Moikka!
Potilaana vuoden 2007 120d, joka oireili ”nykimällä” luistonestolla ja etupään tärinällä. Etupään tärinä saatiin kuriin, korjaamalla jumittava jarrusatula, mutta tuota DTC vikaa ei.
Viivakoodit on luettu ja antaa vasemman etupyörän pyörintätiedosta vikaa ja livedata vahvistaa, että muut pyörät pyörivät kun auto liikkuu, mutta vasen etupyörä näyttää nollaa. Nyt on vaihdettu ABS anturi ja napa, mutta pyörintätietoa ei tule.
Koeajolla ilmeni myös ohjausanturin vika. Vaatisi ilmeisesti kalibroinnin, mutta sitä ei voi tehdä ennen kuin DTC järjestelmästä on viat pois.
Tässä vielä vikakoodit:
5D96 - Drehrichtungserkennung vorne links
5E43 - Lenkwinkelsensor intern
94C7 - Lenkwinkelsensor sensorfehler
94C2 - Lenkwinkelsensor sensorfehler
Sitten vielä sellainen huomio kun tutkin tuota DTC ecua, niin akun jännite oli 14,4V auton käydessä, mutta referenssi jännite Uref vain 9,9V ja se jopa välillä väläytti nollaa hetkellisesti.
Osaisiko joku auttaa eteenpäin viranhaussa näillä tiedoilla?
Potilaana vuoden 2007 120d, joka oireili ”nykimällä” luistonestolla ja etupään tärinällä. Etupään tärinä saatiin kuriin, korjaamalla jumittava jarrusatula, mutta tuota DTC vikaa ei.
Viivakoodit on luettu ja antaa vasemman etupyörän pyörintätiedosta vikaa ja livedata vahvistaa, että muut pyörät pyörivät kun auto liikkuu, mutta vasen etupyörä näyttää nollaa. Nyt on vaihdettu ABS anturi ja napa, mutta pyörintätietoa ei tule.
Koeajolla ilmeni myös ohjausanturin vika. Vaatisi ilmeisesti kalibroinnin, mutta sitä ei voi tehdä ennen kuin DTC järjestelmästä on viat pois.
Tässä vielä vikakoodit:
5D96 - Drehrichtungserkennung vorne links
5E43 - Lenkwinkelsensor intern
94C7 - Lenkwinkelsensor sensorfehler
94C2 - Lenkwinkelsensor sensorfehler
Sitten vielä sellainen huomio kun tutkin tuota DTC ecua, niin akun jännite oli 14,4V auton käydessä, mutta referenssi jännite Uref vain 9,9V ja se jopa välillä väläytti nollaa hetkellisesti.
Osaisiko joku auttaa eteenpäin viranhaussa näillä tiedoilla?
Comment