Announcement

Collapse
No announcement yet.

E87 116i ajoitusongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • siffo
    Newbiemmer
    • May 2018
    • 26
    • Sipoo

    E87 116i ajoitusongelma

    Tuli ostettua sokkona tommonen pieni projekti E87 ja katsastuksen jälkeen pari päivää toimi ihan ok kunnes alkoi pahat käyntihäiriöt yhdellä reissulla ja autolla pääsi ajamaan ainoastaan täyskaasulla.
    Kun pääsin kotia ja katsoin INPAlla antoi P0011 koodia ja arvelin että jakopään remontti saattaisi olla aiheellinen. Ja olikin imunokka aika pahasti edellä:
    Click image for larger version

Name:	AP1GczMLtCVen6mxI-TJqZg_kCJye7IeO4yHF3Cpg7LQgHMgTeZd5ywxyegG3D3uE1gTGXjhKLSypLESJbiRAyvTJlGbDf3Ss_Hd_0M1UJqnYpIzCUY0vEMahj1COfhZn7E2sd6yiUbXWoz5CcHcLuXT5TPb=w1225-h919-s-no?authuser=0.jpg
Views:	188
Size:	160.9 KB
ID:	5507962
    Click image for larger version

Name:	AP1GczNXiZ8d8xBBk_4tXYBshLBmrRMHZ7jZuVIoBId6HREN9CTzDluVVCeqq6YZfOOjplLS6-c_zIXeVSUQPVzFNJFIRqyDFDcKrqYIDeLcjI1bmsVjXUDu6y9y9RFEGtGlUrKOSFJiupuJgKq7EAqI44Dr=w1225-h919-s-no?authuser=0.jpg
Views:	167
Size:	283.7 KB
ID:	5507963
    Asentelin kaikki uudet jakopään hilppeet, eli ketju, ohjurit, kiristin ja rattaat. Vanha ketju oli ehkä yhden lenkin verran venynyt uuteen verrattuna ja pieni muovinpalanen puuttui yläohjurin kulmasta.
    Remontin jälkeen käynti oli vieläkin päin peetä, mutta huomasin että jos irrottaa vanoksen solenoidien liittimet se tuntui käyvän normaalisti. Asentelin sitten ISTAn ja sain sillä nollattua nokkien adaptaatiot ja tämän jälkeen se käy normaalisti myös solenoidit kytkettynä, mutta edelleen INPAlla katsoessa nokkien asennot ei näytä ihan ok:lta:
    Click image for larger version

Name:	AP1GczMfSWbsJtuvOLIfm_DjvSDRwxky5l_GWOBw0YaLzBxHD-xN5-lMwTaXyhuFTVjfvYT-y56h9VfNOloDmDOeJm-MUpige5RY0c9gjQfNGfLMjcr1MnSo3d_vLisC3oreb6op0zgGao5puvs0alZ_RtiI=w1225-h919-s-no?authuser=0.jpg
Views:	167
Size:	223.1 KB
ID:	5507964
    Click image for larger version

Name:	AP1GczNaY3lEfyD-80vxHQTXO1Uzkitm1y891llM12prs1Xr403aky07c-1pTeCj02z1RadiyyT6nczTHCkqoYIHA_M7XjiVPw6c2K-u3AJ0q5I5Bmn5Abok6meU1eEjC8NnLVPLFO7VEhu3NAl_14MrPLgo=w1225-h919-s-no?authuser=0.jpg
Views:	174
Size:	163.1 KB
ID:	5507965
    Mikähän tässä vielä on vialla? Ajoituksen pitäisi olla nyt ihan kohdallaan, kampiakseli ja nokka-akselit oli lukittuna työkaluilla ja samoin ne rattaiden edessä olevat levyt. Tarkastin ne vielä uudestaankin mutta kyllä ne ihan kohdallaan ovat edelleenkin.
    Kokeilin vaihtaa nokkien asentotunnistimet keskenään sekä myös vanoksen solenoidit mutta kummallaakaan ei ollut mitään vaikutusta. Lisäksi testasin solenoideja pöydällä ja kyllä ne liikkui kun antoi niille virtaa.
    Onkohan vika öljynpaineessa tai sitten molemmat solenoidit vuotaa liikaa vai mikähän tässä vielä mättää? Pienen koeajon aikana toimi ihan ok ja kiihdyttäessä tuo imunokka menee takaisin vihreän puolelle, toisaalta taas kun jalkaa nostaa kaasulta pakonokka käy ulkona alueelta. Varmaan taas jotain vikakoodia tästä kohta pukkaa...
  • Mppa
    Bimmer Rookie
    • May 2018
    • 92
    • Tampere

    #2
    Originally posted by siffo View Post
    Tuli ostettua sokkona tommonen pieni projekti E87 ja katsastuksen jälkeen pari päivää toimi ihan ok kunnes alkoi pahat käyntihäiriöt yhdellä reissulla ja autolla pääsi ajamaan ainoastaan täyskaasulla.
    Kun pääsin kotia ja katsoin INPAlla antoi P0011 koodia ja arvelin että jakopään remontti saattaisi olla aiheellinen. Ja olikin imunokka aika pahasti edellä:
    Click image for larger version

Name:	AP1GczMLtCVen6mxI-TJqZg_kCJye7IeO4yHF3Cpg7LQgHMgTeZd5ywxyegG3D3uE1gTGXjhKLSypLESJbiRAyvTJlGbDf3Ss_Hd_0M1UJqnYpIzCUY0vEMahj1COfhZn7E2sd6yiUbXWoz5CcHcLuXT5TPb=w1225-h919-s-no?authuser=0.jpg
Views:	188
Size:	160.9 KB
ID:	5507962
    Click image for larger version

Name:	AP1GczNXiZ8d8xBBk_4tXYBshLBmrRMHZ7jZuVIoBId6HREN9CTzDluVVCeqq6YZfOOjplLS6-c_zIXeVSUQPVzFNJFIRqyDFDcKrqYIDeLcjI1bmsVjXUDu6y9y9RFEGtGlUrKOSFJiupuJgKq7EAqI44Dr=w1225-h919-s-no?authuser=0.jpg
Views:	167
Size:	283.7 KB
ID:	5507963
    Asentelin kaikki uudet jakopään hilppeet, eli ketju, ohjurit, kiristin ja rattaat. Vanha ketju oli ehkä yhden lenkin verran venynyt uuteen verrattuna ja pieni muovinpalanen puuttui yläohjurin kulmasta.
    Remontin jälkeen käynti oli vieläkin päin peetä, mutta huomasin että jos irrottaa vanoksen solenoidien liittimet se tuntui käyvän normaalisti. Asentelin sitten ISTAn ja sain sillä nollattua nokkien adaptaatiot ja tämän jälkeen se käy normaalisti myös solenoidit kytkettynä, mutta edelleen INPAlla katsoessa nokkien asennot ei näytä ihan ok:lta:
    Click image for larger version

Name:	AP1GczMfSWbsJtuvOLIfm_DjvSDRwxky5l_GWOBw0YaLzBxHD-xN5-lMwTaXyhuFTVjfvYT-y56h9VfNOloDmDOeJm-MUpige5RY0c9gjQfNGfLMjcr1MnSo3d_vLisC3oreb6op0zgGao5puvs0alZ_RtiI=w1225-h919-s-no?authuser=0.jpg
Views:	167
Size:	223.1 KB
ID:	5507964
    Click image for larger version

Name:	AP1GczNaY3lEfyD-80vxHQTXO1Uzkitm1y891llM12prs1Xr403aky07c-1pTeCj02z1RadiyyT6nczTHCkqoYIHA_M7XjiVPw6c2K-u3AJ0q5I5Bmn5Abok6meU1eEjC8NnLVPLFO7VEhu3NAl_14MrPLgo=w1225-h919-s-no?authuser=0.jpg
Views:	174
Size:	163.1 KB
ID:	5507965
    Mikähän tässä vielä on vialla? Ajoituksen pitäisi olla nyt ihan kohdallaan, kampiakseli ja nokka-akselit oli lukittuna työkaluilla ja samoin ne rattaiden edessä olevat levyt. Tarkastin ne vielä uudestaankin mutta kyllä ne ihan kohdallaan ovat edelleenkin.
    Kokeilin vaihtaa nokkien asentotunnistimet keskenään sekä myös vanoksen solenoidit mutta kummallaakaan ei ollut mitään vaikutusta. Lisäksi testasin solenoideja pöydällä ja kyllä ne liikkui kun antoi niille virtaa.
    Onkohan vika öljynpaineessa tai sitten molemmat solenoidit vuotaa liikaa vai mikähän tässä vielä mättää? Pienen koeajon aikana toimi ihan ok ja kiihdyttäessä tuo imunokka menee takaisin vihreän puolelle, toisaalta taas kun jalkaa nostaa kaasulta pakonokka käy ulkona alueelta. Varmaan taas jotain vikakoodia tästä kohta pukkaa...
    Saitko tämän ratkeamaan?
    320iX GT F34, Alpinweiss 2, Stage 1, 2014
    Ford Mustang GT, Colorado Red Coupe, 2005
    Talvimiina 24/25: 316i E46, Titan Silber, 2004

    Vuoden 2025 -projekti: 550i F10 M-Sport, Alpinweiss3, 2013

    Ex-bimmerit:
    Talvimiina 23/24 316i E46, Mystic Blau, 2005
    525i E60 M-Sport Carbonswartz, 2006
    130i E87 M-Sport Le Mans Blau, 2005

    Comment

    • siffo
      Newbiemmer
      • May 2018
      • 26
      • Sipoo

      #3
      No sikäli joo että autolla on vaan ajettu remontin jälkeen ongelmitta, käy normaalisti eikä ole mitään vikakoodeja tullut ainakaan mittaristoon asti.
      Pitäisikin koittaa jaksaa vilkaista Inpalla mitä se nyt näyttää.
      Mietin että mahtaako ton mun Inpan version "camshaft positions" näyttö vaan näyttää väärin.
      Ja noi ihan alareunassa olevat adaptaatiot saattaa olla siinä mielessä ihan hyväkin asia, että jos ketju ajan myötä venyy niin käsittääkseni nokkien ajoitus siirtyy silloin myöhemmäksi ja voisi kuvitella että noi adaptaatiot siirtyy silloin eteenpäin, eli nyt olisi sitten koko tuo säätöalue käytössä. Tämä tosin ihan omaa mutua...

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎