Announcement

Collapse
No announcement yet.

Angel Eyes ja xenon-sarja E87 (100-sarja)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zhame
    Bimmer Rookie
    • Sep 2007
    • 49
    • Tuusula

    #16
    Originally posted by cipro View Post
    Onko joku saanut toimimaan nuo jälkiasennus xenonit ykköseen?? Olisi kiva saada tietää miten saa toimimaan jos saa.:think

    Herätelläämpä tätäkin henkiin, jos jotkut taistelevat tämän ongelman kimpussa

    Eli 100-sarjalaisiin saa jälkkäri-xenonit toimimaan samalla periaatteella kuin vaikka E46:een, eli:

    - Vaihtoehto yksi, tarvitaan välikaapeli, joka "huijaa" autoa luulemaan polttimoita halogeeneiksi.
    - Toinen vaihtoehto on ostaa ns. can-väyläisiin autoihin sopivat ballastit.
    - Kolmas vaihtoehto ja mennä esim. Jartsa02 luokse koodaamaan valot "xenon-valoiksi", jolloin ei tarvita välikaapeleita, eikä can-ballasteja

    Itselläni oli aluksi välikaapeleilla, mutta muiden koodausten yhteydessä Jartsa02 koodasi myös nuo toimivaksi ilman.

    Toisessa kiesissä (E46) on sama homma hoidettuna noilla välikaapeleilla.

    Mikäli joku nyt tästä intoutuu, kannattaa muistaa tuolla aiemminkin mainittu kohta, eli ostakaa R-polttimoita, koska ovat lyhyempiä kuin normit. Normit ahdistavat umpiossa "hattua" vasten.

    Joten ei muuta kuin fiksaamaan
    Last edited by Zhame; 23-03-2010, 20:46.

    Comment

    • EPDM
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2005
      • 4624
      • Lahti.

      #17
      Muutamia xenon sarjoja näihin ykkösiin olen asentanut, mm. myös foorummilaisten. Asennus oli ihan helppo, eikä valokuviokaan mitenkään huonompi kun vakiona...
      Viviendo en Lahiti
      BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
      Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
      Vw Corrado vr6

      Comment

      • JP-76
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2009
        • 1060
        • Kanta-Häme

        #18
        Originally posted by rasanttu View Post
        Kyllä minusta kannattaa.

        Orggis umpiot ei toimi ilman että vaihdetaan koko valojen keskusyksikkö joka maksaa ulkomaisilta foorumeilta luntattujen tietojen perusteella vajaat 2000 euroa. Lisäksi pitää asentaa anturit korkeudensäätötietoja varten ja koodauttaa ohjausyksikkö. Laakkoselta saatujen tietojen mukaan asennettuna koko roska 3-4000 euroa.
        Jos xenonit haluaa halogenien tilalle niin yksi vaihtoehto on ostaa orkkis XENON-umpiot ja jättää korkeudensäätöhärpäkkeet laittamatta, korkeutta voi tällöin säätää siitä samasta säätörullasta kuin halogeneja. Pelkät umpiot sisältäen kaiken polttimoista lähtien maksaa uutena Laakkoselta noin 1400 €/pari. Jos sitten haluaa automaattiset korkeudensäädöt toimimaan niin tarvitsee vielä lisäksi: footwell-moduli n. 350€, valokatkaisija n. 100€, retrofit-asennus-sarja (anturit, johdotus) n. 640€ + modulin koodaus n. ???€.

        Lisäksi tietysti kustannuksiin pitää laskea kaiken asennus mutta jos onnistuu itseltä niin aika paljon jää vielä tuosta 3-4k€:sta.
        Last edited by JP-76; 10-08-2010, 13:24.
        Kalusto:
        BMW 550i xDrive -14
        BMW S1000R -17
        Toyota Proace -15

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          #19
          Niin ja eikö näissäkin halogeeniumpio ole ihan heijastin- eikä linssimalia?
          Jotenka valokuvio ei ole varmastikkaan läheskään niin hyvä kuin oikeilla linssiumpioilla mitkä on tarkoitettu xenon käyttöön.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • EPDM
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2005
            • 4624
            • Lahti.

            #20
            Originally posted by Supa View Post
            Niin ja eikö näissäkin halogeeniumpio ole ihan heijastin- eikä linssimalia?
            Jotenka valokuvio ei ole varmastikkaan läheskään niin hyvä kuin oikeilla linssiumpioilla mitkä on tarkoitettu xenon käyttöön.
            Sehän riippuu täysin miten hyvin on jaksattu suunitellä näitä heijastimia. ELi toki jos on huonosti suuniteltu heijastin, niin 3x valoteho ei siitä lainkaan auto.
            Linssivalojen miinus on taas se että niiden heijastinpinta on samahalkaisia kun linssi itse, eli hyvin paljon pienempi kun perinteine heijastinpintainen umpio, eli valoteho on sitten sen mukainen vaikka suuntaus onkin parempi.

            H1 tai h7R xenon polttimoissa on vaan tarpeellinen JOS heijastinpinta ei ole pyöreä/symenttrinen, eli jos vaikkapa alin osa heijastimessa on vaakatasainen mihinkautta valo säteitä EI saisi heijastua.
            Viviendo en Lahiti
            BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
            Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
            Vw Corrado vr6

            Comment

            • Moonshine
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 1018
              • Järvenpää

              #21
              Jatkanpas tätä vanhaa threadia jos vaikka maailmalla olisi tapahtunut jotain... Tällä kertaa potilas on Pre-LCI (09/2004) e87 ilman xenoneita. Googletuksella jäi hieman sekava kuva takavalooptioista, ilmeisesti alkuperäistä retrofit (blackline) LED-satsia (http://www.realoem.com/bmw/partxref....=on&series=E87) ei ole saatavissa mikäli autossa ei ole xenoneita?

              Ja ilmeisesti ylläolevien viestien lopputulema on se ettei alkuperäisen xenon retrofit-kitin asentaminen ole rahallisesti järkevää (reaoem:n mukaan tuon valmistuskin on muuten lopetettu)? Kellään kokemuksia vaikkapa Piritekin myymistä xenoneista: http://www.piritek.com/product_details.php?p=997 ?
              Noidenkin kanssa ongelmaksi tulee kai se että täysin laillisen asennuksen tekeminen vaatisi vielä automaattisen korkeudensäädön?
              "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                #22
                Eikö se olisi järkevin ostaa käytetyt, siistit orggisvalot.
                Kuitenkin halvemmat ja paljon laadukkaammat kun moiset tarvikkeet.
                Jokatapauksessa joudut tasonsäädön anturit asentamaan ja vetämään piuhat + pesurit jos ei ole.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • Moonshine
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 1018
                  • Järvenpää

                  #23
                  Originally posted by Supa View Post
                  Eikö se olisi järkevin ostaa käytetyt, siistit orggisvalot.
                  Kuitenkin halvemmat ja paljon laadukkaammat kun moiset tarvikkeet.
                  Jokatapauksessa joudut tasonsäädön anturit asentamaan ja vetämään piuhat + pesurit jos ei ole.
                  Orggisvalot on toistaiseksi omasta mielestäni ainoat fiksun näköiset, noissa tarvikevaihtoehdoissa rinkulat on lähestulkoon saman kokoiset ja jotenkin se vaan näyttää typerältä. Löytyykö jostain netin syövereistä kuva jossa olisi vierekkäin pre-LCI ja LCI ajovalot? Nyt on pieniä vaikeuksia hahmottaa mikä niissä on muuttunut... Toisaalta, saakos noita LCI valoja istutettua pre-LCI:n keulalle ilman hitonmoista askartelua?

                  Pesurit löytyy, riittääkö automaagiselle tasonsäädölle anturit ja piuhat vai tarvitaanko uusia jotain ohjausbokseja? Helpointa olisi kai hommata autoon tarkoitettu retrofit paketti (63130397239, mukana valot + katkaisin + footwell module) mutta kun realoem sanoo että "ENDED, See EBA 0397276". Voisiko joku jolla on EBA asennettuna kurkata mitä siellä sanotaan?
                  "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

                  Comment

                  • tanppu
                    Bimmer Rookie
                    • May 2008
                    • 169
                    • Vantaa

                    #24


                    Ite oon miettiny josko tollaset vaihtais omaan rimpulaan. Ainoo mikä tossa vielä arveluttaa on noiden angel eyes rinkuloiden laatu, kun en haluis mitää rimpularinkuloita vaan sellaset kunnolliset jotka on toteutettu kuidulla. Kuvista kun kattoo ni noi näyttäis olevan kyl ihan kivat. Mut nojaa, jos jollain ois tollaset ni jos jakais kuvia viel ku noita varmaa räätälöity tuolla.
                    Ex vehkeet..
                    X5 40d E70, 535iA F10, 335iA E92, M5 E60, 335iA E92, 330iA E90 LCI, 330xiA E91, 123d E82, 330dA E90, 30dA E39, Evo V (aivopieru), 328i E46, 325i E36

                    Comment

                    • Moonshine
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 1018
                      • Järvenpää

                      #25
                      Originally posted by tanppu View Post
                      Mut nojaa, jos jollain ois tollaset ni jos jakais kuvia viel ku noita varmaa räätälöity tuolla.
                      Uudenvuoden simoissa luetun ymmärtäminen on usein hankalaa mutta eikös siellä Schmiedmannin sivuilla ole viikkolettereissä kuvia noista asennuksista?
                      Itse en ole edelleenkään löytänyt omasta mielestäni tyylikkäitä valoja orggisten lisäksi. Depo pääsee ehkä melko lähelle: http://home.scarlet.be/files/e87/IMG_2017.JPG

                      Jotenkin tuosta alkuperäisestä setistä on jäänyt sellainen kuva että saa lyödä melkoisen määrän dollareita pöytään ennenkuin valot syttyy? Jos joku on askarrellut pre-LCI e87:aan orggisxenonit niin voisko ystävällisesti runoilla miten se tapahtui ja mitä kaikkea pitikään hankkia?
                      "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

                      Comment

                      • Moonshine
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2003
                        • 1018
                        • Järvenpää

                        #26
                        Originally posted by Moonshine View Post
                        Jos joku on askarrellut pre-LCI e87:aan orggisxenonit niin voisko ystävällisesti runoilla miten se tapahtui ja mitä kaikkea pitikään hankkia?
                        Onko tämä homma rakettitiedettä vai eikö asian taitajat ole huomanneet topicia?
                        "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

                        Comment

                        • TuomoA
                          BTCF Member
                          • Apr 2009
                          • 538
                          • Krs

                          #27
                          Mitenkäs näissä LCI -malleissa. Ainakun auton käynnistää halogeenit "kalibroivat# itsensä kuten xenonitkin, käyden ylhäällä ja alhaalla. Samoin ajaessa olen huomannut että valot säätyy tason mukaan eli onko autossa tasonsäätö? vai onko xenoneilla varustetuissa malleissa vielä jotenkin "älykkäämpi" järjestelmä? Liityykö tämä nyt lähinnä siihen että vaihtaessa pitkiä lyhyiksi, tuo nykyinen ei osaa säätää valojen korkeutta vai? kertokaa kertokaa..
                          Pesuritkin löytyy eli onko se vaan niin että umpiot keulaan ja koodauksen kautta baanalle?
                          G26 420iA Msport SanremoGreen
                          F22 220iA Msport EstorilBlau
                          F20 118i MsportValenciaOrange
                          E82 118dA TitanSilber

                          Comment

                          • TuomoA
                            BTCF Member
                            • Apr 2009
                            • 538
                            • Krs

                            #28
                            EDIT: tuli sama viesti 2x
                            G26 420iA Msport SanremoGreen
                            F22 220iA Msport EstorilBlau
                            F20 118i MsportValenciaOrange
                            E82 118dA TitanSilber

                            Comment

                            • Convertible
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2003
                              • 2638
                              • Turku

                              #29
                              Originally posted by TuomoA View Post
                              Mitenkäs näissä LCI -malleissa. Ainakun auton käynnistää halogeenit "kalibroivat# itsensä kuten xenonitkin, käyden ylhäällä ja alhaalla. Samoin ajaessa olen huomannut että valot säätyy tason mukaan eli onko autossa tasonsäätö? vai onko xenoneilla varustetuissa malleissa vielä jotenkin "älykkäämpi" järjestelmä? Liityykö tämä nyt lähinnä siihen että vaihtaessa pitkiä lyhyiksi, tuo nykyinen ei osaa säätää valojen korkeutta vai? kertokaa kertokaa..
                              Pesuritkin löytyy eli onko se vaan niin että umpiot keulaan ja koodauksen kautta baanalle?
                              BMWt säätää valot ylös alas aina valoista riippumatta.

                              Kun xenonit, valojen säätö automaattinen merkistä riippumatta samoin pesurit pakolliset kun xenonit.

                              Mun mielestä halogeeneissä ei säätele automaattisesti, kuskin pitää säädellä itse valokatkaisijan vierestä.

                              Kallein muutos tulee, kun pitää vaihtaa valokatkaisija ja asentaa auto täyteen tasoantureita. En osaa sanoa, että mitä maksaa..

                              Alla muutoskitti, ei pahanhintainen.

                              F25 X3 35d
                              E87 118i
                              E46 330ti
                              E46 M3
                              E30 M3
                              E30 M3 Convertible
                              Z3 Roadster

                              Comment

                              • Fasti
                                BTCF Member
                                • Mar 2007
                                • 673
                                • FIN

                                #30
                                Mitäs kun autossa on orkkis xenonit lyhkäisissä ajovaloissa mutta haluaisin laittaa jälkiasennus xenonit myös pitkiin valoihin.

                                R kantaisilla polttimoilla varustettu jälkiasennus xenon sarja can väyläisille autoille, tarvisenko muuta?
                                Koodauksta sille ohjainyksikölle?


                                Nuo Bi-xenon umpiot on melko edullisia ebay kautta...
                                Current
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎