Announcement

Collapse
No announcement yet.

E87 118i jakopään kesto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 500sarjalainen
    Bimmer Rookie
    • Jan 2009
    • 136
    • Seinäjoki

    E87 118i jakopään kesto

    Onko tuossa 118i (2.0) koneessa yhtä heikko jakopää kuin 116i:ssä?
    Kyseessä 2005 mallin auto eli kone 129hp N42B20B.

    Myyjä väitti että tässä ei ole samaa ongelmaa jakopään ketjun kanssa kuin mitä 116i:ssä mutta nyt nettiä selanneena en ole enää varma asiasta.

    Myös kiinnostaa jos 116i:ssä on jakopää kertaalleen korjattu onko sen puolesta huolettomia kilometrejä edessä? Toki sieltä voi aina jokin muu paikka porsia mutta niin kai se on kaikissa...
  • Laku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 17536
    • Turku

    #2
    Minulla sigun N43B ja siinä ainakin on tuota ongelmaa. Inspection 3:n yhteydessä uusin kiristimen ja pari tiivistettä, ketju jäi vielä, mutta kilsat vasta 90tkm...
    Näillä mennään:
    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

    Comment

    • apukuski
      Bimmer Rookie
      • Aug 2017
      • 35
      • Espoo

      #3
      N43 on toki läpeensä mätä, mutta tuossa kysyjän autossa taitaa olla N46B20. Ainakin tämän mukaan: https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_1_Series_(E87)#Petrol
      2011 E87 116i 2.0 Manuaali

      Comment

      • pyroz
        BTCF Member
        • Nov 2002
        • 6767
        • PK-seutu

        #4
        Originally posted by apukuski View Post
        N43 on toki läpeensä mätä, mutta tuossa kysyjän autossa taitaa olla N46B20. Ainakin tämän mukaan: https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_1_Series_(E87)#Petrol
        ...Joka lienee noin lähtökohtaisesti vieläkin huonompi jakopäästään...
        S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

        Comment

        • 500sarjalainen
          Bimmer Rookie
          • Jan 2009
          • 136
          • Seinäjoki

          #5
          Ite katoin tuon moottorin tyypin täältä:

          En nyt sitten tiedä onko se tuo N42B20B vai N46B20.

          Katsomallani autolla oli jokatapauksessa ajettu 185ktm ja jakopäälle ei ole tehty mitään eli riski lienee kohtuullisen suuri?

          Toinen vaihtoehto olisi 116i 152tkm ajettu jossa on vaihdettu koko ketju ja siinä ohessa luultavasti laahaimet ja kiristin. Tämä lienee varmempi vaihtoehto mutta on myös vähän mopoisempi vaihtoehto..

          On tämä auton osto nykypäivänä vaikeaa.
          Aina kun luulet löytäväsi hyvän yksilön ja alat googlata onko ko. autossa jotain tyyppivikaa niin aina sieltä jotain löytyy. Pitää varmaan hommata 2. autoksi Audi 2.0fsi. Siinä tuntuu olevan vähemmän vikoja kuin näissä bemarin koneissa. Viattomia eivät toki ole nekään.

          Comment

          • pyroz
            BTCF Member
            • Nov 2002
            • 6767
            • PK-seutu

            #6
            Originally posted by 500sarjalainen View Post
            Ite katoin tuon moottorin tyypin täältä:

            En nyt sitten tiedä onko se tuo N42B20B vai N46B20.

            Katsomallani autolla oli jokatapauksessa ajettu 185ktm ja jakopäälle ei ole tehty mitään eli riski lienee kohtuullisen suuri?

            Toinen vaihtoehto olisi 116i 152tkm ajettu jossa on vaihdettu koko ketju ja siinä ohessa luultavasti laahaimet ja kiristin. Tämä lienee varmempi vaihtoehto mutta on myös vähän mopoisempi vaihtoehto..

            On tämä auton osto nykypäivänä vaikeaa.
            Aina kun luulet löytäväsi hyvän yksilön ja alat googlata onko ko. autossa jotain tyyppivikaa niin aina sieltä jotain löytyy. Pitää varmaan hommata 2. autoksi Audi 2.0fsi. Siinä tuntuu olevan vähemmän vikoja kuin näissä bemarin koneissa. Viattomia eivät toki ole nekään.
            Ei pidä tuo wikisivu paikkaansa. Laitatko auton rek. numeron niin katsotaan mikä siellä on?
            S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

            Comment

            • 500sarjalainen
              Bimmer Rookie
              • Jan 2009
              • 136
              • Seinäjoki

              #7
              118i mitä olen katellut on BCG-566

              Comment

              • BeamR
                BTCF Member
                • Jul 2007
                • 13363
                • Espoon takametsät

                #8
                Originally posted by 500sarjalainen View Post
                118i mitä olen katellut on bcg-566
                n46b20b
                F46 Gran Tourer -20
                Boxster 2.5 -97

                Comment

                • 500sarjalainen
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2009
                  • 136
                  • Seinäjoki

                  #9
                  Originally posted by BeamR View Post
                  n46b20b
                  OK, eli yhtälailla on ongelmia tuossa koneessa kuin 116i:ssäkin. Myyjä ei nyt tiennyt mistä puhuu.
                  Jos nyt bemarissa välttämättä haluaa pitäytyä myös 2. autossa niin tuo 116i missä jakopää on jo rempattu lienee sitten se varmempi vaihtoehto.

                  Comment

                  • makkis
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 5152
                    • Kouvola, Savisto

                    #10
                    Jos luotettavaa haluat niin kannattanee katella muuta kuin pikkukoneinen Bmw tai Audi, varsinkaan fsi

                    No ei, mutta osta mikä ostat mutta huollat kunnolla ja säännöllisesti niin eipä niissä sitten sen ihmeempiä ole.

                    Voihan sitä aina ostaa sopivan pelin ja vaihtaa/vaihdattaa sen jakopään, sitten tietää itse varmasti sen kunnon:think

                    Kyllä näilläkin tullaan paljon kilometrejä rullaamaan ja on rullattukkin, säännöllinen ja ajallaan hoidetut huollot, kuten jakopään vaihto ajoissa on kaiken avain.
                    Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                    Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                    Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎