Vika ollu pari viikkoa mutta sen kanssa pärjännyt kun kuittaan koodit. Tämän jälkeen se jää piilokoodina näkymään. Kylmäkäynnistyksessä ei sytytä valoa mutta jonkin matkan ajon jälkeen kun käynnistää syttyy vikavalo. Kuvaa en nyt osaa liittää kuvankaappauksesta mutta ensimmäiset koodit olivat seuraava: P 2415 O2 sensor exthaust sample error, P 0050 HO2S Heater control circuit. Kerran oli myös erikoinen koodi>P 0175 System Too Lean. Nyt on ollut ainoastaan tuo P 0050 Heater control circuit joka aluksi sytyttää vikavalon mutta kuittauksen jälkeen jää piilokoodiksi..apua kaivataan jos tämä jonkin osan vaihdolla asettuu.
Moottorin vikavalo syttyy
Collapse
X
-
-
-
Anturi vika näkyy logissa suorana viivana. Aluksi hetkittäin ja sitten pidempään.
Mhd:llä saat nollattua lamda-adaptiot. Kannattaa koittaa.
Öljy putkessa häiritsee sotkee myös lamdat.
Comment
-
Kiitos..toi oli hyvä tieto. Öljystä en ole varma mutta epäilen että sitä ei ole. Vikakoodin mukaan lambdan lämmityksessä ongelmia? Jotkin lambathan ovat lämmityksellä ettei pakokaasut ainoastaan sitä lämmitä!Originally posted by Pohjoisen Poika View PostAnturi vika näkyy logissa suorana viivana. Aluksi hetkittäin ja sitten pidempään.
Mhd:llä saat nollattua lamda-adaptiot. Kannattaa koittaa.
Öljy putkessa häiritsee sotkee myös lamdat.
Comment
-
Adaptaation nollaus ei auttanut ja ISTA-D alkoi reistailemaan, enkä sillä saanut katsottua. Mukava olis tietää tarkemmin, kun en viitsi 200e osaa huvikseni ostaa..vika viittaa tuohon happitunnistimeen, mutta toi "input signal" hämää hieman?Originally posted by Grandy View PostMHD:llä katsottua>2C9D Lambda probe heating in front of katalytic converter 2, input signal
Onko jotain mikä tuohon jännitteen syöttöön vaikuttaa vai onko vika itse lambdassa?
Comment
-
Otin lisenssin loggaukseen ja kokeilin mittailla molempia laajoja.. bank 1 huojuu ja toinen pysyy vakaana. Luen ko tuloksia väärin ja mitä muuta kannattaa seurata?Originally posted by Grandy View PostAdaptaation nollaus ei auttanut ja ISTA-D alkoi reistailemaan, enkä sillä saanut katsottua. Mukava olis tietää tarkemmin, kun en viitsi 200e osaa huvikseni ostaa..vika viittaa tuohon happitunnistimeen, mutta toi "input signal" hämää hieman?
Comment
-
Niinhän nuo jo aijemin sanoivat että jos piirtää suoraa viivaa niin anturiOriginally posted by Grandy View PostOtin lisenssin loggaukseen ja kokeilin mittailla molempia laajoja.. bank 1 huojuu ja toinen pysyy vakaana. Luen ko tuloksia väärin ja mitä muuta kannattaa seurata?
http://www.datazap.me/u/grandy/log-1...-30&solo=17-26
on rikki. Ja niinhän ne vikakooditkin sanoivat.
Comment
-
Juu, täytyi hieman opetella lukemaan tuota käyrää. Ei nämä äkkiseltään niin helppoja asioita ole vaikka kuinka asioiden päälle ymmärtäisi..opettelemassa tässä ollaan ja kiitos forumille avuista! Kysyn kuitenkin että miten selvitän tuon lambdan sijainnin, että menee oikein?Originally posted by ASDTurku View PostNiinhän nuo jo aijemin sanoivat että jos piirtää suoraa viivaa niin anturi
on rikki. Ja niinhän ne vikakooditkin sanoivat.Last edited by Grandy; 02-01-2017, 10:27.
Comment
-
Bank 2 eli sylinterit 4-6 turbo ja sen jäkeen ensimmäinen lamda. Jos ei DB ;t,niin,Originally posted by Grandy View PostJuu, täytyi hieman opetella lukemaan tuota käyrää. Ei nämä äkkiseltään niin helppoja asioita ole vaikka kuinka asioiden päälle ymmärtäisi..opettelemassa tässä ollaan ja kiitos forumille avuista! Kysyn kuitenkin että miten selvitän tuon lambdan sijainnin, että menee oikein?
se mikä on ennen kattia. Jos olet epävarma ota liitin irti ja katso antaako
vikakoodia samaan lamdaan.
Comment
-
Kiitoksia..autossa tosiaan DP:t. Näyttäis vaikuttavan jonkin verran myös lisääntyneeseen pa-kulutukseenkin tuo vika.Originally posted by ASDTurku View PostBank 2 eli sylinterit 4-6 turbo ja sen jäkeen ensimmäinen lamda. Jos ei DB ;t,niin,
se mikä on ennen kattia. Jos olet epävarma ota liitin irti ja katso antaako
vikakoodia samaan lamdaan.
Comment
Comment