Tuli ostettua sokkona tommonen pieni projekti E87 ja katsastuksen jälkeen pari päivää toimi ihan ok kunnes alkoi pahat käyntihäiriöt yhdellä reissulla ja autolla pääsi ajamaan ainoastaan täyskaasulla.
Kun pääsin kotia ja katsoin INPAlla antoi P0011 koodia ja arvelin että jakopään remontti saattaisi olla aiheellinen. Ja olikin imunokka aika pahasti edellä:
Asentelin kaikki uudet jakopään hilppeet, eli ketju, ohjurit, kiristin ja rattaat. Vanha ketju oli ehkä yhden lenkin verran venynyt uuteen verrattuna ja pieni muovinpalanen puuttui yläohjurin kulmasta.
Remontin jälkeen käynti oli vieläkin päin peetä, mutta huomasin että jos irrottaa vanoksen solenoidien liittimet se tuntui käyvän normaalisti. Asentelin sitten ISTAn ja sain sillä nollattua nokkien adaptaatiot ja tämän jälkeen se käy normaalisti myös solenoidit kytkettynä, mutta edelleen INPAlla katsoessa nokkien asennot ei näytä ihan ok:lta:
Mikähän tässä vielä on vialla? Ajoituksen pitäisi olla nyt ihan kohdallaan, kampiakseli ja nokka-akselit oli lukittuna työkaluilla ja samoin ne rattaiden edessä olevat levyt. Tarkastin ne vielä uudestaankin mutta kyllä ne ihan kohdallaan ovat edelleenkin.
Kokeilin vaihtaa nokkien asentotunnistimet keskenään sekä myös vanoksen solenoidit mutta kummallaakaan ei ollut mitään vaikutusta. Lisäksi testasin solenoideja pöydällä ja kyllä ne liikkui kun antoi niille virtaa.
Onkohan vika öljynpaineessa tai sitten molemmat solenoidit vuotaa liikaa vai mikähän tässä vielä mättää? Pienen koeajon aikana toimi ihan ok ja kiihdyttäessä tuo imunokka menee takaisin vihreän puolelle, toisaalta taas kun jalkaa nostaa kaasulta pakonokka käy ulkona alueelta. Varmaan taas jotain vikakoodia tästä kohta pukkaa...
Kun pääsin kotia ja katsoin INPAlla antoi P0011 koodia ja arvelin että jakopään remontti saattaisi olla aiheellinen. Ja olikin imunokka aika pahasti edellä:
Asentelin kaikki uudet jakopään hilppeet, eli ketju, ohjurit, kiristin ja rattaat. Vanha ketju oli ehkä yhden lenkin verran venynyt uuteen verrattuna ja pieni muovinpalanen puuttui yläohjurin kulmasta.
Remontin jälkeen käynti oli vieläkin päin peetä, mutta huomasin että jos irrottaa vanoksen solenoidien liittimet se tuntui käyvän normaalisti. Asentelin sitten ISTAn ja sain sillä nollattua nokkien adaptaatiot ja tämän jälkeen se käy normaalisti myös solenoidit kytkettynä, mutta edelleen INPAlla katsoessa nokkien asennot ei näytä ihan ok:lta:
Mikähän tässä vielä on vialla? Ajoituksen pitäisi olla nyt ihan kohdallaan, kampiakseli ja nokka-akselit oli lukittuna työkaluilla ja samoin ne rattaiden edessä olevat levyt. Tarkastin ne vielä uudestaankin mutta kyllä ne ihan kohdallaan ovat edelleenkin.
Kokeilin vaihtaa nokkien asentotunnistimet keskenään sekä myös vanoksen solenoidit mutta kummallaakaan ei ollut mitään vaikutusta. Lisäksi testasin solenoideja pöydällä ja kyllä ne liikkui kun antoi niille virtaa.
Onkohan vika öljynpaineessa tai sitten molemmat solenoidit vuotaa liikaa vai mikähän tässä vielä mättää? Pienen koeajon aikana toimi ihan ok ja kiihdyttäessä tuo imunokka menee takaisin vihreän puolelle, toisaalta taas kun jalkaa nostaa kaasulta pakonokka käy ulkona alueelta. Varmaan taas jotain vikakoodia tästä kohta pukkaa...
Comment