Moi,
Olen vaihtamassa jako ja öljypumpun ketjut, auto valitti öljypaineista ja öljypohjassa löytyykin
öljypumppuketjun laahain/kehys kappaleiksi.
Nyt kun on ketjut kasattu öljypumpun ketju vaikuttaa mielestäni olevan aivan liian löysällä, ketju, rattaat ja kehys on uudet. Kuuluko täs olla ihan oma kiristin/laahain kun monnissa ohjeissa sitä kuitenkin mainitaan.
Moottori "pitäisi olla" N43-b16A, tosiaan moottori on joskus rempattu (miks en tiedä) ja kuulema tehty kahdesta moottoreista.Asennusvirheet löydettiin useita esim. se että ölypumppun ketju oli vauriotunut kyljessä koska kampiakselin rattaat oli asennettu väärinpäin ja jako/öljyketju koskivat/raapaisivat toiseensa. Lisäksi huomattiin ettei tässä moottorissa ole taopainoakselit, vaikka autodatan ohjeiden mukaan olisi ja tuo ketjun kiristin mainitaan myös.
Sanopas onko täs kaikki niinkuin pitäisi tai puuttuuko jotain?
Auto on 2008 116i (tuonti)
Kiitos etukäteen!
Olen vaihtamassa jako ja öljypumpun ketjut, auto valitti öljypaineista ja öljypohjassa löytyykin
öljypumppuketjun laahain/kehys kappaleiksi.
Nyt kun on ketjut kasattu öljypumpun ketju vaikuttaa mielestäni olevan aivan liian löysällä, ketju, rattaat ja kehys on uudet. Kuuluko täs olla ihan oma kiristin/laahain kun monnissa ohjeissa sitä kuitenkin mainitaan.
Moottori "pitäisi olla" N43-b16A, tosiaan moottori on joskus rempattu (miks en tiedä) ja kuulema tehty kahdesta moottoreista.Asennusvirheet löydettiin useita esim. se että ölypumppun ketju oli vauriotunut kyljessä koska kampiakselin rattaat oli asennettu väärinpäin ja jako/öljyketju koskivat/raapaisivat toiseensa. Lisäksi huomattiin ettei tässä moottorissa ole taopainoakselit, vaikka autodatan ohjeiden mukaan olisi ja tuo ketjun kiristin mainitaan myös.
Sanopas onko täs kaikki niinkuin pitäisi tai puuttuuko jotain?
Auto on 2008 116i (tuonti)
Kiitos etukäteen!
Comment