Announcement

Collapse
No announcement yet.

E87 116i -09, naputtava ääni, liikkelle lähdössä nykii

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • FlowAmp
    Bimmer Rookie
    • Jul 2007
    • 161
    • Hyvinkää

    E87 116i -09, naputtava ääni, liikkelle lähdössä nykii

    Moi,

    Imusarjan päällä on vissiin Fuel tank breathing valve. Kuullostaa ja tuntuu silta että se naputtaa. Ääni on koventunut lähiaikoina. Onko muilla ollut vastaavaa.

    Nykiminen liikkeelle lähtiessä.
    Kun lähtee liikkeellen 1 tai pakilla niin tuntuu nykimistä. Muilla vaihteilla ei ongelmaa. Mietin että onko kytkin ongelma.
    Mitään vikavaloja/koodeja ei ole.

    Vinkkejä,
    -BMW E30 318i 2d
    -BMW E36 325i 4d
    -BMW E30 325i 2d Turbo Projekti
    -Hiace
    -VW Transporter
    -BMW E46 330d M-Sport
    -BMW F11 535d M-Sport
  • fransesco
    BTCF Member
    • Jul 2014
    • 232
    • Vantaa

    #2
    Originally posted by FlowAmp View Post
    Moi,

    Imusarjan päällä on vissiin Fuel tank breathing valve. Kuullostaa ja tuntuu silta että se naputtaa. Ääni on koventunut lähiaikoina. Onko muilla ollut vastaavaa.

    Nykiminen liikkeelle lähtiessä.
    Kun lähtee liikkeellen 1 tai pakilla niin tuntuu nykimistä. Muilla vaihteilla ei ongelmaa. Mietin että onko kytkin ongelma.
    Mitään vikavaloja/koodeja ei ole.

    Vinkkejä,
    Täällä on ollut vastaavaa vikaa fuel tank breathing valven kanssa. Se alkoi pitämään naputtavaa ääntä ja vaihtamalla parani. Mun kohdalla se ei kuitenkaan tehnyt mitään muuta oiretta, joten en osaa sanoa vaikuttaako tuohon nykimiseen.
    E88 & F56 electric

    Comment

    • FlowAmp
      Bimmer Rookie
      • Jul 2007
      • 161
      • Hyvinkää

      #3
      N43 särähtelyt

      Fuel tank breathing valven naputus väheni yllättäin mutta siitä ääni kuului.

      Nyt kuitenkin hieman pahemman kuuluista ongelmaa
      https://youtu.be/JFodtS-gyMM

      Oliskohan näihin N-sarjan paskamoottoreihin erikoistuneilla tietoa

      Olispa vaan vanhakunnon M40 moottori.
      -BMW E30 318i 2d
      -BMW E36 325i 4d
      -BMW E30 325i 2d Turbo Projekti
      -Hiace
      -VW Transporter
      -BMW E46 330d M-Sport
      -BMW F11 535d M-Sport

      Comment

      • Wesulius
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2012
        • 303
        • Mynämäki

        #4
        Kuulostaapi ihan kiertokangen laakerivauriolta.

        Comment

        • FlowAmp
          Bimmer Rookie
          • Jul 2007
          • 161
          • Hyvinkää

          #5
          Originally posted by Wesulius View Post
          Kuulostaapi ihan kiertokangen laakerivauriolta.
          Joo melkein tälläseen päätelmään tässä on tultu.
          Ei vituta yhtään alkaa tekemään käyttöautoon koneremppaa kun toi on ollu meillä alle 1000km 😡
          -BMW E30 318i 2d
          -BMW E36 325i 4d
          -BMW E30 325i 2d Turbo Projekti
          -Hiace
          -VW Transporter
          -BMW E46 330d M-Sport
          -BMW F11 535d M-Sport

          Comment

          • Wesulius
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2012
            • 303
            • Mynämäki

            #6
            Originally posted by FlowAmp View Post
            Joo melkein tälläseen päätelmään tässä on tultu.
            Ei vituta yhtään alkaa tekemään käyttöautoon koneremppaa kun toi on ollu meillä alle 1000km ��
            Veikkaampa kun avaat koneen niin sinne on jo vaihdettu kk laakerit ihan hetki sitten.
            Ja kampiakselin kaula soikea.

            Eli kampura hiontaa ja alikoko laakerit tilalle.
            Toivoo ettei veivien kaulat ole hirveesti kuluneet. no näitä lötää käytettyjä ehjiäkin.
            Imusihdin putsaus , öljynpaineanturi kannattaa vaihtaa.
            Oljynpaine solenoidi pistää uä pesuun samoin vanoksen.
            Ellei halua hommata uusia.
            Samalla putsaa imukanavat tai kansirempankin tekee jos veivit joutuu vaihtaa ja hatun irrottaa.
            Näissä kannattaa käyttä vähän paksumpaa öljyä kuin valmistaja suosittelee 5w40 on ihan ok. nämä koneet käyvät todella kuumana noin 110c.


            Edit kun lasket öljyt purkiin katso valolla onko kiiltoa mukana , metallihohtoa jos on niin kone pois.

            Comment

            • FlowAmp
              Bimmer Rookie
              • Jul 2007
              • 161
              • Hyvinkää

              #7
              Originally posted by Wesulius View Post
              Veikkaampa kun avaat koneen niin sinne on jo vaihdettu kk laakerit ihan hetki sitten.
              Ja kampiakselin kaula soikea.

              Eli kampura hiontaa ja alikoko laakerit tilalle.
              Toivoo ettei veivien kaulat ole hirveesti kuluneet. no näitä lötää käytettyjä ehjiäkin.
              Imusihdin putsaus , öljynpaineanturi kannattaa vaihtaa.
              Oljynpaine solenoidi pistää uä pesuun samoin vanoksen.
              Ellei halua hommata uusia.
              Samalla putsaa imukanavat tai kansirempankin tekee jos veivit joutuu vaihtaa ja hatun irrottaa.
              Näissä kannattaa käyttä vähän paksumpaa öljyä kuin valmistaja suosittelee 5w40 on ihan ok. nämä koneet käyvät todella kuumana noin 110c.


              Edit kun lasket öljyt purkiin katso valolla onko kiiltoa mukana , metallihohtoa jos on niin kone pois.
              En nyt öljyjä laskenu pois, mutta otin suodattimen käteen. Näyttää siltä ettei hyvältä näytä.
              Kun saadaan auto verstaalle niin otetaan kone pois ja katotaan mitä kaikkee sieltä on vaurioitunu.
              -BMW E30 318i 2d
              -BMW E36 325i 4d
              -BMW E30 325i 2d Turbo Projekti
              -Hiace
              -VW Transporter
              -BMW E46 330d M-Sport
              -BMW F11 535d M-Sport

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎