Announcement

Collapse
No announcement yet.

116i nykii ja rajoittaa kierroksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hofstadter
    Newbiemmer
    • Dec 2017
    • 6
    • Seinäjoki

    116i nykii ja rajoittaa kierroksia

    Moi,

    2006 116 alkoi vähän aikaa sitten nykiä. Autoon vaihdettiin lambda-anturi paria viikkoa aiemmin. Nykiminen ja luistonestovalon vilkkuminen sekä kierrosten rajoittaminen alkaa auton lämmettyä kunnolla, eli noin 10-20 minuutin kuluttua liikkeelle lähdöstä.

    Onko vastaavista oireista tietoa kenelläkään? Voisin auttaa korjaamoa oikeille jäljille, jos täältä löytyisi vihjeitä tarkemmista syistä.
  • huupi
    BTCF Member
    • Aug 2007
    • 1193
    • Tyrnävä

    #2
    Originally posted by Hofstadter View Post
    Moi,

    2006 116 alkoi vähän aikaa sitten nykiä. Autoon vaihdettiin lambda-anturi paria viikkoa aiemmin. Nykiminen ja luistonestovalon vilkkuminen sekä kierrosten rajoittaminen alkaa auton lämmettyä kunnolla, eli noin 10-20 minuutin kuluttua liikkeelle lähdöstä.

    Onko vastaavista oireista tietoa kenelläkään? Voisin auttaa korjaamoa oikeille jäljille, jos täältä löytyisi vihjeitä tarkemmista syistä.
    Toimiiko DSC pois kytkettynä normaalisti? Jos toimii, niin eikö liene syynä nämä ABS-järjestelmän ongelmat, linkeissä juttua enempi:

    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=330447

    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=202181
    I01 i3s 94

    Comment

    • 500sarjalainen
      Bimmer Rookie
      • Jan 2009
      • 136
      • Seinäjoki

      #3
      Jos on ABS vika kuten vaikuttaisi niin hae suosista alkuperäinen anturi käyttöautosta. Tarvikkeet ei meinaa toimia.

      Vertaa myös uuden anturin pituutta siihen vanhaan ja laita tarvittaessa prikka sen 6mm kiinnitysruuvin alle ettei uusi anturi mene heti pilalle mikäli tunnistinrengas on ruosteesta laajentunut.

      Tunnistinrengas kannattaa samalla putsata hyvin.

      Comment

      • Hofstadter
        Newbiemmer
        • Dec 2017
        • 6
        • Seinäjoki

        #4
        Paljon kiitoksia vastauksista!

        Katsoin aiemmin tuolta toisesta linkatusta viestiketjusta, että abs-ongelmissa olisi palanut sekä käsijarrun merkkivalo että luistoneston valo, mutta näköjään siellä oli myös samanlaisia tilanteita, joissa luistonesto pelkästään vilkkuu.

        Ajattelin aluksi, että tuo saattaisi liittyä lambdaan / polttoaineen syöttöön, kun ilmenivät suht samaan aikaan, mutta välttämättä näillä ei siis ole yhteyttä.

        Kannattaisiko hommata jostain nyt obd-lukija, jolla saisi ajossa häiriön aikana katsottua koodeja, että näkisi missä kulmassa mahdollinen anturivika olisi? Ehdotuksia lukijoista?

        Comment

        • Hofstadter
          Newbiemmer
          • Dec 2017
          • 6
          • Seinäjoki

          #5
          Originally posted by huupi View Post
          Toimiiko DSC pois kytkettynä normaalisti? Jos toimii, niin eikö liene syynä nämä ABS-järjestelmän ongelmat, linkeissä juttua enempi:



          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=202181
          Enpä ole kokeilllut tuota DSC:n pois kytkemistä. Täytyy kokeilla, onko sillä vaikutusta asiaan.

          Comment

          • 500sarjalainen
            Bimmer Rookie
            • Jan 2009
            • 136
            • Seinäjoki

            #6
            Originally posted by Hofstadter View Post
            Paljon kiitoksia vastauksista!

            Katsoin aiemmin tuolta toisesta linkatusta viestiketjusta, että abs-ongelmissa olisi palanut sekä käsijarrun merkkivalo että luistoneston valo, mutta näköjään siellä oli myös samanlaisia tilanteita, joissa luistonesto pelkästään vilkkuu.

            Ajattelin aluksi, että tuo saattaisi liittyä lambdaan / polttoaineen syöttöön, kun ilmenivät suht samaan aikaan, mutta välttämättä näillä ei siis ole yhteyttä.

            Kannattaisiko hommata jostain nyt obd-lukija, jolla saisi ajossa häiriön aikana katsottua koodeja, että näkisi missä kulmassa mahdollinen anturivika olisi? Ehdotuksia lukijoista?
            Taitaa nuo käsijarrun ja luistoneston valot syttyä vasta siinävaiheessa kun anturissa alkaa olemaan kunnolla vikaa. Luistoneston valo taas alkaa vilkkumaan kun yksi anturi heittää eri lukemia kuin muut.
            Tuosta syystä sinne ei välttämättä ole vielä mitään vikoja jäänyt muistiinkaan.

            Halvoilla lukijoilla tuskin tekee mitään vaan pitäisi nähdä live-dataa antureilta. Tuo taas onnistuu esim INPA:lla.
            Helpoin vaihtoehto on mennä AJ-Techille joka kyllä saa selville missä vika on ja vaihtaa tarvittaessa anturinkin.

            Mullakin kyllä tuo INPA löytyy mutta se lakkaa lukemasta live-dataa noin 15km/h jälkeen joten vika ei välttämättä vielä silloin tule esille. Toki sillä saa myös vikakoodit luettua jos sinne sellainen on jäänyt.

            Comment

            • Hofstadter
              Newbiemmer
              • Dec 2017
              • 6
              • Seinäjoki

              #7
              Originally posted by huupi View Post
              Toimiiko DSC pois kytkettynä normaalisti? Jos toimii, niin eikö liene syynä nämä ABS-järjestelmän ongelmat, linkeissä juttua enempi:



              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=202181
              Nyt pääsin vasta kokeilemaan tuota DSC:n pois kytkemistä matka-ajossa, missä tuo ongelma esiintyy. Ja kyllä, auto toimii normaalisti, kun DSC kytketty pois päältä.

              Comment

              • Hofstadter
                Newbiemmer
                • Dec 2017
                • 6
                • Seinäjoki

                #8
                Originally posted by 500sarjalainen View Post
                Taitaa nuo käsijarrun ja luistoneston valot syttyä vasta siinävaiheessa kun anturissa alkaa olemaan kunnolla vikaa. Luistoneston valo taas alkaa vilkkumaan kun yksi anturi heittää eri lukemia kuin muut.
                Tuosta syystä sinne ei välttämättä ole vielä mitään vikoja jäänyt muistiinkaan.

                Halvoilla lukijoilla tuskin tekee mitään vaan pitäisi nähdä live-dataa antureilta. Tuo taas onnistuu esim INPA:lla.
                Helpoin vaihtoehto on mennä AJ-Techille joka kyllä saa selville missä vika on ja vaihtaa tarvittaessa anturinkin.

                Mullakin kyllä tuo INPA löytyy mutta se lakkaa lukemasta live-dataa noin 15km/h jälkeen joten vika ei välttämättä vielä silloin tule esille. Toki sillä saa myös vikakoodit luettua jos sinne sellainen on jäänyt.
                Kiitos ehdotuksesta, taidan kysellä suosiolla suoraan aikaa tuolta!

                Comment

                • Hofstadter
                  Newbiemmer
                  • Dec 2017
                  • 6
                  • Seinäjoki

                  #9
                  Laitanpa päivitystä tähän asiaan näin jälkikäteen.

                  ABS-anturihan autosta lopulta sitten antoi kunnolla periksi, oireina mm. käsijarruvalon, DSC-valon, ABS-valon ja rengasrikkovalon syttyminen kesken ajon ja näiden järjestelmien kytkeytyminen pois päältä. Huollossa vaihdettiin anturi ja nyt tuntuu toimivan normaalisti.

                  Kiitokset kaikille avustanne!

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎