52...w?pref=2&pli=1 , eikä siltikään näistä kumpikaan voinut tarkistaa jakoketjua!

    Jää nähtäväksi, jääkö vielä koko hoito minun maksettavakseni vai onko BMW vielä laatutalo, joka myös satsaa asiakastyytyväisyyteen ( ja jatkossa parempaan autojen laatuun!)

    Nyt meni kyllä pisteet niin bemarilta, kuin laakkoselta ja autokeskukselta!
    Muistakaa pyytää joka huollossa, että tarkistavat jakoketjun! Ja myös kaikki kirjallisena, mitä sanovat tai tekevät!
  • ockelbo4500
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 921
    • Sotkamo--Oulu

    #2
    Nämä jakoketjuongelmat on kyllä bemarille tuttuja, mutta luin tuosta tuon huoltotiedotteen ja tuossahan on heti alussa sanottu tuo mitä olen epäillyt jo vuosia eli

    "On the vehicles concerned, in individual cases, the chain tensioner may not compensate for the extension of the timing chain. Exceeding the maintenance intervals and the presence of deviation in the oil quality lead to an increased extension of the timing chain. "

    Tuossahan vähän niinkuin myönnetään että jakoketju menee piloille jos ajaa ajoneuvon huoltovälinäytön mukaisilla öljynvaihdoväleillä esim. Suomen olosuhteissa. Omasta mielestä 20tkm on aika maksimi nykyautoillekin, ainakin jos talvella tulee kylmäkäynnistyksiä eikä kilometrejä kerry kovin nopeaan.
    Olisi mielenkiintoista nähdä, että jos olisi tällainen N47, johon öljyt olisi vaihdettu 15tkm välein niin kestääkö sillä ajaa samalla ketjulla 400tkm :think
    BMW E84 X1 18dXdrive -14

    Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
    Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
    Ex, E46 320 d Touring -01
    Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

    Comment

    • TuomoA
      BTCF Member
      • Apr 2009
      • 529
      • Krs

      #3
      Originally posted by ockelbo4500 View Post
      Olisi mielenkiintoista nähdä, että jos olisi tällainen N47, johon öljyt olisi vaihdettu 15tkm välein niin kestääkö sillä ajaa samalla ketjulla 400tkm :think
      Itselle tuli vastikää hankittua auto N47D20 moottorilla ja tarkoitus on vaihdella öljyt 10-15tkm välein, kuten olen vaihtanut kaikkiin autoihini riippumatta siitä mitä valmistaja on ilmoittanut. Ei siitä haittaakaan ole ollut

      En usko että tiheämmällä vaihtovälillä maailman tappiin selvitään, mutta varmasti/toivottavasti kone pysyy paremmassa kunnossa.
      G30 520dA MHEV Msport ’20 SophistoGrau
      F22 220iA Msport ’18 Estorilblau
      E82 118dA ’11 TitanSilber
      E46 325ti ’01 Topasblau

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎