Announcement

Collapse
No announcement yet.

e87 ei käynnisty (keltainen ratinkuva)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ritke
    Newbiemmer
    • Feb 2009
    • 23
    • Kokkola

    e87 ei käynnisty (keltainen ratinkuva)

    Potilaana vm.2007 e87 facelift 1.6 n43 moottorilla.

    Kaupan pihalla syttyi mittaristoon keltainen ratinkuva jossa nuolet molempiin suuntiin. Rattia heiluttelemalla sain kuitenkin käyntiin ja kotiin ajettua. Samat oireet joka kerta käynnistäessä kolmen päivän ajan jonka jälkeen ei enää lähteny käyntiin. Ei ilmeisesti tunnista lukkoa? vaikka ottaa avaimen pois pesästä niin rattilukko ei mee päälle.

    iCarsoft obd lukijalla anto seuraavat koodit:
    A116 critical status, el.steering lock
    A112 ELV fault

    Oisko mitään ideoita millä sais ongelman korjattua vai onko ainoa keino vaihtaa uus ohjauspylväs? mielipiteitä.

    Kiitokset etukäteen -Riku
  • Supra^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 5150
    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

    #2
    Originally posted by ritke View Post
    Potilaana vm.2007 e87 facelift 1.6 n43 moottorilla.

    Kaupan pihalla syttyi mittaristoon keltainen ratinkuva jossa nuolet molempiin suuntiin. Rattia heiluttelemalla sain kuitenkin käyntiin ja kotiin ajettua. Samat oireet joka kerta käynnistäessä kolmen päivän ajan jonka jälkeen ei enää lähteny käyntiin. Ei ilmeisesti tunnista lukkoa? vaikka ottaa avaimen pois pesästä niin rattilukko ei mee päälle.

    iCarsoft obd lukijalla anto seuraavat koodit:
    A116 critical status, el.steering lock
    A112 ELV fault

    Oisko mitään ideoita millä sais ongelman korjattua vai onko ainoa keino vaihtaa uus ohjauspylväs? mielipiteitä.

    Kiitokset etukäteen -Riku
    ISTAlla ELV-laskurin nollaus ja vikakoodien kuittaus yleensä hoitaa homman. Jos ongelma uusiutuu, on edessä ohjauspylväsremppahommia. Oli joku noita vissiin poistanut käytöstäkin, mutta siihen en lähtisi.
    Musti 8HP
    Nokivasara M47
    TeiniCoupé DCT
    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

    Ex:
    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

    Comment

    • ritke
      Newbiemmer
      • Feb 2009
      • 23
      • Kokkola

      #3
      Originally posted by Supra^ View Post
      ISTAlla ELV-laskurin nollaus ja vikakoodien kuittaus yleensä hoitaa homman. Jos ongelma uusiutuu, on edessä ohjauspylväsremppahommia. Oli joku noita vissiin poistanut käytöstäkin, mutta siihen en lähtisi.
      kiitokset tästä, huomenna olis tarkotus merkkiliikkes käyä tuo hoitamas. Englannin kielisiä foorumeitaki tuli täs iltasella lueskeltua ja siellä oli kans monessa ollu samoja oireita ja just tuo elv-laskurin nollaus sekä päivittänyt koko softan uusiks -> vikapoissa. toivotaan ettei tarvi lähteä tuohon ohjauspylväsremppaan.

      Tuli ebay:stä kateltua huvikseen hintoja uudelle rattiakselille ja lukolle, eivät päätä huimannu mutta joutuu tiesti ohjelmoida uusiks että toimii, onnistuuko autotalliruuvarilta vai?

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        #4
        Joitakin on tullut vastaan, jossa pelkästään tuon ELV laskurin nollaus ei ole auttanut. Softapäivityksellä ovat alkaneet toimia nekin kuten kuuluu.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • ritke
          Newbiemmer
          • Feb 2009
          • 23
          • Kokkola

          #5
          Noniin soittivat bmw merkkihuollosta että cas moduuli ois hajalla että sentakia ei lähe käyntiin. eivät saaneet minkäänlaista kontaktia siihen tai ohjelmointia.

          Hinnaksi sanoivat 388e moduulille ja 200e ohjelmointi päälle.

          e: Tuli mieleen että voisko akku olla vain sökö ettei sentakia sais yhteyttä tjsp? ite vähä käetön vielä näitten uusimpien autojen kans ja varsinki näitten sähkövikojen kans.
          Last edited by ritke; 18-07-2019, 14:46.

          Comment

          • suppari
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 4049
            • Turku

            #6
            Ei varmasti ole cas pimeä joa auton sinne ajoit. Veikkaisin että valomoduuli särkyi koodin luvussa eivätkä kehtaa kertoa
            sigpic
            P:0409699000

            JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
            tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
            huollot/korjaukset!

            BMW E&F sarjaan.
            Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
            8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
            AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

            Comment

            • böntti
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2011
              • 2857
              • Tampere

              #7
              Juu ei tosiaan varmasti ole kyllä CAS rikki. Kysäseppä että eihän FRM3 vaan hajonnut vikakoodien luvun yhteydessä😁
              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

              Comment

              • ritke
                Newbiemmer
                • Feb 2009
                • 23
                • Kokkola

                #8
                kyllä se sinne hinaamalla vietiin, autoon ei tuu sytkävirtoja eikä oikeestaa mitää muutakaan. ainut että radion saa päälle kaikki muut pimeenä. ei tunnista avaintakaan. rattilukko ei pelaa kans.

                e: *A11b elektronin ohjauslukko katkonainen
                *A117 ohjelmointivirhe, CAS katkonainen.

                tollaset siellä oli kans kun tuli luettua koodit ennen huoltoon viemistä
                Last edited by ritke; 19-07-2019, 12:17.

                Comment

                • Dualfun
                  Moderator
                  • Jan 2003
                  • 17844
                  • PKS

                  #9
                  Jos sulakkeet on kunnossa niin eiköhän se sitten ole aika selvä peli.
                  E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                  E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                  E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                  ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                  ½ E36
                  ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                  Muut talouden vehkeet:
                  E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                  Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                  Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                  Comment

                  • ritke
                    Newbiemmer
                    • Feb 2009
                    • 23
                    • Kokkola

                    #10
                    että cas pimeenä?

                    Comment

                    • ritke
                      Newbiemmer
                      • Feb 2009
                      • 23
                      • Kokkola

                      #11
                      CAS-moduuli vaihettu ja auto ohjelmoitu. soittivat ettei sähkölukko pelaa siltikään joten autoa ei saa käyntiin kun ei tuu sytkävirtoja. onko enää muuta vaihtoehtoa kun vaihtaa koko ohjauspylväs? onko se kuinka paha homma jos ihte vaihtais.

                      e: tuntuu kyllä tyhmältä että kaikki viat kerralla, cas paskaks ja uutta ohjauspylvästä vaatisi. autoonhan ei koskaan tullut sitä punaista ratinkuvaa missä lukko päällä. viimeisimmän ajokerran jälkeen kun avaimen otti pois ni rattilukko ei enään mennyt lukkoon joten rattia pystyy kääntään laidasta laitaan. ja käyntiinhän autoa ei sen jälkeen ole saatu.
                      Last edited by ritke; 26-07-2019, 12:01.

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        #12
                        Pääsekö CASiin ja muihin moduuleihin kiinni diagnostiikan kautta normaalisti?
                        Tulee ensimmäisenä mieleen väyläjumi mutta jos moduuleihin pääsee kiinni niin ei liene siitä sitten kiinni...
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • ritke
                          Newbiemmer
                          • Feb 2009
                          • 23
                          • Kokkola

                          #13
                          auto saatu takas korjaamolta, vanha cas moduuli ei reakoinu mihinkään -> uus tilalle ja saivat ohjelmoitua auton, ei siltikään käyntiin. löyettiin käytettynä ohjainpylväs purkuautosta ja siihen sähköjohot paikalle ja kas lähti heti käyntiin ohjauspylväs paikalle ja auto kotia.

                          remontin jälkeen yhesti vilauttanut kyseistä keltaista ratinkuvaa jossa nuolet molempiin suuntiin.(sanoivat kustilla että se vikavalo viittais vialliseen tehostimeen?) ilmesty siinä yhteydessä kun auton sammutti ja avaimen otti pois ni välähti mittaristoon. mysteeriä sanon minä. auto kuitenkin nyt joka päivä ollut ajossa ja lähtenyt aina käyntiin.

                          Comment

                          • Wesku79
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2019
                            • 99
                            • Raahe

                            #14
                            Viime viikolla syttyi punainen ratin kuva eka kerran. Kuittasin vian pois ja resetoin istalla. Nyt sitten sama vika uudestaan päällä.

                            Tietääkö kukaan, että mikä sieltä lukosta oikeasti vikaantuu? Ei oikein mistään keskusteluista löydy sellaista yksiselitteistä vikakohtaa. Esim. pienoismoottori kaput, mekaniikan jumitus? Kaikenlaiset diy-hommat kyllä onnistuu, mutta jos ei selvää vikaa löytyisikään, niin rattiakselin joutuisi irrottelemaan kahteen kertaan... Lukko kyllä tuntuu vikatilasta huolimatta toimivan eikä estä käynnistystä.

                            Jos/kun näitä on korjattu ohjelmoimalla, niin mikä softaversion numero on silloin cas-boksissa sisällä?
                            E87 116i N45B16 2007

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              #15
                              Originally posted by Wesku79 View Post
                              Viime viikolla syttyi punainen ratin kuva eka kerran. Kuittasin vian pois ja resetoin istalla. Nyt sitten sama vika uudestaan päällä.

                              Tietääkö kukaan, että mikä sieltä lukosta oikeasti vikaantuu? Ei oikein mistään keskusteluista löydy sellaista yksiselitteistä vikakohtaa. Esim. pienoismoottori kaput, mekaniikan jumitus? Kaikenlaiset diy-hommat kyllä onnistuu, mutta jos ei selvää vikaa löytyisikään, niin rattiakselin joutuisi irrottelemaan kahteen kertaan... Lukko kyllä tuntuu vikatilasta huolimatta toimivan eikä estä käynnistystä.

                              Jos/kun näitä on korjattu ohjelmoimalla, niin mikä softaversion numero on silloin cas-boksissa sisällä?
                              Kokeilisin ajaa uusimman softan sisälle, sillä on osa tullut kuntoon. Tuskin kukaan alkaa opettelemaan softaversioiden numeroita, ajaa vaan uusimman softan sisään.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎