Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 116i jakoketju

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TipOne
    Newbiemmer
    • May 2012
    • 3
    • Helsinki, Finland

    BMW 116i jakoketju

    Hei!

    Olen hankkimassa käytettyä BMW 116i autoa. Tiedättekö saako Laakkoselta soittamalla selville rekisterinumeron perusteella että onko jakopäälle tehty jo jotain huoltotoimia? Vuosimalli tulisi olemaan 2008-2010 ja kilometrimäärä n. 100 tkm.

    Autossa on kai siis heikosta jakoketjustaan tunnettu N43B16-moottori?
    Voiko tällaiseen koneeseen tehdä ennaltaehkäisevästi jotain että se ei paukahda ja aiheuta useamman tuhannen euron laskua?

    En löytänyt aiemmista selkeää vastausta ennaltaehkäisyyn joten päätin avata uuden ketjun.
  • TFV
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 3080
    • Nurmijärvi

    #2
    Miksi ihmeessä olet ostamassa tuotetta, jonka tiedät olevan huono?
    E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

    Comment

    • TipOne
      Newbiemmer
      • May 2012
      • 3
      • Helsinki, Finland

      #3
      Originally posted by TFV View Post
      Miksi ihmeessä olet ostamassa tuotetta, jonka tiedät olevan huono?
      Omaan käyttööni 116i on kaikin puolin muuten loistava, mutta mielelläni välttäisin kalliin korjauksen kyselemällä hieman etukäteen.

      Comment

      • oinas
        Bimmer Rookie
        • May 2003
        • 102
        • Oulu

        #4
        Käyttötarpeet on niin erilaisia. Itsellä ollut yli 20v "huolettomia" 6 sylinterisiä. Nyt oli vaimolle haussa pienempi auto. 1 sarjalaista mietin pitkään, vaikka netti on täynnä kauhutarinoita n4x koneen jakopäästä.

        Osaan remppa on tehty, aina sitä ei ole merkitty huoltokirjaan. Ketjun löysyyttä pystyy tutkimaan öljyn täyttökorkin kautta. Sieltä näkyvä ohjain lienee originaalissa oranssin värinen. Remontoiduissa lienee valkoinen, korjatkaa jos olen väärässä.

        Jos huolettaa niin teettää remontin ennakoidusti, maksanee noin tonnin silloin. Tai ajelee menemään ja vie remonttiin jos alkaa kuulua ääniä.
        KoP KoP, nyt tietenkin huomenna ketju hyppää vaimon autossa..

        Comment

        • TipOne
          Newbiemmer
          • May 2012
          • 3
          • Helsinki, Finland

          #5
          Kiitos!

          Kiitos tiedoista, Laakkoseltakin sain asiaan ihan asiallisen vastauksen vaikka alkuun epäilin että vaikenevat täysin.


          Originally posted by oinas View Post
          Käyttötarpeet on niin erilaisia. Itsellä ollut yli 20v "huolettomia" 6 sylinterisiä. Nyt oli vaimolle haussa pienempi auto. 1 sarjalaista mietin pitkään, vaikka netti on täynnä kauhutarinoita n4x koneen jakopäästä.

          Osaan remppa on tehty, aina sitä ei ole merkitty huoltokirjaan. Ketjun löysyyttä pystyy tutkimaan öljyn täyttökorkin kautta. Sieltä näkyvä ohjain lienee originaalissa oranssin värinen. Remontoiduissa lienee valkoinen, korjatkaa jos olen väärässä.

          Jos huolettaa niin teettää remontin ennakoidusti, maksanee noin tonnin silloin. Tai ajelee menemään ja vie remonttiin jos alkaa kuulua ääniä.
          KoP KoP, nyt tietenkin huomenna ketju hyppää vaimon autossa..

          Comment

          • TuomoA
            BTCF Member
            • Apr 2009
            • 538
            • Krs

            #6
            Originally posted by TipOne View Post
            Autossa on kai siis heikosta jakoketjustaan tunnettu N43B16-moottori

            En löytänyt aiemmista selkeää vastausta ennaltaehkäisyyn joten päätin avata uuden ketjun.
            Olisiko noissa 2010 malleissa jo N43B20? Ei se kait tosin vaikuta noihin jakopää ongelmiin, taitaa niitä esiintyä niissäkin. Itsellä aiemmin ollut kaksikin 116i ja kummassakaan ei jakopään kanssa ollut ongelmia. Ennalta ehkäisin niin että vaihdoin öljyt tihennetysti 10-15tkm välein. En tiedä auttaako, muttei siitä haittaakaan ole ollut. Samalla tavalla tehnyt aina ja nykyisten kulkineidenkin kanssa.
            116i on ihan ok ja riittää vallan mainiosti normiliikenteessä.
            G26 420iA Msport SanremoGreen
            F22 220iA Msport EstorilBlau
            F20 118i MsportValenciaOrange
            E82 118dA TitanSilber

            Comment

            • MarttiKK
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 1638

              #7
              Originally posted by TuomoA View Post
              Olisiko noissa 2010 malleissa jo N43B20? Ei se kait tosin vaikuta noihin jakopää ongelmiin, taitaa niitä esiintyä niissäkin. Itsellä aiemmin ollut kaksikin 116i ja kummassakaan ei jakopään kanssa ollut ongelmia. Ennalta ehkäisin niin että vaihdoin öljyt tihennetysti 10-15tkm välein. En tiedä auttaako, muttei siitä haittaakaan ole ollut. Samalla tavalla tehnyt aina ja nykyisten kulkineidenkin kanssa.
              116i on ihan ok ja riittää vallan mainiosti normiliikenteessä.
              Onko samaa vikaa f20 malleissa (116i; 136hp)?

              Comment

              • TuomoA
                BTCF Member
                • Apr 2009
                • 538
                • Krs

                #8
                Originally posted by MarttiKK View Post
                Onko samaa vikaa f20 malleissa (116i; 136hp)?
                En osaa sanoa, kun en koskaan F-sarjalaista ole omistanut, niin ei niiden huoletkaan ole kiinnostanut
                Nämähän on eri generaation koneita turboineen, ilmeisesti MINIin pohjautuvia. Ei ole ihan heti näköpiirissä omassa pihassa:think
                Varmaan tuolta F20 sivuilta voi löytyä kommentteja tähän paremmin
                G26 420iA Msport SanremoGreen
                F22 220iA Msport EstorilBlau
                F20 118i MsportValenciaOrange
                E82 118dA TitanSilber

                Comment

                Working...
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎