Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 116i 2005 moottori sammuu kesken ajoa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Must1sHerkku
    Newbiemmer
    • Oct 2024
    • 3
    • Finland

    BMW 116i 2005 moottori sammuu kesken ajoa.

    Hei,

    Vasta sain tehtyä tilin tänne joten pahoittelut, jos keskustelusta puuttuu jotain olennaista. Omistan BMW 116i 2005 ja ajettu 240k. Muuten toimiva vekotin, mutta huomasin tuossa muutama päivää sitten seuraavanlaisen vian.

    Lähestyn valoja tai sitten hidastetta ja laitan vapaalle ja annan auton rullata kohti valoja tai hidastetta. Välillä voi myös vapaan sijasta painaa kytkin pohjaan ja antaa rullata. Tässä kohta kuitenkin pysähdyttyä valoihin huomaan, että auton moottori on sammunut. Kierrokset nollissa. Kaikki valot ja radiot toimivat. Vikavaloja ei ole päällä. Tässä kohta nappia painamalla auto käynnistyy uudelleen ja ihan kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Tätä ei tapahdu joka kertaa, mutta sanotaan, että 10km matkan aikana saattaa tehdä kerran tai kaksi.

    Moottorin sammumista ei edes välttämättä huomaa, muutoin kuin äänestä tai siitä, että ohjaustehostin lakkaa toimimasta.

    Paikalla ollessaan kierrokset pysyvät nätisti 700 kohdalla.

    Onkohan teillä hyvät naiset ja herrat ollut tällaista ongelma tai jos ei ole niin tietoa mistä moinen ongelma voisi johtua?
  • Laku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 17517
    • Turku

    #2
    Onko niin, ettei kysymys ole tässä tapauksessa start/stop-toiminnosta?
    Näillä mennään:
    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16448
      • Asikkala

      #3
      Originally posted by Laku View Post
      Onko niin, ettei kysymys ole tässä tapauksessa start/stop-toiminnosta?
      Oliko 2005 tämä turhuus jo keksitty ?

      Comment

      • Must1sHerkku
        Newbiemmer
        • Oct 2024
        • 3
        • Finland

        #4
        Originally posted by Laku View Post
        Onko niin, ettei kysymys ole tässä tapauksessa start/stop-toiminnosta?
        Hei,

        Mielestäni tuossa mallissa ei sellaista ole. Yritin googlettaa ja katsoin myös ohjekirja mikä tuli auton mukana ja sieltä en ainakaan heti löytänyt start/stop ominaisuutta tai miten se laitetaan pois päältä / päälle. Jatkan vielä tutkimista, jos sellainen ominaisuus sittenkin olisi siinä niin se selittäisi hyvinkin tuon oudon ongelman.

        Comment

        • racing02
          BTCF Member
          • Nov 2004
          • 2035
          • Riihimäki

          #5
          Ilmeisesti tullut vasta 2007. Sen tapauksessahan auto sitten käynnistyisi itsestään kun taas laittaa vaihteen silmään.

          Comment

          • azlakki
            Bimmer Rookie
            • Oct 2015
            • 94
            • Tampere

            #6
            Ei ole 2005.

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17517
              • Turku

              #7
              Originally posted by racing02 View Post
              Ilmeisesti tullut vasta 2007. Sen tapauksessahan auto sitten käynnistyisi itsestään kun taas laittaa vaihteen silmään.
              Ok. 2007:sta vain kokemuksia ja siinä on.
              Näillä mennään:
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • Mppa
                Bimmer Rookie
                • May 2018
                • 92
                • Tampere

                #8
                Sen verta tuokin kone omaa jo aikansa "hienoa" teknologiaa, että vikamahdollisuuksia on noin miljoona, no ei ihan muttei paljo toisinkaan.

                Vikakoodin luvusta kannattaa aloittaa, vaikkei itse keltainen vikavalo taulussa palakaan, löytyy sieltä muistista melko varmasti joku koodi kuitenkin...
                320iX GT F34, Alpinweiss 2, Stage 1, 2014
                Ford Mustang GT, Colorado Red Coupe, 2005
                Talvimiina 24/25: 316i E46, Titan Silber, 2004

                Vuoden 2025 -projekti: 550i F10 M-Sport, Alpinweiss3, 2013

                Ex-bimmerit:
                Talvimiina 23/24 316i E46, Mystic Blau, 2005
                525i E60 M-Sport Carbonswartz, 2006
                130i E87 M-Sport Le Mans Blau, 2005

                Comment

                • JaniLap
                  BTCF Member
                  • Sep 2012
                  • 2712
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by Must1sHerkku View Post
                  Onkohan teillä hyvät naiset ja herrat ollut tällaista ongelma tai jos ei ole niin tietoa mistä moinen ongelma voisi johtua?

                  On tullut ihmeteltyä vähän vastaava keisi ja korjaatui DME vaihdolla. DSC toissijainen mahdollinen syypää.
                  IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                  BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                  Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                  Tampere

                  Comment

                  • Must1sHerkku
                    Newbiemmer
                    • Oct 2024
                    • 3
                    • Finland

                    #10
                    Hei,

                    Kiitos kaikille vastaajille. Kävin sitten viemässä auto Motonetin korjaamoon ja sain mielestäni aika hyvän palvelun. Pyysin tutkimaan asian ja he löysivät aika nopeasti muutaman ongelman ja korjasivat kyllä osittain.

                    Mitä nyt tästä mekaanikon(lääkärin) käsialasta saa selvä niin kirjoittivat seuraavat asiat.

                    ECM(Engine Control Module - DME/DDE) 3 Problems exist.
                    1.2A88 DME: VANOS Exhaust
                    1.2A83 DME: Vanos Intake
                    Solenoidien liittimet öljyiset, avattu ja putsattu liittimet sekä solenoidit ja vaihdettu solenoidit päittäin. Käyty koeajolla, ei ole uusinut koodeja ja toiminut normaalisti.

                    3.2D0F DME: Hot-Film Air-Mass Sensor, Signal
                    --> Ilmuilmaputki ollut irti, laitettu paikalleen, ei uusia koodia

                    Eli nuo he korjasivat ja kertoivat hyvin missä mitä ja mikä vika.

                    Sovittiin heidän kanssa, että tulen uudestaan jossain kohta. Vaihdetaan talvirenkaat, tehdään renkaiden "tasaus" ja sitten samalla katsovat noita koodeja uudestaan, että onko tulleet takaisin. Samalla vaihtavat vielä takajarrut (mutta tämä huolto oli tiedossa jo ennen käyntiä).

                    Korjausten jälkeen 1-2 vaihteen laiskuus poistui ja auto toimii paljon paremmin, mutta silloin tällöin kyllä sammuu kesken ajoa vieläkin, mutta tätä tapahtuu hyvin harvoin. Voi olla, että osa tapahtumista johtui mun kädettömyydestä vaihteiden vaihdossa.

                    Tämä kaikki siis tehtiin parisen viikkoa sitten tms, mutta en ehtinyt millään tähän kirjoittaa, joten kirjoitan nyt. Turun Motonetille peukut. Ei tullut kusetettu olo ja homma hoidettiin hienosti mielestäni.

                    Comment

                    • Silmaauki
                      BTCF Member
                      • Jan 2015
                      • 1816
                      • Turku

                      #11
                      Hyvä että tuli noin helposti kuntoon ja kiva kun kirjoitit tänne vielä tuon ratkaisun.

                      Vikakoodit toki olisi silti hyvä lukaista. Mä voin siinä auttaa. Voit laittaa vaikka yv:tä.
                      E93 335i Aarre, Montego blue
                      E90 318i talvipulkka

                      Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16448
                        • Asikkala

                        #12
                        Renkaiden tasaus ?

                        Comment

                        • kimi34
                          Newbiemmer
                          • Nov 2024
                          • 1
                          • Glasgow

                          #13
                          Hei. Mulla oli samanlaista ongelmaa, tosin VW
                          ä eikä BMWä. Todennäköisesti vika voi olla kaasuläpän likaisuudessa tai kampiakselin asentoanturissa, nämä on yleisiä vaivoja vanhemmissa malleissa. Kannattaa kokeilla puhdistaa kaasuläppä ensin ja sitten tarkistaa anturit.
                          Ja kannattaa tarkistaa myös akku varmuuden vuoksi, vaikkei se todennäköisesti ole pääsyy. Alhainen jännite saattaa aiheuttaa tällaisia yllätyssammutuksia, erityisesti vanhemmissa autoissa, joissa elektroniikka on herkempi häiriöille. Kokeile ja kerro sitten, auttoiko!

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎