Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 120, sylinteri pois pelistä! Vinkkejä!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NitaKoivula
    Newbiemmer
    • Jan 2019
    • 6
    • Rauma

    BMW 120, sylinteri pois pelistä! Vinkkejä!

    Elikkä! Kyseessä BMW 1 (E81) 120i Vm. 2008.
    Auto temppuillut nyt syksystä saakka kylmänä käynnistäessä. Puolia vaihdettu, akku uusittu, Nox-anturi vaihdettu. Eli kun auton käynnistää kylmänä, saa hetken taistella ennenkuin käynnistyy, joutuu pitämään kierroksia 2-3 tonnissa ettei sammu. Todettu nyt korjaamolla, että käynnistäessä 1-sylinteri on pois pelistä ekat 2min ja sen jälkeen palaa takaisin toimintaan.
    Välillä vetää tehot pois!
    On ollut nyt kaksi viikkoa korjaamolla ja siellä nostellaan käsiä ylös kun ei vikaa löydy. Jos auto on lämppärissä yön yli, niin aamulla käynnistyy ongelmitta ym ym.
    Korjaamolla epäilevät jotain sähköongelmaa? Sylinteri/puolat ym ok. Jakoketju katsottu olevan kunnossa, suutin ehjä, puristuspaineet ok, katalysaattori ok. Moottorin joku ohjelmisto katottu ja se ok. Kuulemma lähes kaikki mekaaniset ongelmat pois suljettu..
    olisko jotain vinkkiä mitä voisin sinne vinkata, etten sitä pikkubemmiä takaisin samassa kunnossa joutuis hakemaan...
    Last edited by NitaKoivula; 26-01-2019, 12:28. Reason: Kirjotusvirheitä
  • zakspeed
    BTCF Member
    • Nov 2003
    • 1996
    • Tampere/kainuu

    #2
    Originally posted by NitaKoivula View Post
    Elikkä! Kyseessä BMW 1 (E81) 120i Vm. 2008.
    Auto temppuillut nyt syksystä saakka kylmänä käynnistäessä. Pullia vaihdettu, akku uusittu, Nox-anturi vaihdettu. Eli kun auton käynnistää kylmänä, saa hetken taistella ennenkuin käynnistyy, joutuu pitämään kierroksia 2-3 tonnissa ettei sammu. Todettu nyt korjaamolla, että käynnistäessä 1-sylinteri on pois pelustä ekat 2mkn ja sen jälkeen oalaa rakaisin toimintaan.
    Välillä vetää tehot pois!
    On ollut nyt kaksi viikkoa korjaamolla ja siellä nostellaan käsiä ylös kun ei vikaa löydy. Jos auto on lämppärissä yön yli, niin aamulla käynnistyy ongelmitta ym ym.
    Korjaamolla epäilevät jotain sähköongelmaa? Sylinteri/puolat ym ok. Jakoketju katsottu olevan kunnossa, suutin ehjä, puristuspaineet ok, katalysaattori ok. Moottorin joku ohjelmisto katottu ja se ok. Kuulemma lähes kaiken mekaaniset ongelmat pois suljettu..
    olisko jotain vinkkiä mitä voisin sinne vinkata, etten sitä pikkubemmiä takaisin samassa kunnossa joutuis hakemaan...
    Miten suutin/suuttimet todettu ehjiksi? Mitä vikakoodia tekee?
    -M5- '00
    -i3 94 rex '19
    -Ascona B 4.0 '80
    Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
    -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
    -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

    Comment

    • NitaKoivula
      Newbiemmer
      • Jan 2019
      • 6
      • Rauma

      #3
      Originally posted by zakspeed View Post
      Miten suutin/suuttimet todettu ehjiksi? Mitä vikakoodia tekee?
      Öö jos nyt oikein käsitin niin vaihdeltu suuttimien paikkaa? Ja vikakoodeihin jää toi Nox-katalysaattori mikä siellä aina ollut ja sen peruseella toisella firmassa vaihdettiin se anturi. Nyt en enään tiedä onko näyttänyt sitä koodia kun ei nykysessä korjaamossa ole maininnut sitä enään. Moottorivika palaa. Niin he eilen soittelivat että mekaaniset mahdolliset viat käyty läpi ja kaikki todettu ehjiksi, epäilevät jotai sähkövikaa ku kylmänä tätä vaan tekee. Ku kone lämmin niin moottorivikavalo sammuu ja kaikki pelittää..

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5418
        • S:t Karins

        #4
        Jos siellä mittaristossa palaa vikavalo niin taatusti BMW testeri löytää myös vikakoodin jonka perusteella alkaa syyt löytymään. Josko joku paikallinen harrastaja lukisi vikakoodit ja niistä lähdettäisiin liikkeelle. Sitten seuraavaksi auto sellaiseen korjaamoon joka ymmärtää vikakoodien/bemareiden päälle?
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • NitaKoivula
          Newbiemmer
          • Jan 2019
          • 6
          • Rauma

          #5
          Originally posted by Tommix View Post
          Jos siellä mittaristossa palaa vikavalo niin taatusti BMW testeri löytää myös vikakoodin jonka perusteella alkaa syyt löytymään. Josko joku paikallinen harrastaja lukisi vikakoodit ja niistä lähdettäisiin liikkeelle. Sitten seuraavaksi auto sellaiseen korjaamoon joka ymmärtää vikakoodien/bemareiden päälle?
          Siis bmw testerillä luettu edellisessä korjaamossa ja just paikallinen kaveri kans lukenut ja näyttää sitä nox-katalysaattoria pelkästään ja välillä tulee joku puola mut puola nollaantuu pois toisinku katalysaattori. Tuolla nyt kuitenkin sanoivat että katalysaattori katsottu olevan kunnossa 🤔

          Comment

          • zakspeed
            BTCF Member
            • Nov 2003
            • 1996
            • Tampere/kainuu

            #6
            Puolastahan harvemmin mitään vikakoodeja tulee vaan sylinterin palamishäiriöistä. Varmaankin tarkoitetaan nyt sitä. Ihan alkuum lähtisin tekemään istalla kylmään moottoriin suutintestin.
            -M5- '00
            -i3 94 rex '19
            -Ascona B 4.0 '80
            Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
            -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
            -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

            Comment

            • NitaKoivula
              Newbiemmer
              • Jan 2019
              • 6
              • Rauma

              #7
              Originally posted by zakspeed View Post
              Puolastahan harvemmin mitään vikakoodeja tulee vaan sylinterin palamishäiriöistä. Varmaankin tarkoitetaan nyt sitä. Ihan alkuum lähtisin tekemään istalla kylmään moottoriin suutintestin.
              Joo no siis sylinterin palamishäiriöistä joo koodeja. En ite näistä sen enempää käsitä minkälainen tollanen testi sitten on? Onko mahdollista että jos he ovat testailleet jotenkin suuttimen paikkoja vaihdellen, että tällä menetelmällä tulos voisi olla eri?

              Comment

              • zakspeed
                BTCF Member
                • Nov 2003
                • 1996
                • Tampere/kainuu

                #8
                Originally posted by NitaKoivula View Post
                Joo no siis sylinterin palamishäiriöistä joo koodeja. En ite näistä sen enempää käsitä minkälainen tollanen testi sitten on? Onko mahdollista että jos he ovat testailleet jotenkin suuttimen paikkoja vaihdellen, että tällä menetelmällä tulos voisi olla eri?
                Jos käyntilämpimästä moottorista testanneet noin niin vikaa ei varmasti ole saatu todettua. Eikös ongelma ollut kylmänä? Ja siellä voi olla useampi suutin vialla, mutta se yksi ja tietty sylinteri ilmaisee ongelman ensimmäisenä johtuen mekaanisista kulumiseroista sylinterien välillä.
                -M5- '00
                -i3 94 rex '19
                -Ascona B 4.0 '80
                Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                Comment

                • NitaKoivula
                  Newbiemmer
                  • Jan 2019
                  • 6
                  • Rauma

                  #9
                  Originally posted by zakspeed View Post
                  Jos käyntilämpimästä moottorista testanneet noin niin vikaa ei varmasti ole saatu todettua. Eikös ongelma ollut kylmänä? Ja siellä voi olla useampi suutin vialla, mutta se yksi ja tietty sylinteri ilmaisee ongelman ensimmäisenä johtuen mekaanisista kulumiseroista sylinterien välillä.
                  Okei 🤔 täytyy sit kyllä maanantaina sinne soitella ja kysyä että ovatko näin tehneet. Ja joo, tosiaan kylmänä on ongelmaa.

                  Comment

                  • NitaKoivula
                    Newbiemmer
                    • Jan 2019
                    • 6
                    • Rauma

                    #10
                    Vika löytyi, kaikki suuttimet meni uusintaan.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎