Announcement

Collapse
No announcement yet.

N47 Humppaa ja tehot hukassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nikke540
    Newbiemmer
    • Aug 2021
    • 14
    • Jyväskylä

    N47 Humppaa ja tehot hukassa

    Ongelmana N47 E87 -09 Manuaali. Alkujaan ongelmana oli tosi pieni humppaaminen tyhjäkäynnillä ja pintakaasulla. Hieman tuntui penkissä ja hädintuskin näky mittarissa paikallaan ollessa. Nyt ajan myötä humppaaminen pahentunut, tasakaasullakaan ei voi vaan enää ajaa ja nyt tehot selvästi hukassa. Livedataa en ole päässyt autosta lukemaan, mutta boschin testerillä antoi tällaisia vikakoodeja:

    4A34 Moottorin hehkutulppa, 4 syl
    - Ohjaus virheellinen

    497D Pakokaasu-paineanturi ennen turbolaturia
    - Todennäköisyyslogiikka

    4C5E Hiukkassuodatinjärjestelmä
    - Viallinen

    4CF3 Pakokaasun painetunnistin
    - Signaali viallinen

    4B7F Pakokaasu-paineanturi ennen turbolaturia
    - signaali viallinen

    497C Pakokaasu-paineanturi ennen turbolaturia
    - Todennäköisyyslogiikka

    4A6E Moottorin hehkutulppa, 1 syl
    - Ohjaus virheellinen

    4530 Ahtopaineen säätö
    - Säätöpoikkeama

    447B Lambda- anturi
    - Viallinen

    A6D1 Lisävesipumppu/seisontalämmitin
    - Viallinen


    Mahtava olisi päästä livedataa lukemaan jonkun kanssa joka laitteet omistaisi ja osaisi myös dataa tulkita.

    Alkujaan kun auto toimi niin tuntui kyllä ihan rivakalta ja epäily ohjelmoinnista on mutta ei minkään sorttista tietoa asiasta. Onko muilla ollut samanlaisia ongelmia ja onko löytynyt ratkaisua? Auto myös ajoittain haisee kitkerälle dieselille ja välillä ajossa pölläyttänyt kunnon savut myös, tässä epäilin dpf pöntön polttoa, mutta jos on softa työnnetty sisään niin eikö nämä ohjelmoida ja poisteta käytöstä..?

    Hyvät viikonloput !
  • VilleP
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2036
    • Vantaa

    #2
    Taitaa olla dpf tukossa, tuolla on koodeja mitkä estää polton. Eli koodien poisto, ja jos mitään ei tule heti takaisin niin pakkopolttoa yrittämään. Paineanturi myös heti tilaukseen ja vaihtoon niin poltot onnistuu. Todennäköisesti lambdakin menee vaihtoon.
    F11 530xd LCI
    S2 Avant

    Comment

    • nikke540
      Newbiemmer
      • Aug 2021
      • 14
      • Jyväskylä

      #3
      Originally posted by VilleP View Post
      Taitaa olla dpf tukossa, tuolla on koodeja mitkä estää polton. Eli koodien poisto, ja jos mitään ei tule heti takaisin niin pakkopolttoa yrittämään. Paineanturi myös heti tilaukseen ja vaihtoon niin poltot onnistuu. Todennäköisesti lambdakin menee vaihtoon.
      Joo, tuo paineanturi tohon turbon päälle tulikin vaihdeltua jo. Dpf pöntöstä lähteepi letku vissiin toiseen paineanturiin, se oli räjähtänyt siitä, vaihdoin uuden ja tuli muita koodeja. Listailen ne tähän kun joudan. Epäilys menee myös ahtopuolelle kun antaa siitäkin jotain vikaa vai vaikuttaako tuo dpf sitten tehon vähentymään niin paljon? Yritin regenerointia mutta ei onnistunu. Nokipitosuudeks näytti 36g, tiedä sitten oliko oikeessa.

      Comment

      • nikke540
        Newbiemmer
        • Aug 2021
        • 14
        • Jyväskylä

        #4
        Tämä selvisi! Molemmat paineanturit olivat antautuneet ja dpf pönttö aivan tukossa. Uudet anturit ja pakko regenerointi niin lähti rokkaamaan.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎