Announcement

Collapse
No announcement yet.

E87 - "rääkäisee" käynnistettäessä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jamma
    Newbiemmer
    • Oct 2008
    • 2

    E87 - "rääkäisee" käynnistettäessä

    Eli tollanen 116i -mallin pikku-bemu päästää sellaisen ikävänkuuloisen rääkäisyn varsinkin viileämmällä käynnistettäessä. Jos saman tien lähtee ajamaan, niin samantapaista ylimääräistä ääntä antaa kiihdytyksessäkin. Ääni katoaa/normalisoituu aika pian normaaliksi moottorin ääneksi. Ja lämpöisenä juurikaan tuota ei tee.

    Jotain vialla, vai kuuluuko kuvaan??

    T. Bimer newbie
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #2
    Veikkaan moniurahihnaa, mutta eihän tota itse ole ollut kuuntelemassa niin paino samalla veikkaan..
    Kilsat? Ed huolto? takuuta?
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • Jamma
      Newbiemmer
      • Oct 2008
      • 2

      #3
      Originally posted by petrolhead View Post
      Veikkaan moniurahihnaa, mutta eihän tota itse ole ollut kuuntelemassa niin paino samalla veikkaan..
      Kilsat? Ed huolto? takuuta?
      Kilsoja tais justiin äsken tulla 69000 tauluun. Kun ostin pelin liikkeestä männä kesänä, oli siellä tehty juuri 60000 huolto.

      Tuo ääni on sellainen "mekaaninen" rääkäisy, eli ei sellanen puhdas terve käyntiääni....hitto, ku on vaikee kuvailla.
      Toki autossa ois vielä liikkeen puolesta 12kk:n takuuta jäljellä. Eli sinnekkö rimpautus..?

      Comment

      • Peltsii
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 7061
        • Turenki

        #4
        Originally posted by Jamma View Post
        Toki autossa ois vielä liikkeen puolesta 12kk:n takuuta jäljellä. Eli sinnekkö rimpautus..?

        Kyllä
        DUCATI 1098 RACING EVO

        Comment

        • zakspeed
          BTCF Member
          • Nov 2003
          • 2000
          • Tampere/kainuu

          #5
          Eihän ole taas tämä kuuluisa ketjunkiristin homma? Seuraava vaihe on se, että jako hyppää. Tuntomerkit täsmää aikalailla. Minkä ikäinen auto?

          Tämä on siis vain arvio näin, kun ääntä ei ole päässyt kuulemaan. Ketjunkiristimen meno alkaa käynnistäessä ja sammuttaessa sekä jollain tietyllä kierrosalueella kuuluvalla "rämähtelyllä"
          Last edited by zakspeed; 28-10-2008, 20:54.
          -M5- '00
          -i3 94 rex '19
          -Ascona B 4.0 '80
          Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
          -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
          -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            #6
            Jos takuu on voimassa niin sittenhän se ei ole sun vaan myyneen liikkeen ongelma.
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • bayerman
              Bimmer Fanatic
              • May 2004
              • 297
              • Hyvinkää

              #7
              Joo auto vaan merkkiliikkeeseen niin vaihtavat ketjunkiristäjän. Jako voi hypätä aika helposti, jos ei ole kiristäjää vaihdettu uudempaan malliin. Mikäli siis vielä vanhemmalla moottorilla.
              E28 M

              Comment

              • jannejm
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2006
                • 348
                • tampesteri

                #8
                hmm...

                onkohan tämä sama aihe kun itelläkin joulunpyhinä rääkäisi vähän ilkeästi käynnistyksessä. auto oli 3pvää kylmässä seisoneena...

                onko vika selvinnynä?
                #######
                e30 325i cab
                ja aiemmin nippu muita e ja f-koppasia

                Comment

                • ttw
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 1016
                  • Vantaa

                  #9
                  Kiristimenvaihtokampanja tosiaan menossa, koskee osaa N43-sarjan moottoreita.

                  Muutama vaihdeltu ja sen uuden konstruktio on tosiaan aivan erilainen.

                  Toinen vaihtoehto on että startin solenoidi ei vedä takaisin kunnolla, mutta noin uus auto niin i don't think so.
                  728iA -97 "FABULOUS" Navarraviolet & Lavendergrau
                  Harrasteproggis E9 3.0 CS -72 JDM
                  MB 280SE Kompressorilahna "kilosta alkaa ilo" -77

                  Comment

                  • antti79
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2003
                    • 2499
                    • Littoinen

                    #10
                    Väärät öljyt koneessa voivat aiheuttaa venttiilikoneiston "rääkäisyn" kylmäkäynnistyksen aikana. Lämmetessä ääni tasoittuu. Ainakin M43 koneessa todettu tämä "ongelma". Voi tosin olla kaukaa haettu, eli kannattaa ottaa takuun aikana yhteyttä merkkihuoltoon.
                    sigpic
                    Originally Posted by jari kihlman
                    "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                    Comment

                    • jannejm
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2006
                      • 348
                      • tampesteri

                      #11
                      ei tarvi ees olla takuu voimassa. menee tehtaan piikkiin...
                      #######
                      e30 325i cab
                      ja aiemmin nippu muita e ja f-koppasia

                      Comment

                      • raattori
                        Newbiemmer
                        • Sep 2008
                        • 18

                        #12
                        Takuuseen N45 moottori 2006 1 sarja

                        Kummaa touhua tämä huoltaminen. Autokeskus konalassa tehty km huolto, jossa mainitsin auton räminästä, eivät puuttuneet mitenkään asiaan, sanoivat että kaikki kunnossa.
                        No räminä jatkui, käynnistättessä sekä pintakaasulla tietyillä kierrosalueilla. Otin yhteyttö metro airporttiin, jossa heidän koneelleen pompsahti heti avaimen tiedoista että ketjunkiristin vaihdettava, joka menee tehtaan piikkiin. MEtrossa vaihdettiin ketjunkiristin ja moottorin häiriöäänet poistuneet.

                        Eli jos ennen 03/2007 tehdyissä moottoreissa räminää/tai ei räminää, niin huoltoon vaan ja sanoo että ketjunkiristin vaihtoon. Näin on homma.
                        Vois Bmw suoraan ilmoittaa kotiin, että kampanja menossa. hohhoijaa. Kaikesta selvää pitää itte ottaa.
                        Ja tämä koskee ainakin 1-sarjan N45 moottoreita.
                        Last edited by raattori; 17-06-2009, 19:56.

                        Comment

                        • samikin
                          Newbiemmer
                          • Jul 2009
                          • 1
                          • Kuopio

                          #13
                          Täällä yksi e87, jossa jako pompannut. Auto otettu käyttöön 10/2006 ja kilometrejä reilu 33tkm. Auto ollut korjaamolla nyt lähes kaksi viikkoa, eikä tästä pelkällä kiristimen vaihdolla ilmeisestikään selvitty.

                          Comment

                          • seventy7
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2009
                            • 60
                            • Helsinki

                            #14
                            Onkos N46 moottoreissa ollut vastaavia ongelmia? Oma auto 1/2006 E90 320i jossa kaiketi on juuri N46?

                            Comment

                            • Glycoli
                              Newbiemmer
                              • Oct 2006
                              • 14
                              • Planet Earth

                              #15
                              Täällä emännän 116i/2005 edelleen merkkiliikkeessä tutkimuksissa, kun ei suostunut enää Joulun aikaan käynnistymään. Ollut siis jo pari viikkoa! Tänään tuli liikkeestä tietoa, et jako päässyt ilmeisesti pomppaamaan. Ei tarkempaa vaurioanalyysiä, kun eivät ole konetta vielä sen enempää avanneet.
                              Itsellä ei ole tietoa, mikä moottorimalli (N45?) tai, että onko ketjunkiristin jo aiemmin vaihdettu. Edellinen omistaja (yksityinen) ei tiennyt kiristinongelmista/vaihdosta mitään, joten kuvittelisin, että ei ole vaihdettu.

                              Lähinnä nyt mietityttää se, että onko ko. moottori juurikin sellainen, johon tuo ketjunkiristin olisi pitänyt vaihtaa? Onko maahantuoja kutsunut autoja kiristimenvaihtoon? Pitäisikö mennä "tehdastakuuseen" koska ns. tiedossa oleva tyyppivika?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎