Announcement

Collapse
No announcement yet.

E87 vakionopeudensäädin ja ratin vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heikkiher
    Bimmer Rookie
    • Mar 2009
    • 93
    • Vihti

    E87 vakionopeudensäädin ja ratin vaihto

    Moi,

    Tuli hankittua tuollainen 120d, mutta siitä puuttuu vakionopeudensäädin. Onnistuu vakkarin jälkiasennus vain vaihtamassa ratti sellaiseen jossa napit ja ohjelmoida ne käyttöön vai tarvitaanko jotain muita johtoja/moduuleita.
  • Spetke
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 3452
    • Janakkala

    #2
    Originally posted by Heikkiher View Post
    Moi,

    Tuli hankittua tuollainen 120d, mutta siitä puuttuu vakionopeudensäädin. Onnistuu vakkarin jälkiasennus vain vaihtamassa ratti sellaiseen jossa napit ja ohjelmoida ne käyttöön vai tarvitaanko jotain muita johtoja/moduuleita.
    Ratin vaihdolla ei autoosi vakionopeus säädintä saa, monitoimi ratin kylläkin.
    Vakionopeus säädin on viiksessä vasemmalla puolen.
    Eli mikäli haluat autoosi vakionopeus säätimen joudut ostamaan uuden Switch unit steering column eli ns "viiksipaketin" kuvassa numerolla yksi. Sekä lisäksi tarvitset myös uuden muovikotelon siihen ratin ympärille koska cruisen viiksi tarvii oman loven siihen.
    Sitten vain ohjelmointia ja cruise on valmis käytettäväksi.
    Sellasen palttiarallaa 700€ kannattaa varata budjettia kyseisen operaatioon
    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

    Comment

    • Jake79
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2006
      • 510
      • Kokkola

      #3
      Originally posted by Heikkiher View Post
      Moi,

      Tuli hankittua tuollainen 120d, mutta siitä puuttuu vakionopeudensäädin. Onnistuu vakkarin jälkiasennus vain vaihtamassa ratti sellaiseen jossa napit ja ohjelmoida ne käyttöön vai tarvitaanko jotain muita johtoja/moduuleita.
      Onnistuu ja ei edes ole paha homma. huuda tämä ebaystä. Vie asennettavaksi/ohjelmoitavaksi liikkeeseen tai asenna itse ja
      sen jälkeen viet ohjelmoitavaksi.Ohjelmointi maksaa paikasta riippuen 100-200e.
      Sen suojamuovinkin pystyy kyllä itse koloamaan jos pora ja dremeli pysyy käsissä.
      Wir sind miteinander, nicht gegeneinander

      Comment

      • Heikkiher
        Bimmer Rookie
        • Mar 2009
        • 93
        • Vihti

        #4
        Kiitos lisätiedoista, en tiedä mistä olinkaan saanut päähäni että ovat tuossa ratissa. Kiitos jake ebay linkistä, päädyin sitten 1-sarjan bemuun. Olen se Micra kaveri

        Comment

        • Jake79
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 510
          • Kokkola

          #5
          Originally posted by Heikkiher View Post
          Kiitos lisätiedoista, en tiedä mistä olinkaan saanut päähäni että ovat tuossa ratissa. Kiitos jake ebay linkistä, päädyin sitten 1-sarjan bemuun. Olen se Micra kaveri
          Maailma on pieni Toivottavasti sait hyvät kaupat aikaan
          Wir sind miteinander, nicht gegeneinander

          Comment

          • Heikkiher
            Bimmer Rookie
            • Mar 2009
            • 93
            • Vihti

            #6
            Sain viimein hankittua tätä varten Ebay:sta M-Sport ratin jossa napit, Switch unit steering column ja Coil spring cartridge. Vaihdoin nuo juuri ja ihmetys oli suuri kun ratin napit ja vakkarikin toimivat heti. Ainut "ongelma" ongelma on se että luistoneston valo jäi palamaan. Vaatiikohan tuo varoitusvalo sen ohjelmoinnin vai lähteeköhän vain vikakoodien nollaamisella, DTC-napista ei tapahtu tällähetkellä mitään.

            Comment

            • ANSSI
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2003
              • 322
              • Espoo

              #7
              Originally posted by Heikkiher View Post
              Sain viimein hankittua tätä varten Ebay:sta M-Sport ratin jossa napit, Switch unit steering column ja Coil spring cartridge. Vaihdoin nuo juuri ja ihmetys oli suuri kun ratin napit ja vakkarikin toimivat heti. Ainut "ongelma" ongelma on se että luistoneston valo jäi palamaan. Vaatiikohan tuo varoitusvalo sen ohjelmoinnin vai lähteeköhän vain vikakoodien nollaamisella, DTC-napista ei tapahtu tällähetkellä mitään.
              Se on "rattiakselin asentotunnistin" tai joku sellanen mikä herjaa eli jos ei valo sammu kun kääntelet rattia laidasta laitaan niin sitten liikkeeseen kalibroimaan se uudestaan.
              330e M-Sport -20 --- 118i M-Sport -20 ---
              EX:530e M-Sport -18, F34 M-Sport, F30 Alpine White HandWashOnly F30, Audi A3 2.0 TDI Quattro -09, BMW 325iA Touring E91 -06, BMW 318iA Touring E46 -01, BMW 316i E46 -99

              Comment

              • Jake79
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2006
                • 510
                • Kokkola

                #8
                Originally posted by Heikkiher View Post
                Sain viimein hankittua tätä varten Ebay:sta M-Sport ratin jossa napit, Switch unit steering column ja Coil spring cartridge. Vaihdoin nuo juuri ja ihmetys oli suuri kun ratin napit ja vakkarikin toimivat heti. Ainut "ongelma" ongelma on se että luistoneston valo jäi palamaan. Vaatiikohan tuo varoitusvalo sen ohjelmoinnin vai lähteeköhän vain vikakoodien nollaamisella, DTC-napista ei tapahtu tällähetkellä mitään.
                Juu ihan normaalia. Joutuu käydä liikkeessä piuhan päässä ohjelmoinnissa.
                ei lähde pois pelkällä vikakoodien kuittaamisella.
                Wir sind miteinander, nicht gegeneinander

                Comment

                • Heikkiher
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2009
                  • 93
                  • Vihti

                  #9
                  Okei, kiitokset taas kommenteista.

                  Comment

                  • Furior
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2012
                    • 177
                    • Laukaa

                    #10
                    Lainataampa vanhaa ketjua, kun itselle tuli ajankohtaiseksi.

                    Eli tuli asennettua vakkarillinen viiksipaketti yhteen -05 E87:aan. Asennus sujui helposti, kunhan tajusin miten bagin saa ratista irti =). Samalla pääsin testailemaan Ebaystä hankkimaani piuhaa ja "koodaamistaitoja." Sainkin värkin toimimaan, joten ilmeisesti painelin oikeita nappeja oikeassa järjestyksessä =).

                    Noh, kuten itselläkin odotuksena oli, syttyi tuo luistoneston valo palamaan. Inpa näytti DSC:ssä vikakoodia 5E50 F-CAN SZL SERIAL NUMBER WRONG. Tarkoittaako tuo nyt sitä, ettei tuo viiksipaketti saanutkaan oikeita tietoja muilta moduuleilta? NCS Expertillä vetäisin code car -toiminnon, täysin läpi asti en saanut sitä menemään, kun jostain syystä yhteys autoon pätki, mielestäni kuitenkin DSC:n yli tuo koodaus meni.

                    Jostain ulkomailta lueskelin yön hämärinä tunteina, että tuokin saattaisi poistua ohjauskulma-anturi resetoimalla/kalibroimalla. Tuota kalibrointia en kuitenkaan ole onnistunut tekemään. DIS:llä kait onnistuisi, mutta en saanut sillä yhteyttä.

                    Joten onko kellään antaa tähän muuta vinkkiä, kuin viedä liikkeeseen? Olisi nimittäin mukava saada tehtyä itse loppuun, kun kerran tähän astikin ollaan päästy. Jos joku foorumilainen Keravan lähistöltä pystyy tuon koodaamaan, niin tietysti siitä pienen korvauksen olen valmis antamaan.
                    -14 F34 320d GT xDrive M-Sport
                    ex: -05 E46 320d Touring Edition 33
                    ex: -05 E87 120d

                    Comment

                    • Furior
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2012
                      • 177
                      • Laukaa

                      #11
                      Originally posted by Furior View Post
                      Lainataampa vanhaa ketjua, kun itselle tuli ajankohtaiseksi.

                      Eli tuli asennettua vakkarillinen viiksipaketti yhteen -05 E87:aan. Asennus sujui helposti, kunhan tajusin miten bagin saa ratista irti =). Samalla pääsin testailemaan Ebaystä hankkimaani piuhaa ja "koodaamistaitoja." Sainkin värkin toimimaan, joten ilmeisesti painelin oikeita nappeja oikeassa järjestyksessä =).

                      Noh, kuten itselläkin odotuksena oli, syttyi tuo luistoneston valo palamaan. Inpa näytti DSC:ssä vikakoodia 5E50 F-CAN SZL SERIAL NUMBER WRONG. Tarkoittaako tuo nyt sitä, ettei tuo viiksipaketti saanutkaan oikeita tietoja muilta moduuleilta? NCS Expertillä vetäisin code car -toiminnon, täysin läpi asti en saanut sitä menemään, kun jostain syystä yhteys autoon pätki, mielestäni kuitenkin DSC:n yli tuo koodaus meni.

                      Jostain ulkomailta lueskelin yön hämärinä tunteina, että tuokin saattaisi poistua ohjauskulma-anturi resetoimalla/kalibroimalla. Tuota kalibrointia en kuitenkaan ole onnistunut tekemään. DIS:llä kait onnistuisi, mutta en saanut sillä yhteyttä.

                      Joten onko kellään antaa tähän muuta vinkkiä, kuin viedä liikkeeseen? Olisi nimittäin mukava saada tehtyä itse loppuun, kun kerran tähän astikin ollaan päästy. Jos joku foorumilainen Keravan lähistöltä pystyy tuon koodaamaan, niin tietysti siitä pienen korvauksen olen valmis antamaan.
                      Useampi (työ)päivä tullut kahlattua nettiä läpi ja opiskeltua aihetta =). Onnistuin kalibroimaan tuon ohjauskulma-anturin, jonka jälkeen luistoneston valo sammui välittömästi (nappi pelaa myös), sekä vikakoodit hävisivät.
                      -14 F34 320d GT xDrive M-Sport
                      ex: -05 E46 320d Touring Edition 33
                      ex: -05 E87 120d

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎