Announcement

Collapse
No announcement yet.

n47 tietäjiä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Raki97
    Newbiemmer
    • Jun 2012
    • 28
    • Kurikka

    n47 tietäjiä?

    Hei, Tuli ostettua vikainen 118d e87 2008 ja johon vaihdettu n47d20c moottori a moottorin sijaan ja jakopää tehty.
    Vikana että auto alkaa niinku nakuttaa(aivan kuin ennakkoja olisi liikkaa bensa autoissa samanlainen ääni) ja tukehtua kun alkaa ahtamaan eli pienillä kierroksilla toimii jotenkin niinku max 2000rpm.mutta heti jos yrittää voimakkaammin kiihdyttää niin alkaa ääntä tulla ja tukehtuu.
    ei viri lastua/ ohjelmaa



    Pietsosuuttimet on ja ne on ns kerrottu moottorin ohjaimelle ja vähän parani ja suuttimet tarkastettu ja koe ajettu liikkeessä ei mitää vakavaa todettu
    Tyhjäkäyntiä käy ihan ok ja lähtee käyntiin ja paikallaan voi painaa kaasua pohjaan ja ottaa kierroksia ihan ok eikä kuulu ääniä


    Kun ahtaminen astuu peliin mukaan alkaa veto pätkiä ja aivan kuin saisi liikkaa polttoainetta.


    Jos jollain kokemusta niin voi laittaa wappia tai soittaa 050 444 4441 Riku
    Kiitos jo etukäteen!!
  • juuze
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 1938
    • Oulu

    #2
    Eikös 118d LCI:ssä ole vakionakin N47D20C? Ainakin omassa 2009-vuosimallisessa on. Vilkase varsin bilteman haulla omalla rekkarilla. Tuo kertoo mm. VIN-koodin ja moottorityypin.

    Voisiko vika olla viallisessa MAFfissa? Ootko vikakoodeja lukenu?
    Jussi
    F31 320xda & e39 530d Msport
    ex e87, e39, e34, e28 & e30

    Comment

    • Raki97
      Newbiemmer
      • Jun 2012
      • 28
      • Kurikka

      #3
      Vastaus

      Originally posted by juuze View Post
      Eikös 118d LCI:ssä ole vakionakin N47D20C? Ainakin omassa 2009-vuosimallisessa on. Vilkase varsin bilteman haulla omalla rekkarilla. Tuo kertoo mm. VIN-koodin ja moottorityypin.

      Voisiko vika olla viallisessa MAFfissa? Ootko vikakoodeja lukenu?

      Heps.Tuossa mun autossa oli bilteman mukaan A moottori vakiona.
      Maf liittimen ottaa irti ei vaikuta juuri mitään nykimiseen tai muutenkaan muita antureita kun ottaa irti menee huonommaksi vielä.Ja maf antaa delphin mukaan ihan jonkilaisia arvoja ja arvot nousee ilmamäärän kasvaessa että ei pitäisi siitäkään kiikastaa.
      Vikakoodeja ei anna kuin öljyn tasoanturista...


      Paljonko tuollainen 118d ahtaa vakiona kun tarkastelin testerillä ajaessa noin kiloon menee paineet kun alkaa pätkiä /tukehtua
      Ahtimen siivet kaiketi liikkuu kun otin servon johdon irti niin vivusta saa käsin muutettua vnt ahtimen siipiä ja tyhjäkäynnillä äänet muuttuu

      Voiko ahdin/ahtimen ohjaus olla vai välijäähdytin rikki yms..
      Last edited by Raki97; 18-12-2020, 14:59.

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5266
        • Pirkkala

        #4
        Originally posted by Raki97 View Post
        Heps.Tuossa mun autossa oli bilteman mukaan A moottori vakiona.
        Maf liittimen ottaa irti ei vaikuta juuri mitään nykimiseen tai muutenkaan muita antureita kun ottaa irti menee huonommaksi vielä.Ja maf antaa delphin mukaan ihan jonkilaisia arvoja ja arvot nousee ilmamäärän kasvaessa että ei pitäisi siitäkään kiikastaa.
        Vikakoodeja ei anna kuin öljyn tasoanturista...


        Paljonko tuollainen 118d ahtaa vakiona kun tarkastelin testerillä ajaessa noin kiloon menee paineet kun alkaa pätkiä /tukehtua
        Ahtimen siivet kaiketi liikkuu kun otin servon johdon irti niin vivusta saa käsin muutettua vnt ahtimen siipiä ja tyhjäkäynnillä äänet muuttuu

        Voiko ahdin/ahtimen ohjaus olla vai välijäähdytin rikki yms..

        Katoppa sillä delphillä että mitä siellä on railipaineet kun pätkiminen alkaa
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • Raki97
          Newbiemmer
          • Jun 2012
          • 28
          • Kurikka

          #5
          Originally posted by Urpo_rotta View Post
          Katoppa sillä delphillä että mitä siellä on railipaineet kun pätkiminen alkaa

          Ne huitelee matalilla kieroksilla oliko 400-600 mutta kun painaa kaasua hellästi niin ne nousoo sinne 1000-1200bar

          Comment

          • enins
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2009
            • 513
            • Rauma

            #6
            En ole N47 tietäjä, mutta tarkista:
            - sammutusläpän tominta (aukeaa kokonaan)
            - ettei EGR ole jumissa (auki)
            - ettei välijäähdytin ole tukossa
            - ja tietty ilmanputsari
            Autokalusto: 320d f30

            Comment

            • mmie
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2012
              • 504
              • Kouvola

              #7
              Originally posted by enins View Post
              En ole N47 tietäjä, mutta tarkista:
              - sammutusläpän tominta (aukeaa kokonaan)
              - ettei EGR ole jumissa (auki)
              - ettei välijäähdytin ole tukossa
              - ja tietty ilmanputsari
              Lisäisin vielä, ettei pakoputki ole tukossa.
              ex e36 325
              ex e46 328
              e92 335i FBO
              Ducati 900S ie
              KTM 640
              Suzuki GT550
              Honda CBR600

              Comment

              • Urpo_rotta
                BTCF Member
                • May 2012
                • 5266
                • Pirkkala

                #8
                Originally posted by Raki97 View Post
                Ne huitelee matalilla kieroksilla oliko 400-600 mutta kun painaa kaasua hellästi niin ne nousoo sinne 1000-1200bar
                Mutta mitä ne on kuormalla kun vika alkaa, se on olennaista jos siinä näkyy että paineet putoo niin tietää että se ei saa naftaa (tai anna)
                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                Kysy jos tarvetta

                Comment

                • mmie
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2012
                  • 504
                  • Kouvola

                  #9
                  Originally posted by mmie View Post
                  Lisäisin vielä, ettei pakoputki ole tukossa.
                  Ihan vakavissani tätä ehdotin, niin onko kellään tiedossa, että moisia ongelmia olisi ollut? Joidenkin bensavehkeiden kanssahan tämä on yllättänyt, kun on katti ollut umpitukkeessa.
                  ex e36 325
                  ex e46 328
                  e92 335i FBO
                  Ducati 900S ie
                  KTM 640
                  Suzuki GT550
                  Honda CBR600

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎